בנק דיסקונט מבטל את ההטבה על המינוס: אחרי שנתיים וחצי בדיסקונט הודיעו ללקוחות שיחלו לגבות ריבית על משיכת יתר מחשבון העו"ש, כשעד כה ההטבה הייתה אפס ריבית לאוברדראפט של עד 2,000 שקל. הוא יצא בהטבה הזאת כמהלך שיווקי שאמור היה לגייס לבנק לקוחות חדשים. בפועל הוא עלה מיליוני שקלים לבנק.
1 צפייה בגלריה
סניף של בנק דיסקונט
סניף של בנק דיסקונט
סניף של בנק דיסקונט
(צילום: צפריר אביוב)
הבנק שלח הודעה ללקוחות לפיה החל מ-31 במרץ, "תסתיים הטבת ריבית בשיעור 0% על סכום של עד 2,000 שקל מהמסגרת המאושרת (מינוס). לאחר סיום ההטבה, הריבית על הסכום האמור תהיה בהתאם לריבית במדרגה הראשונה של המסגרת המאושרת. בהתאמה, שיעור העלות הממשית של האשראי במסגרת המאושרת (כהגדרתו בחוק אשראי הוגן ובהתאם לתקנות מכוחו), יהיה נכון למועד הודעה זו 13.29569%.
"שיעור העלות הממשית של האשראי במסגרת המאושרת אינו עולה על שיעור העלות המרבית של האשראי כפי שהוגדר בחוק אשראי הוגן וששיעורו נכון למועד הודעה זו הינו 19.5% בחישוב שנתי. שיעור העלות הממשית משתנה בהתאם לשינוי בריבית הפריים ככל שיהיה. שיעור ריבית הפריים נכון למועד הודעה זו הינו 6% לשנה".
הריבית על משיכת יתר בישראל היא בשיעור ממוצע של 12.4%. עד כה דיסקונט היה עם ריבית ממוצעת של 7.9% בזכות ההטבה שנתן. בנק מרכנתיל שבבעלותו גובה את הריבית הגבוהה ביותר: 15.5%. כעת הממוצע של הקבוצה זינק למעלה. הריבית על משיכת יתר בבנק הפועלים היא 13.87% לפי נתוני בנק ישראל כשאחריו בנק לאומי עם 13.85%. הבינלאומי: 13.3% ומזרחי טפחות עם 12.6%. בנק יהב גובה ריבית ממוצעת של כ-9%. הריביות במדרגה הנמוכה לעיתים נמוכות יותר למשל במזרחי טפחות: 11.6%.
היקף משיכות היתר בישראל מגיע לכ-11-10 מיליארד שקל בחודש. לקוחות רבים משתמשים באשראי מתגלגל (גרירת משיכת היתר מחודש לחודש כדי לא להיכנס למינוס) שגם עליו יש ריביות גבוהות, עם ממוצע של 15.4%.