הסלמה בסכסוך העבודה במכון התקנים: הנהלת המכון החליטה לשכור משרד חקירות שיבלוש אחר העובדים. ההנהלה פרסמה מכרז ובו היא מזמינה "להגיש הצעות למתן שירותי חקירות פרטיות".
לפי המכרז, המשרד נדרש לבצע "חקירות לאימות דיווח שעות עבודה של עובדים ומניעת דיווחים כוזבים, חקירות יכולת כלכלית ואימות הצהרות על הכנסות, איסוף אסמכתאות להוכחת הכנסות, מעקב ותצפיות".
1 צפייה בגלריה
מכון התקנים הישראלי
מכון התקנים הישראלי
מכון התקנים הישראלי
בשבוע שעבר הסתיימה שביתת עובדי המכון, שטענו לצעדים חד צדדיים של ההנהלה הפוגעים בזכויותיהם על רקע הרפורמה המקיפה המיושמת במכון. במכון התקנים מועסקים כ-1,000 עובדים.
בתגובה על דרישות המכרז מסרה דוברת המכון כי "הייתה טעות בניסוח. יצא מכרז מתוקן". בדיקה באתר המכון מעלה כי אכן הנוסח שונה ובמקום, "חקירה לדיווח ואימות דיווחי שעות עבודה של עובדים", נכתב: "קבלת שירותי חקירות פרטיות בתחום פעילותו ותפקודו של המכון".
ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל מכון התקנים, מסר כי "עובדי מכון התקנים הם עובדים מקצועיים ואמינים, המהווים חסם בפני כניסת מוצרים לא בטיחותיים ולא סביבתיים לישראל. הנהלת המכון מצרה על הפרסום המטעה של המכון ותפעל לקידום מו"מ ענייני ויעיל עם ועד העובדים לסיום סכסוך העבודה במכון".