הנה שלוש סיבות לצאת מהבית בחוה"מ פסח, ולמה אפשר ואפילו רצוי להישאר בארץ: ראשית הקורונה אומנם עוד כאן ויש להישמר, אבל כבר אין סגרים ובידודים. לאחר שנתיים כאלו טוב לצאת מהבית. סיבה נוספת היא מזג האוויר האביבי: כבר לא קר, החורף מאחורינו והקיץ החם – עוד לפנינו. הסיבה השלישית היא, שיש לנו ארץ יפה ומרתקת, ואין כמו להצביע ברגליים עבור המדינה שלנו. כל שנותר זה להתעדכן באתרים הרלוונטיים, מצפון ועד דרום, לגבי קיומם של האירועים והסיורים ועלותם, כי ייתכנו שינוים. אז לבשו בגדים נוחים, נעלו נעלי התעמלות וקדימה, לגמוע מראות וחוויות.

צפון: איגוד ערים כינרת מציע סיורים מודרכים ללא תשלום

1. מחוף גופרה לחוף סוסיתא. מטיילים לקראת שקיעה במסלול נוף ופריחה. מתחילים את הסיור ליד אחד מהמעיינות המליחים לשפת הכינרת בהדגמה ובניסוי מדעי קטן. אורך המסלול: 2.5 ק"מ. משך הסיור: כשעתיים. דרגת קושי: קלה.
2. מחורבת מינים לגינוסר. מתחילים בביקור בארמון מוסלמי, משם ממשיכים לחוף חוקוק, לשביל סובב כינרת, לאחר חציית נחל עמוד, מבקרים בקברו של יגאל אלון. אורך המסלול: 3 ק"מ. משך הסיור: כ־3 שעות. דרגת קושי: בינונית.
3. שיט פרנסיס, טיילת יגאל אלון טבריה: שיט ב"מעבדה שטה - אקו כינרת". על הספינה, "מלכת שבא", מותקן ציוד דיגום ומדידה, המדגים את עבודתם של חוקרי ימים ואגמים. יש להתעדכן בזמני ההפלגה.
6 צפייה בגלריה
ספינה מלכת שבא - שייט פרנסיס ירדן
ספינה מלכת שבא - שייט פרנסיס ירדן
ספינה מלכת שבא - שייט פרנסיס ירדן
(צילום: יח"צ)

חוזרים לשיר בפסטיבל "עין גב - סובב כינרת"

לאחר שנתיים של קורונה חוזר פסטיבל עין גב לזמר עברי. השנה, בפעם הראשונה מאז החל הפסטיבל לפני 77 שנה, תוקם הבמה המרכזית ממש על גדות הכינרת. בין 18.4 ל־20.4 יופיעו אומנים ישראלים באמפי בית גבריאל וגם על שפת הכינרת, בקיבוץ עין גב. כמו כן יתקיימו במקום הצגות ילדים וכן המופע "שרים ברון" עם שרהל'ה שרון.
עכו: אתר בהאי, נמל וקולינריה
עכו, המשלבת דו־קיום של יהודים וערבים, הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשל העיר העתיקה ובשל המקומות הבהאים הקדושיים, כשהמקום הקדוש ביותר לדת הבהאית, אל־באהג'ה, נמצא בעיר. סיבה טובה לבקר באתר מרתק. בהיותה אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, כל סיור בה, במהלך היום ובפרט בשעת שקיעה וערב, הוא חוויה מרתקת. עכו מציעה גם קולינריה מצוינת, כשהנופים הייחודיים של העיר מוסיפים לחוויה.
דליית אל־כרמל: סמטאות, שוק ססגוני וג'וי פארק
בכפר, המזמין תיירות, יש סמטאות ציוריות, שמתפתלות בין בתים עתיקים, מקומות קדושים, גלריות לאומנות ושוק ססגוני. יש בה גם סצנה קולינרית טובה. אחת מהאטרקציות היא ג'וי פארק, שמציע 2,000 מטרים של משחקים ופעילויות לילדים, לחוויה של כמה שעות טובות. בין היתר תמצאו בפארק רכבת הרים, מכוניות מתנגשות ואולם קולנוע רב־ממדי. פתוח כל ימות השבוע.
6 צפייה בגלריה
בית ההארחה של מתחם עמנואל
בית ההארחה של מתחם עמנואל
בית ההארחה של מתחם עמנואל
(צילום: יח"צ)
ירושלים: פסטיבל טועמים עולם, מתחם עמנואל ותערוכה של בברלי
בשבוע שלפני הפסח יתקיים בגן הבונים שלמרגלות שער יפו פסטיבל "טועמים עולם", בהשתתפות עשרות שפים ובעלות של עד 35 שקל למנה.
בחול המועד אפשר להגיע לכיכר עומר אל־חיטאב, שם נמצא מתחם עמנואל, ובו יש בית הארחה ייחודי, בית קפה ומוזיאון הדגמים של קונרד שיק. במהלך ימי חול המועד יתקיימו במקום סדנה של צביעת ביצי פסחא בהדרכת אומני קרמיקה ארמנית והרצאה ייחודית על אלבומי פרחים מיובשים.
6 צפייה בגלריה
ארץ פואטיקה
ארץ פואטיקה
ארץ פואטיקה
(צילום: מיכאל עמר)
מעניין להגיע לגן החיות התנכ"י, למוזיאון אקווריום ישראל, שיציג בחול המועד את התערוכה "ארץ - פואטיקה", של האומנית הירושלמית בברלי ברקת, רעייתו של ח"כ ניר ברקת. התערוכה ממחישה את משבר האקלים הבינלאומי, באמצעות השתקפות עצמית של כדור הארץ, שצופה את עתידו הקודר.

ערבה תיכונה: טיול ג'יפים, סנפלינג וטיול משפחות

טיול קצר ממונע ג'יפים מוצע בנחל ציחור, אחד מהיובלים של נחל פארן, לאורך כ־32 ק"מ. מתחילים בפסגת הר צניפים על כביש 40. במהלך הטיול מתרשמים מהכמות הגדולה של עצי השיטה, רואים עדרים של צבי הנגב ומשפחות שפני סלע. המסלול קל יחסית ומתאים לכל המשפחה.
6 צפייה בגלריה
טיולי סנפלינג בערבה התיכונה
טיולי סנפלינג בערבה התיכונה
טיולי סנפלינג בערבה התיכונה
(צילום: אורית אביב )
אורית אביב מציעה טיולי סנפלינג חווייתיים, בהנחייה משותפת עם איתי שקולניק, יו"ר איגוד המערות בישראל. המטיילים מקבלים התנסות חווייתית, כולל קסדות, רתמות, הדרכה וביטוח. טיול מרתק מתקיים במערת הקולונל, העשויה מלח ונחשבת אחת מהמערות המרשימות באזור הר סדום. פעילות הסנפלינג מתאימה לילדים מגיל 6, ולא נדרש ניסיון קודם. יש להזמין מראש.
כשאומרים "פשוט הולכות", מתכוונים לטיולי נשים במדבר עם ענבל הרפז. הטיול מעניק למשתתפות יציאה מהמקום המוכר והבטוח לחוויית התעוררות במדבר, תוך התמסרות לטבע הפראי, הקשבה לשפת המדבר המרגיעה, הגדרת עוצמות ועצמאות מחדש ועיבוד החוויות. יש לתאם מראש.
מסלול קניון נחל ברק מתאים למשפחות עם ילדים. הוא קצר יחסי, מעגלי ובצירוף סולמות וחבלים. בתקופה זו המדבר והקניון עדיין מלאים במים, והבריכות מחייבות שחייה. רק לזכור, שהמים די קפואים. נוסעים על כביש 90 (כביש הערבה), מעט צפונה מפארן פונים מערבה עם שילוט אל הנחל.

טיולים למבוגרים בלבד

אומנם פסח הוא זמן משפחה, אבל גם הזוגיות צריכה לקבל מקום של כבוד. אז קחו ברייק של יום או יומיים, ותעבירו זמן רומנטי במקום קסום, שתבחרו.
1. רוח על המים: ספא לזוגות בלבד
אפשר להתעלם מכל רחשי הרקע ליום אחד ולהצפין לכפר הנופש מצפה השלום. במקום יש אזור של סוויטות רומנטיות לזוגות בלבד, ובו נמצא ספא "רוח על המים". במבנה דמוי מערה עם בריכות ציפה, נכנסים למים חמימים, שומעים מוזיקה רגועה ומתמכרים למפגש מים, המותאם לזוגות בלבד. חובה לתאם את המפגש על פרטיו מראש.
2. לזחול בעין חניה, הרי יהודה
חוויה מרתקת מקבל כל מי שמגיע לזחול זחילה תת־קרקעית לאורך תשעה מטרים בנקבה בעין חניה, פינת חמד בנחל רפאים שבגן הלאומי הרי יהודה. ודאי נעים יותר, כשזוחלים בזוג. חפירות ארכיאולוגיות חשפו במקום מערכת מים מרשימה. המים זורמים אל בריכה, שבה אפשר להשתכשך ולצפות לנוף של הרי ירושלים. יש להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

מלון בחודש - VERT ירושלים: גם ירוק וגם וולנס

במלונות VERT מבית AFI HOTELS דואגים להעניק לאורחים חוויה של אורח חיים בריא. החדרים המפנקים וסביבת המלון מאפשרים להעביר רגעי הנאה ומנוחה גם יחד. כל מלונות הרשת הם ירוקים ומתחשבים בסביבה (VERT, ירוק בצרפתית). בירושלים ממקום המלון (לשעבר קראון פלזה) בגבעת רם, כשגובהו מאפשר לצפות על כל העיר, ומחלונות 138 החדרים והסוויטות נשקפים המראות היפהפיים של עיר הקודש. מיקומו, בסמוך לבנייני האומה ובמרחק הליכה מקריית המוזיאונים ומהכנסת, מאפשר לבחור את סוג החופשה המועדפת: זוגית או משפחתית. נקודת הצפייה המושלמת בנוף עוצר הנשימה נמצאת בטרקלין, בקומה ה־21.
6 צפייה בגלריה
מלון ורט
מלון ורט
מלון ורט
(צילום: אורי אקרמן)

שעת תרבות: רגעי איכות של דור ה–S והנכדים


"עוץ לי גוץ לי" בקאמרי
"קהל נכבד, ברגע זה מתחיל סיפור המחזה, וזה הרגע לגלות את הנפשות הפועלות". זה השיר הפותח את המחזמר לילדים "עוץ לי גוץ לי", שכתב אברהם שלונסקי, המבוסס על אגדת האחים גרים. ההצגה הועלתה לראשונה בתיאטרון הקאמרי ב־1965 בבימויו של יוסי יזרעאלי, שעיבד את מחזהו של שלונסקי למחזמר. 57 שנה לאחר מכן עולה המחזמר שוב בקאמרי, בבימויו של ארז שפריר על־פי רוני פינקוביץ' ז"ל, ומציג את הסיפור המוכר של אותו טוחן עני, שמנסה בכל כוחו להשיא את בתו למלך, בגרסה מחודשת ועדכנית.
"פיטר פן": "איך אדע, ועודני ילד".
מי מאיתנו לא מתחבר לדמותו של פיטר פן, אותו ילד מרדן ומלא חיים, שמסוגל לעוף ורוצה להישאר ילד לעולם? בישראל הוצג לראשונה עיבוד למחזה ב־1965 בתיאטרון חיפה, בתרגומו של ניסים אלוני, כשלא אחרת מאשר גילה אלמגור גילמה את דמותו של פיטר פן. ההפקה המחודשת הנוכחית, בבימויו של גלעד קמחי, והמיועדת לכל המשפחה, משותפת לתיאטרון הקאמרי ולתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער. המוזיקה, התלבושות, התפאורה, כל אלו מציגים את הקלאסיקה עם חיבור לכאן ועכשיו. מדהימה.
6 צפייה בגלריה
פיטר פן
פיטר פן
פיטר פן
(צילום: ינאי יחיאל)




להזמין כרטיסים מראש, ולא להתבייש להתפעל בקול, לבד ועם הנכדים.
- "הכבש השישה עשר", הבימה
בתיאטרון הלאומי יעלה בחול המועד המחזה מאת מיכאל גורביץ, המבוסס על שיריו של יהונתן גפן.
- עושים הצגות בפסטיבל חיפה הבינלאומי
לאחר שנתיים ללא מופעים מחו"ל, עקב הקורונה, יתקיים בחול המועד, בין התאריכים 17-19.4.22 פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים. שלושה ימים של קרנבל ססגוני, שבו יוצגו כ־200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם.
- מוזיאון ישראל: סוריאליזם ומעבר למציאות
במוזיאון ישראל יתקיים בחול המועד אירוע "יוצרים את תערוכת הילדים השנתית", כשנושא התערוכה הוא "מעבר למציאות". הילדים מוזמנים לברוא מדמיונם מציאות אחרת במתחם סדנאות היצירה, כשהעבודות המוכנות ייתלו על קירות הגלריה. כל יוצרת ויוצר שעבודתם תוצג, יקבלו תעודת אומן צעיר.
עוד יתקיימו במוזיאון סיורים מודרכים, שבהם יוצג זרם הסוריאליזם באומנות, שהושפע מחלומות וממחשבות על עולמות מעבר למציאות.
- מבקרים עם הנכדים ב"תמונות בתערוכה"
במשכן לאמנויות הבמה בבאר-שבע יתקיים ביום רביעי, 13.4, קונצרט חוויתי לילדים ולמשפחה בסיפונייטה: "תמונות בתערוכה". לפני הקונצרט, שישלב האזנה למוסיקה עם משחק, יקתיים במקום הפנינג משחקי רצפה ובועות סבון.