עוד התייקרות: רשת המזון המהיר מקדונלד'ס העלתה מחירים של כעשרה פריטים בתפריט שלה. בין היתר, מקדונלד'ס ייקרה את ההמבורגר הזול ביותר בתפריט: המבורגר ילדים בלחמנייה עם בצל חמוצים וקטשופ מ-8 ל-9 שקלים, התייקרות של 12.5%. עוד יקרה מיני רויאל ומיני קריספי צ'יקן מ-10 שקלים ל-11 שקל וכן פריטים בודדים נוספים כמו צ'יקן מיקס ודאבל מק דג.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת כבר העלתה מחירים בעבר, למשל ייקרה ארוחת ביג מק וקפוצ'ינו. בגל הנוכחי היא נזהרה שלא לייקר ארוחות, שהן המוצר הפופולרי בתפריט שלה. היא מייקרת מנות שהן יחסית זולות, מה שיקשה על צרכנים להחרים אותן.
1 צפייה בגלריה
מקדונלד'ס
מקדונלד'ס
מקדונלד'ס
(צילום: shutterstock)
בארה"ב מחירי מקדונלד'ס עלו ביולי ב-8%. מקדונלד'ס לא היתה היחידה: מספר רשתות מזון מהיר העלו מחירים ב-8%-10%, בין היתר טאקו בל, דנקן, צ'יפוטלה וצ'יסקייק פקטורי. הרשתות טענו שהייקור נעשה בשל התייקרויות של חומרי גלם כמו בשר וחיטה ועליית מחירי חומרי אריזה ושינוע. בעקבות מחסור בעובדים, מקדונלד'ס גם העלתה את שכר עובדיה ב-5%-15%, מה שתרם להתייקרות.
גם בישראל היו התייקרויות ברשתות מזון מהיר. ארומה ישראל ייקרה קפה בכ-25% וביטלה את ההפוך ב-8 שקלים. גם בארומה תל אביב היו התייקרויות. קופיקס העלתה ביולי מחירים בעד 40%. בין היתר ייקרה בייגלה שומשום מ-5 שקלים ל-7 שקלים וכן ייקרה אייס קפה וסלטים.
מהרשת נמסר בתגובה: "משמעות עליית המחירים - פחות מרבע אחוז מהמכירות. מחירי הארוחות שמהוות את עיקר המכירות של מקדונלד'ס נשארו כפי שהיו. מחיר עשרה מוצרים בודדים עלה בשקל, וזאת על מנת לכסות חלק מעלויות המשלוחים שהתייקרו ועליית מחירי המזון".
פורסם לראשונה: 22:54, 08.12.21