בשיתוף אתר "המקצוענים"
שקוף שזה יפה: אל תפספסו את טרנד הזכוכית המפוספסת. יש לה טקסטורה, היא מעבירה אור אך מאפשרת גם פרטיות.
זכוכית הפסים הולכת וכובשת יותר ויותר חלקים בבתים לאחרונה, ובצדק. אהבתם? לפניכם מגוון רעיונות לשילוב שלה.


למה כמה ואיפה?

למה? כי זה טרנד לוהט ומוצדק. כמה? במינון מדויק כדי שלא יהיה עמוס. איפה? בחזיתות של מטבח, בשידות אחסון, בדלתות פנים ולקירות מחיצה.

שקוף אבל לא מדי: בעד ונגד טרנד זכוכית הפסים

למה כן: בשונה מקירות זכוכית שהם שקופים מדי, או זכוכית חלבית שמרגישה מיושנת והכתמים עליה בולטים, הרי שזכוכית פסים מנצחת לא רק בעיצוב, אלא גם בפונקציונליות שלה. המרקם שלה מעניין ונעים מאוד לעין, ונע בין חשיפה להסתרה.
היתרון של זכוכית זו, היא שהיא הדבר הכי קרוב ל'קיר' שתמצאו, אך היא עדיין מאפשרת חדירת אור. זה קריטי בחללים שבהם כמות האור הטבעי מוגבלת. חדרי שינה, חדרי ארונות וחדרי רחצה, למשל.
במטבחים, השקיפות החלקית, מאפשרת להשאיר את המטבח במראה 'מסודר' גם כשהכלים שמאחורי הדלתות לא עומדים במסדר צבאי ייצוגי, אלא מפוזרים בערבוביה לצד קופסאות פלסטיק שמוטב להסתיר.
למה לא: לעתים, דווקא השקיפות תהיה פחות לטובתכם. אם למשל, תרצו האפלה בחדר השינה, והאור מחדר הרחצה יפריע לכם, לא בטוח שדלת זכוכית היא בשבילכם. אם אתם מתכננים להסתיר אותה מאחורי בד, בסופו של יום, אולי מוטב לוותר על הרעיון מראש.

כמו כן, במטבח מבולגן יחסית, אולי מוטב לשמור על פחות ארונות גלויים. תמיד תוכלו להסתפק בארון או שניים, בהם תאחסנו את סט כוסות היין וכלי ההגשה היוקרתיים שלכם, שפחות בשימוש ביומיום.
אוהבים פרטיות? לא לכל זוג זה מתאים. בדקו תחילה את הזכוכית בשטח, ועם תנאי תאורה שונים, כדי לבדוק אם זה מתאים לכם.
אם לא? אל תמהרו לבצע הפרדה לחדר שירותים עם זכוכית, כי גם פסים לא בהכרח יעניקו לכם תחושה נעימה, אפילו אם מדובר בבן-הזוג שלכם.

במקום דלת מסיבית בארון האמבטיה, דלת זכוכית מפסים לאחסון

אחת הדרכים להפוך מראה של חדר רחצה קטן לאוורירי ומרווח יותר הוא תוך שימוש בזכוכית.
במקום דלת כבדה מפורמייקה, תוכלו לבחור בדלת זכוכית פסים שאמנם לא תעניק אטימות מלאה, אך תשדרג משמעותית את החלל ותהפוך את התחושה להרבה יותר קלילה וכמו נקייה מרהיטים בחדר קטן וצפוף ממילא.

בתור דלת הפרדה בין חדר שינה לאמבטיה ביחידת הורים

הפסים מאפשרים שמירה על פרטיות כשהם מהווים דלת של חדרי רחצה כשהם חלק מיחידת הורים, אך גם מאפשרים חדירת אור ומעניקים תחושה של מרחב גדול יותר וחיבור בין שני החדרים הסמוכים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אורן עמוס, עיצוב: ריקי שמעוני. )

מטבח פתוח, אבל סגור לאבק

עוד דרך טובה להיות בלי ולהרגיש עם, היא להשתמש בזכוכית פסים כחזית של ארונות, או לסגירת יחידות מדפים תלויות.
אם אתם חובבי המטבח הפתוח עם החפצים התלויים, אבל לא רוצים להיות עבדים של ניקיון אבק, הרי שפתרון הביניים הזה יכול להוסיף הרבה אור למטבח שלכם.
זה מעניק תחושה של מדפים פתוחים ולא רק של ארונות מסיביים שהופכים את המטבח למגושם למדי. ה"אופי" הייחודי שיתקבל, הוא בונוס נוסף.

דרך קלה להאיר מטבח כהה

אמנם המטבח הלבן הולך ונעלם לטובת גוונים כהים ומתוחכמים יותר (שחור, אפור גרפיט, ירוק כהה וכחול כהה), אך התוצאה הסופית חשוכה יחסית.
דרך נהדרת "להבהיר" מטבח כהה ולהוסיף לו תחושת חמימות הוא השארת המסגרת בגוון של שאר המטבח, וחיפוי זכוכית פסים בחלק הפנימי של החזיתות.

בשקיפות לא מלאה: סגירת חדרי ארונות שלא תקטין את החדר

ממש כמו עם המטבח הפתוח, הרי שחלום חדר הארונות שבו הכל גלוי לפניכם הופך לסיוט כשאתם מגלים כמה קשה לשמור על הסדר בו.
תוסיפו לכך את העובדה שישראל היא מדינת אבק, והרי לכם צורך בפשרה עיצובית ופרקטית גם בגיזרת אחסון הבגדים שלכם.

דלתות זכוכית פסים יאפשרו חדירת אור, יציגו חלקית את הפריטים וישמרו על האבק בחוץ. המראה הסופי יהיה הרבה יותר יפה משל דלתות ארון מגושמות, ואף יעניק אשליה של חדר גדול יותר.

לסגירת חלל עם קירות הפרדה בשקיפות משתנה

תוכלו לעשות שימוש בפריט נגרות ולשלב בו חללים פתוחים, לצד חללים הסגורים עם זכוכית שקופה לצד זכוכית פסים.
השילוב מעניין לעין, מאפשר משחק בין גלוי לנסתר ומוסיף הפרדה ייחודית לאופן ספייס שכמו מתחנן שיסגרו אותו קצת.
הזכוכית עם הטקסטורה, משתלבת נהדר גם עם טרנד החלונות הבלגיים, והמסגור העדין שלהם,
בין אם הוא סימטרי ובין אם הוא עם חלוקת פרופילים משתנה (נוסח קוביות מונדריאן, המשלבות ריבועים ומלבנים).

לחיבור הרמוני בין ריהוט עץ עם פסים לזכוכית באותו הסגנון

זו מילה שמעצבים ואדריכלים מאוד אוהבים להשתמש בה בכל הזדמנות, אך כאן היא באמת מתבקשת: אם יש לכם פרטי ריהוט בטקסטורת חריטה מפסים, זכוכית תואמת של פסים "תתכתב" איתם בצורה מושלמת. זה בדיוק הדבר הזה שהופך גיבוב לעיצוב.


לסגירת מקלחון או תחימת חללים לשימושים שונים בחדר הרחצה

ממש כפי שבחלק מבתי-המלון ישנו כיור שממוקם מחוץ לחדר השירותים וחדר הרחצה, כך ניתן לעשות גם בבית, ובקלות רבה יחסית.

בלי להיכנס לשיפוץ מיוחד, כל שצריך הוא להוסיף מסגרות אלומיניום ולסגור את החלל עם קיר או דלת זכוכית (ואף לשלב בין שניהם). כך, ניתן יהיה להשתמש במקלחון או באמבטיה, ולאפשר לשאר הדיירים לעשות שימוש מקביל בו.