ארה"ב תחגוג מחר (ב') יום הולדת 246 בתקופה נפיצה, בה איסור על הפלות והמשך התרת נשיאת נשק מפלגים את הפדרציה. בדבר אחד תושבי מעצמת העל ככל הנראה מאוחדים: החיבה לסיילים. מה כדאי לנו בישראל לקנות בחג הזה אונליין, האם בכלל כדאי לנו לקנות בו והיכן? הנה חמישה טיפים לקנייה נכונה.
5 צפייה בגלריה
איך קונים ברשת?
איך קונים ברשת?
תמיד תשוו מחירים ובדקו שהמשלוח משתלם. קונים ברשת
(אילוסטרציה adobestock)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1. רוב המבצעים: לא עבורנו הישראלים

חגיגות 4 ביולי מאופיינות במבצעים עמוקים בארה"ב על מזרנים, טלוויזיות חכמות, מקררים, כלי עבודה, שואבים רובוטיים, לפטופים, זיקוקים ביתיים לחגיגות ופריטים ממותגים בצבעי כחול אדום לבן. רובם לא נשלחים לארץ ומשלוח עקיף לישראל עלול להיות יקר מאוד עבור פריטים כבדי משקל. בנוסף, חלק ממוצרי החשמל לא מתאימים למתח החשמל בישראל.

2. מה כן עשוי להיות רלוונטי לישראלים?

נסו אתרי נעליים ואופנה: 6PM, ליווייס, אדידס, בננה ריפבליק, גאפ, אמריקן איגל, נונונו אופנת ילדים, דה צ'ילדרנס פלייס. גם אתרי מותגי קוסמטיקה כמו קיילי ג'נר ואייהרב: אתר תוספי תזונה, קוסמטיקה ויופי אמריקני שמוכר במחירים נמוכים ממחירי ישראל ושולח לארץ בעלות זניחה או בחינם.
ייתכן שיהיו גם מבצעים על קונסולות ועל משחקים ועל דגמי סניקרס חדשים שעוד לא הגיעו לארץ. נסו גם את איביי (eBay) - אולי תמצאו מציאות בעמודים המיוחדים עבור 4 ביולי. תמיד תשוו מחירים ובדקו שהמשלוח משתלם (קחו בחשבון שעל קנייה מעל 75 דולר תשלמו מע"מ ישראלי). לא מצאתם מה לקנות? חפשו רעיונות לשופינג זול ביום הזה גם בקבוצות פייסבוק וטלגרם שמתמחות במבצעים: Ineedit iL, Alibuy, אייהרב שלי, סלאמתק, Outravel ורעות תקני לי, לדוגמה. חלק מהקבוצות מציעות כרטיס אשראי שמאפשר קנייה באפס עמלה בחו"ל וחלקן ייצאו במבצעים לחברי הקבוצה.

3. חפשו הנחות בחברות שילוח ישראליות שמחזיקות כתובת בארה"ב

חברות כמו IDGU, דילטס ויושופס מחזיקות מחסנים בארה"ב וכך מספקות עבורכם כתובת חלופית שם (וגם בבריטניה ובטורקיה). אמנם תשלמו על משלוח ולרוב תשלמו גם מע"מ מקומי, אבל במוצרים קלי משקל כמו בגדים או פריטי חזרה ללימודים, זה עשוי להיות משתלם: משקלם נמוך והתוספת למשלוח עשויה להיות זניחה לעומת המחיר של אותם פריטים או פריטים דומים בארץ.
לדוגמה יושופס (ushops) מציעה בימים אלה 10% עד 40% הנחה למשלוח מארה"ב (בשימוש בקוד קופון: JUS40). המחירים שלה לשילוח נעים בין 12.9 דולר ל-73 דולר לעד 5 ק"ג ומגיעים עד ל-130 דולר למשקל של עד 10 ק"ג. לא זול. דילטס (dealtas) מציעה משלוחים החל מ-3 דולר למשלוח. יש 25 דולר עלות קבועה למשלוחי ביגוד על 2 ק"ג, 15% הנחה עם קוד קופון 4JULY15 ו-20% הנחה עם קוד 4JULY20 לנקודת מסירה ו-10% הנחה לשליח עד הבית עם קוד קופון 4JULY10. על חבילות מ-10 ק"ג ומעלה תינתן 40% הנחה בשילוח בשימוש בקוד: 4JULY40.

4. באמזון כדאי לחכות בסבלנות ל-13-12 ביולי

רוצים לקנות ב-4 ביולי באמזון ששולחת חינם לישראל בקניות מעל 49 דולר? אפשר, יהיו בהחלט מבצעים שיצוצו באתר מחר, אבל עדיף ומומלץ לחכות ל-13-12 ביולי. אז אמזון תצא במבצעי פריים דיי, יום המנויים הרשמי שלה. השנה היא הוסיפה איסוף בולים שמאפשר הנחה למנויים (נרשמים למנוי פריים - זה חודש חינם כשאחר כך אפשר להתנתק. או אם כבר נרשמתם בעבר: תשלמו על חודש ותתנתקו). איך מקבלים בולים? כבר בימים אלה האזינו לשיר באמזון מיוזיק פריים, צפו בסדרה באמזון פריים וידיאו, או שאלו אי בוק - ותקבלו 10 דולר קרדיט לחשבון שלכם. בכלל לצרכנים ישראלים כדאי לחכות לימי קניות כמו פריים דיי ולבלאק פריידיי, אז ההנחות עמוקות בהרבה.
5 צפייה בגלריה
אמזון פריים
אמזון פריים
לצרכנים ישראלים כדאי לחכות לימי קניות כמו פריים דיי
(צילום: shutterstock)

5. בדקו אתרים לא אמריקניים ששולחים חינם לישראל

אסוס, עלי אקספרס, בוק דיפוזיטורי, דה בודי שופ ועוד: ייתכן שייצאו במבצעים מתחרים. בעלי אקספרס יש כרגע דיל קיץ שכולל מבצעים רבים.
גם בטורקיה חוגגים בסיילים לכבוד הקיץ ברשתות זארה, זארה הום, פול אנד בר, מנגו ו-h&m בין היתר.

דוגמאות למבצעים

Dell:
Jbl:
Old navy:
5 צפייה בגלריה
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
ההנחה ב-Old navy
(צילום מסך מהאתר)
Newegg:
5 צפייה בגלריה
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
ההנחה ב-Newegg
(צילום מסך מהאתר)

Buybuybaby:
5 צפייה בגלריה
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
מבצעים 4 ביולי ארה"ב
ההנחה ב-Buybuybaby
(צילום מסך מהאתר)