בשיתוף אתר "המקצוענים"
לא תמיד יש צורך בטכנאי וחבל על דמי ביקור מיותרים. לעתים, פשוט מדובר בשימוש לא נכון במדיח. מהן הסיבות לכך שהמדיח לא מייבש את הכלים וכמה יכול לעלות תיקון? בדקנו.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עומס וסידור לא נכון של כלים

הסיבה העיקרית לכך שהכלים יוצאים רטובים מהמדיח היא עומס יתר של כלים או סידור לא נכון שלהם.
זאת, משום שהאדים החמים שאמורים לייבש את הכלים לא מצליחים להגיע אל כל הכלים מכיוון שהם צמודים מדי, ואז המים לא מצליחים להתייבש.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פתיחת דלת המדיח מהר מדי בסיום ההדחה

מומלץ להמתין 30 דקות מרגע סיום תכנית ההפעלה של המדיח, לייבוש מלא של הכלים. אם אתם ממהרים לפתוח את הדלת, בכדי לאפשר לאדים לצאת, אתם למעשה מפסיקים את פעולת הייבוש באמצע.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הפעלת תכנית ללא ייבוש כלים

אם הפעלתם את המדיח על תכנית שאינה כוללת את שלב הייבוש, הם לא יתייבשו. ממש כפי שמכוונים את מכונת הכביסה לתוכניות שונות, אשר חלקן אינן כוללות סחיטה, כך לגבי המדיח. אם הכפתור אכן לחוץ, בטלו אותו.
לכל מכשיר יש הוראות יצרן שונות, אך כיום רובם כוללים סרטוני הדרכה חינמיים ברשת, וקל לאתר אותם לפי מספר הדגם. (בדגמים רבים, האייקון שעל כפתור הייבוש הוא אייקון עם סימון של אדים).
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

סתימה במדיח

גם הצטברות מים במדיח ככל הנראה תגרום לכך שהכלים יצאו רטובים. במקרה כזה, יש לפתוח את הסתימה, אשר לרוב ממוקמת בתחתית המדיח ליד משאבת הניקוז.
האם יהיו מקרים בהם מקור הסתימה יהיה אחר?
ייתכן שהמדיח לא מרוקן את המים בגלל סתימה בצינור הניקוז שלו או סתימה בביוב. דרשו מהטכנאי קודם כל לבדוק את זה לפני שהוא ניגש לבדוק את המשאבה.
במשאבת המים יש פרופלור קטן שהתפקיד שלו הוא להסתובב במהירות ולנקז את המים החוצה. כל לכלוך קטן ימנע מפרופלור המשאבה להסתובב ולנקז את המים החוצה.
במקרה כזה, סביר להניח שתתרחש נזילה מהמדיח, או שהוא פשוט יהיה מוצף במים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמה עולה לפתוח סתימה במשאבת המים של המדיח?
פתיחת סתימה במשאבת המים של מדיח הכלים תעלה 250-350 שקל. חשוב לציין שהמחיר מתייחס לניקוי לכלוך קשה מפרופלור המשאבה וכולל גם את עלות הביקור.
ואולם, יהיו מקרים בהם המשאבה פשוט תהיה מקולקלת, ואז הטכנאי לא יוכל לפתוח את הסתימה. במצב כזה, הוא יצטרך להחליף אותה במשאבה חדשה, מה שייקר כמובן את עלות העבודה.
החלפת משאבת מים עולה 400-600 שקל, בהתאם לדגם ולמורכבות העבודה.

תקלה בגוף החימום

תפקיד גוף החימום הוא לחמם את המים. אם המים לא חמים, מעבר לכך שהכלים לא יהיו מספיק נקיים, הוא לא יוכל לחמם את האוויר שאמור לייבש את הכלים בסיום השטיפה.
מה עושים: במצב כזה, יש צורך בהחלפת גוף החימום. עם השנים, האבנית שבמים מכסה את גוף החימום ולמעשה יוצאת שכבת בידוד. בכך, היא מקשה עליו לחמם את המים, מה שפוגע גם ביכולת הניקוי שלו בטמפרטורות גבוהות וגם ביכולת הקיטור שלו, דבר הפוגע באיכות ייבוש הכלים.
טכנאי מדיחים אמור לבצע בדיקה של גוף החימום בעזרת שימוש במד מתח. רק אם יש בו תקלה, יש להחליף אותו. שימו לב, ישנם טכנאים חאפרים שימהרו לקבוע שמדובר בתקלה בכרטיס הפיקוד של המדיח, אשר לא מעביר את פקודת הייבוש לגוף החימום.
בכל מקרה, גם אם אכן יש תקלה בכרטיס האלקטרוני, לא תמיד חייבים למהר להחליף אותו, אלא ניתן לתקן אותו או להחליף אותו בכרטיס משופץ אחר. החיסכון במחיר גדול.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם תבחרו בהחלפת הכרטיס בכרטיס חדש, הרי שמדובר בתיקון יקר יחסית שנע סביב 700-1,000 שקל (כולל מע"מ), בהתאם לסוג המדיח ולמורכבות התיקון. מחיר זה כולל את הרכיב ואת ההתקנה שלו.
אם המדיח כבר ממילא ישן, לרוב התיקון לא ישתלם, שכן ניתן להשיג דגמים חדשים במחיר אטרקטיבי בשוק כיום.
שימו לב, שמדובר שתקלה בכרטיס האלקטרוני של המדיח היא הרבה פחות נפוצה מתקלה בגוף החימום שלו.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמה תעלה החלפת גוף חימום למדיח והאם יש אחריות על התיקון?
החלפת גוף חימום במדיח כלים עולה בטווח של 450-550 שקל. המחיר כולל מע"מ, כולל את גוף החימום ואת ההתקנה שלו.
שימו לב שישנם דגמים שבהם התיקון יהיה יקר משמעותית. אם גוף החימום הוא "צינורי", הרי שהוא יקר יותר.
כמו כן, אם הוא מחובר למנוע, תיאלצו להחליף את שניהם (את גוף החימום ואת המנוע). דבר זה ייקר את העבודה ואף יהפוך את התיקון לבלתי משתלם.
כדאי לבקש הערכת מחיר טלפונית לפני הזמנת הטכנאי. כך תימנעו מדמי ביקור מיותרים או מתיקון מיותר, ותתלבטו בנחת את כדאי להשקיע בתיקון או לרכוש מכשיר חדש במקום.
פורסם לראשונה: 10:35, 29.03.22