אתר חדש מנסה מזלו בתחום שעדיין דורש פיצוח בקרב הצרכן הישראלי: מכירת מארזי מוצרי צריכה. חברת מיי באנדלס חברה לחברות כמו תנובה, שטראוס, אסם, יוניליוור, סנו והנמל ומציעה פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת למשתמשים לרכוש חבילות של מוצרי צריכה יומיומיים מהיצרנים והיבואנים הגדולים.
>> לסיפורים המעניינים והחמים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תנובה למשל מציעה באנדל מוצרי חלב ובאנדל מוצרים קפואים של סנפרוסט ומעדנות. סנו מציעה באנדל מוצרי ניקיון ויוניליוור באנדל מלוחים, מתוקים, מוצרי ניקיון וטיפוח.
3 צפייה בגלריה
המארז של מיי באנדלס
המארז של מיי באנדלס
המארז של מיי באנדלס
(צילום: יח"צ)
הבאנדלים מוצעים בשלוש רמות מחיר קבועות: 99 שקל, 149 שקל ו-199 שקל, והמשלוחים נערכים בין השעות 7:00 ל-23:00 ועד 13:00 בשישי.
לדוגמא, אחד המארזים של יוניליוור כולל שמפו, מרכך ותחליב רחצה פינוק (נמכרים ברשתות ב-5 עד 14 שקל), דאודורנט דאב (נמכר ב-30-10 שקל) וסבון ידייים של דאב (20-8 שקל) ג'ל אקונומיקה (17-9 שקל) ומטליות לניקוי כללי סיף (14-7 שקל), מרכך כביסה בדין אקסטרה כחול (23-10 שקל) ודפי מרכך (22-10 שקל). כלומר ניתן לקנות את המארז הזה ברשתות ב-69 שקל או ב-168 שקל. במיי באנדלס הוא נמכר ב-99 שקל.
3 צפייה בגלריה
המארז של יוניליוור
המארז של יוניליוור
המארז של יוניליוור
(צילום: יח"צ)
תנובה כבר מכרה כבר באנדלים שלה באתר ייעודי. גם יוניליוור וקימברלי קלארק מכרו כך באמזון וקשה לומר שהמודל הזה כבש את השוק, אבל במיי באנדלס חושבים שיש להם מודל מנצח: ללא דמי משלוח ועם שילוח תוך שעה (מודל לא חדש, יאנגו דלי למשל מציעים הגעה תוך רבע שעה).
לפי אחד השותפים, מאיר סלע, המשמש כסמנכ"ל, "כרגע יש לאתר כמה עשרות לקוחות ביום, במסגרת פיילוט. כיום אנחנו פועלים בבני ברק, גבעת שמואל, גני תקווה, קריית אונו, פ"ת. בשבוע וחצי הקרוב נפתח בר"ג, גבעתיים וירושלים. עד סוף 2022 אנחנו מתכוונים להיות בפריסה ארצית ולגרום לצרכן לשכוח מה זאת חווית קניות באונליין כפי שהוא מכיר אותה כיום. אצלנו זה משהו אחר לגמרי.
3 צפייה בגלריה
המארז של סנו
המארז של סנו
המארז של סנו
(צילום: יח"צ)
"אנחנו מתאימים לכל עיר את הבאנדלים שלה, לפי הביקוש המקומי. פנינו ליבואנים וליצרנים הישראלים ויחד אנחנו מרכיבים איתם את הבאנדלים במרלו"ג ייעודי שלנו, אותם אורזים חניכים של צוות מפעל תעשייתי של מסגרות תעסוקה 'יכולות' מבית שיח סוד- הארגון הגדול והמוביל למתן שירותים לילדים ובוגרים עם מוגבלות. אנחנו מעבירים את הפריטים לנקודת אספקה בכל עיר וברגע שמתבצעת הזמנה מעבירים ללקוח את הבאנדל תוך שעה".
אם אני מפרקת את החבילות, לא אקבל מחיר יותר נמוך ברשתות כמו יוחננוף או רמי לוי? "לא באונליין כי אנחנו גובים אפס שקלים על משלוח, בעוד שאחרים גובים 30 שקל. יש באנדלים שמתחרים במחיר ברשתות האלה אבל אחנו לא מחפשים להתחרות באף אחד. אני לא נכנס למקום של המחיר, למרות שאצא יותר זול. אנחנו שירות ליצרניות, אנחנו עובדים אצלן. יש כבר חברות נוספות שבוחנות את הכניסה לשירות".
גם אם אני אוהבת את מוצרי תנובה ייתכן שארצה לקנות גם מילקי. הבאנדלים לפי חברות מגבילים את הצרכן. "ממה שבדקנו בכל מה שנמצא בחבילה הצרכן משתמש. שאלנו צרכן שקנה מארז והוא אמר לנו: 'לא תכננתי על הלבאנה אבל היה טעים'. מדי פעם נחליף את הלבאנה בגבינת פרימיום אחרת, נגוון".