משרד האוצר הודיע היום (ב') כי קצבת השלמת הכנסה לגמלאים תעלה בכ-14% החל מחודש ינואר 2022. ההעלאה תעשה בהתאם להסכם הקואליציוני בין המפלגות, ביוזמת שר האוצר, אביגדור ליברמן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הקצבה החדשה תעלה את כל הקשישים וניצולי השואה המקבלים את הקצבה מעל לקו העוני. זאת העלאה ראשונה של הקצבה הזאת מזה חמש שנים. עלות המהלך למדינה: 1.5 מיליארד שקל. מקור המימון: הגדלת הגירעון בתקציב המדינה.
1 צפייה בגלריה
קשישים עניים. אילוסטרציה
קשישים עניים. אילוסטרציה
קשישים עניים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הקצבה החדשה תגלם את קצבת הזקנה, בהתאם לגיל. מתחת לגיל 70 יקבל קצבת השלמת הכנסה בסכום של 3,710 שקל, לעומת 3,237 שקל כיום. סכום זה יעמוד על 70% משכר המינימום. מקבל הקצבה יוכל להשתכר לצד קצבת השלמת הכנסה עד 1,000 שקל כדי לקבל את הקצבה במלואה. אם ישתכר יותר, הקצבה תופחת בהתאם.

כיום יש בישראל 195 אלף משקי בית המקבלים קצבת השלמת הכנסה, כאשר קו העוני עומד על 3,593 שקל.
מעל גיל 70 גם יקבלו מקבלי קצבת השלמת הכנסה סכום של 3,757 שקל ומעל גיל 80 הקצבה תגיע לסכום של 3,787 שקל.
שר האוצר ליברמן: "מדינת ישראל מחויבת לאוכלוסיית הגיל השלישי וכמי שדוגל במשנתנו של ז'בוטונסקי ובחמשת המ"מים, העלאת קצבת השלמת ההכנסה לגימלאים היא צעד הכרחי ועיקרי שיובא לידי ביטוי כבר בתקציב הקרוב. ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע. הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים יקל באופן ישיר על הגמלאים, אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".
בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר השר ליברמן, כי "אני רוצה להודות לכל שותפיי בקואליציה על נושא התמיכה בגימלאים, על ההחלטה להכניס כבר בתקציב הקרוב את הנושא של 70% הכנסת מינימום לכל הגימלאים שחיים על אבטחת הכנסה. זה שינוי דרמטי שיעביר אותם מעל קו העוני. החלטה הזאת לא הייתה פשוטה. אני רוצה להודות לאגף התקציבים ולעובדים באוצר שהבינו שחייבים להיאבק לא רק בגירעון אלא גם בעוני ואותו נושא כאוב שהגימלאים שלנו חלקם נמצאים במצב מאוד קשה. אני מדגיש שזו החלטה שחוצה את כל המפלגות וזה כל הגימלאים ללא יוצא מן הכלל שחיים על אבטחת הכנסה יתחילו מה-1.1 לקבל 70% משכר מינימום".
שר הרווחה מאיר כהן מסר: "אני מברך את שר האוצר על ההחלטה החשובה להעלות את השלמת ההכנסה לקשישים. העוני הוא הנגע החברתי הקשה והחמור בעולם המודרני ולא תמיד ניתן להיאבק בו באמצעות הכשרות, תעסוקה, חינוך והכוונה. החל משנת 2022 270 אלף קשישות וקשישים ייזכו להעלאה הצודקת והחשובה. יש לפנינו דרך ארוכה אבל זו התחלה ברגל ימין".
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "מדובר בצעד ראשון וחשוב בדרך לצמצום פערים במדינת ישראל והענקת תקציבים לאלו הזקוקים להם יותר מכל. זהו מהלך שעבדנו עליו במשך חודשים רבים מאחורי הקלעים על מנת להגיע לרגע הזה".