נוסע שנסע ללא ידיעתו ברכב ללא ביטוח חובה, ונפגע בעקבות תאונה, יפוצה בסכום של כ-2 מיליון שקל על ידי קרנית. הפיצוי ניתן במסגרת הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים, שקיבל את אישור בית המשפט המחוזי מרכז.
קרנית היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, שמטפלת בנזקי גוף בלבד. הקרן מפצה נפגעי תאונות דרכים זכאים, שלא יכולים לתבוע מבטח היכול לפצותם על הנזק שנגרם להם, בין השאר מאחר שהרכב לא בוטח כחוק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אופנוע קטנוע תאונה תאונת דרכים אילוס אילוסטרציה
אופנוע קטנוע תאונה תאונת דרכים אילוס אילוסטרציה
תאונת דרכים
(shutterstock)
במסגרת התיק, טען התובע שהיה נוסע ברכב, כי באחד מלילות הרמדאן של שנת 2015 נסע ברכב עם הנהג לקנות בגדים בעיר. למרבה הטרגדיה, היה הרכב מעורב בתאונת דרכים קשה בה נהרג הנהג. עוד נטען בתביעה כי הרכב שהיה רשום על צד שלישי לא היה מבוטח בביטוח חובה. התובע, שהיה כאמור נוסע ברכב, הובהל לבית החולים שם אובחנו אצלו פגיעות שונות, לרבות שברים במקומות שונים בעצמות הגוף.
התובע טען באמצעות עו"ד גיל בן ארי כי הוא נטול תעודת בגרות, ושקודם לתאונה עבד בנגריה המשפחתית. בעקבות התאונה אובחן עם נכות משוקללת של 41%, ונטען כי התאונה גרמה לפגיעה ביכולתו לעבוד כנגר.
במסגרת התביעה שהוגשה נגד קרנית טען עו"ד בן ארי כי התובע לא ידע על כך שהנהג נוהג ברכב ללא ביטוח חובה. בעקבות הגשת התביעה הגישה קרנית הודעת צד ג' כנגד מי שהרכב היה רשום על שמו.
עו"ד גיל בן אריעו"ד גיל בן אריצילום: שמעון דרניס
במסגרת ההליך, קרנית טענה כי תחשיב הנזק שהגיש התובע בסכום של למעלה מ-3.4 מיליון שקל הוא סכום לא הגיוני, וכי התובע שב לעבוד לאחר התאונה באותה עבודה בה עבד בנגריה.
בסופו של יום, הגיעו לאחרונה הצדדים לפשרה שקיבלה את אישורו של בית המשפט המחוזי מרכז. במסגרת הפשרה הוסכם כי התובע יקבל סכום של 2.1 מיליון שקלים מקרנית, כאשר הבעלים של הרכב ישלם לקרנית 50,000 שקלים על כך שלא דאג לביטוח.
עו"ד גיל בן ארי, בא כוח התובע מסר בתגובה: "אם נוסע שעולה לרכב חושד שלרכב אין ביטוח חובה, עליו לשאול, אבל אינו מחויב לשאול. עליו לפעול בתום לב. נוסע שנפגע וזכאי יקבל פיצוי מקרנית, והיא תחזור לנהג או לבעלי הרכב או למחזיק הרכב, שידרשו לשאת בעלויות בגין נזקי הגוף שנגרמו לנוסע כתוצאה מהתאונה. לצערי, לאחרונה אני נתקל במקרים לא מעטים שבעלי רכב לא עושים ביטוח לרכב מאחר שזה יקר, ולא מבינים את ההשלכות הקשות בקרות תאונה".