הזמרת נועה קירל הגישה אתמול תביעה בסך 1.3 מיליון שקל נגד טיקטוק בישראל ומשרד יחסי הציבור דבי משה תקשורת יחסי ציבור. "תביעה זו עניינה פרסום שאין בו אמת - שהופץ על ידי הנתבעות, המתיימר להציג ירידה בהצלחתה המסחרית של הזמרת נועה קירל לשנת 2023", נטען בתביעה.
עוד נטען כי "הפרסום הופץ על ידי משרד דבי משה תקשורת ובו מופיעה בין השאר רשימת אומנים ישראלים תחת הכותרת: 'עשרת האמנים הישראלים המובילים של השנה'. בפרסום מוצג סיכום שנתי של שנת 2023 הנחזה להיות מבוסס על נתונים אובייקטיבים המצויים ברשת טיקטוק, ולפיהם כביכול 'עקפה' אנה זק את נועה קירל, 'הדיחה אותה' ו'קטפה' את המקום הראשון ברשימת דירוג עשרת האומנים הישראלים המובילים של השנה. הפרסום זכה לתהודה תקשורתית רחבת היקף, ולאחריו אף שודר מערכון בתוכנית הסאטירה ארץ נהדרת אשר לגלג לתחרותיות הפקטיבית בין שתי האומניות".
1 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: קובי קואנקס)
עוד נטען בתביעה כי "פרסומים אלה הפתיעו את נועה קירל וחברת נועה קירל מיוזיק הואיל ובידיהם נתונים אובייקטיביים פשוטים ולפיהם נתוני הצפייה ברשת טיקטוק בנוגע לנועה קירל עולים במידה ניכרת ולעיתים כפולה על נתוני הצפייה בהקשרה של אנה זק". בנוסף נטען בתביעה כי "הניסיון לייצר את הדברים כסוג של מאבק 'עפרה נגד ירדנה גרסת 2023' הוא זה שמעורר עניין לציבור ויותר הדים תקשורתיים ובכך מקדם את שמה של חברת יחסי הציבור כמי שעומדת מאחורי הקמפיין המגמתי שהוביל לפרסומים הכוזבים – תוך רכיבה על השם ועל המוניטין של המותג נועה קירל".
במסגרת התביעה שהגישה נטען עוד כי "תביעה זו אינה עוסקת בשום עלבון אישי, אגו פגוע או תחרותיות יצרית כלשהי סמויה או גלויה - בין שתי הפיגורות העומדות בראש רשימת הדירוג האמורה – שתיהן מוכשרות לכשעצמן וכל אחת מהן - כבודה במקומו מונח. האמת גם צריכה להיאמר - גרירת הדיון למחוזות רכילותיים מסוג אלה, היא חלק מאסטרטגיית השיווק של חברת יחסי הציבור של טיקטוק (חברת משה דבי תקשורת)".
בתביעה נטען עוד כי "בדרך להמצאת קמפיין מוצלח מבחינתה של חברת יחסי הציבור בבחינת המטרה מקדשת את האמצעים – נעשה על ידי הנתבעות ניסיון לפגוע בהצלחתו המסחרית של המותג נועה קירל. עוד יצוין, כי התובעות עשו כל שלאיל ידם על מנת לייתר את הגשת התובענה וביקשו לאפשר לנתבעות, פעם אחר פעם, לספק להן את נתוני האמת אשר על בסיסם כביכול התבססו הפרסומים הכוזבים שלהם - אך ללא הועיל".
בתביעה נטען כי "למרות שעל פניו מדובר ברשימה אינפורמטיבית אובייקטיבית, נראה כי גורמים אינטרסנטיים שונים מצאו לנכון לייצר סביבה באזז תקשורתי שלם ומלאכותי, שכל כולו עוסק ב'מהפך' שבו נועה קירל 'מפסידה את התואר ליריבתה -אנה זק'". עוד טוענת נועה קירל בתביעה כי בהתאם לנתונים שבידי קירל נכון לדצמבר 2023, מספר הצפיות הכולל במדיה של אנה זק בטיקטוק עמד על כ-61 מיליון בעוד שביחס לנועה קירל הן עמדו על כ-143 מיליון. כלומר, פער של למעלה מפי 2.5 צפיות "במי שהוכתרה במקום השני לעומת מי שהוכתרה במקום הראשון".
עו"ד אדם שפירא ממשרד מיתר הגיב במכתב מטעם טיקטוק ישראל ב-2 בינואר לבאי כוח נועה קירל וציין כי טיקטוק דוחה את בקשתם. "לא חלה על טיקטוק תל אביב כל חובה לספק את המידע המדובר, שהוא מידע עסקי קנייני שלה". גם עו"ד רז אבן הר, בא כוח משרד יחסי הציבור דבי משה תקשורת, דחה את בקשת באי כוח נועה קירל וציין במכתב תגובה מדצמבר האחרון כי "לדבי משה תקשורת יחסי ציבור אין כל חלק בעריכת הדירוג ואין לה כל גישה לחומרי הגלם שלו המצויים בידי טיקטוק. יתר על כן למרשתי אין כל ידיעה ובוודאי שלא השפעה בקשר לאופן ביצוע הדירוג על ידי טיקטוק".
לאחרונה פורסם כי הזמר יהונתן מרגי שהיה בעבר בן זוגה של נועה קירל מצוי בתחילתו של קשר זוגי עם אנה זק.
מטיקטוק נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה וכשזו תתקבל נמסור את תשובתנו לבית המשפט. צר לנו שנועה קירל בחרה ללכת בדרך זו, בזמן שמדינת ישראל מתמודדת, במיוחד הבוקר, עם מציאות מלחמתית קשה ומורכבת".
מטעם עורכי דינה של נועה קירל נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה, בלית ברירה – כנגד טיקטוק ישראל ומשרד יחסי הציבור שלה, לאחר סירוב תמוה להמצאת פרטים אלמנטריים שהתבקשו, ומשעה שהנתונים מושא הפרסום לא תואמים, בפער גדול, את הנתונים המצויים ברשותנו.
"כפי שמצוין בכתב התביעה – אין המדובר בשום סכסוך אישי בין מי מהדמויות מושא רשימת עשרת האומנים הישראליים המובילים. אלא בתרגיל יחסי ציבור שיש בו כדי להסב נזק למותג נועה קירל בחסות פרסום נתונים עלומים – שאיש אינו מוכן לעמוד מאחוריהם או להציגם. משעה שלא ניתן היה לקבל כל מענה ענייני, כאמור, לא נותרה ברירה אלא להגיש תביעה".
בזמן שנועה קירל מגייסת מיליוני דולרים לחיילי צה״ל ולמדינת ישראל, פועלת עבור משפחות מפוני העוטף ופועלת רבות למען ההסברה, טיק טוק בחרה - בזמן מלחמה - להוציא ידיעת יח"צ, אשר כפי שנטען בכתב התביעה חסרת כל בסיס לכאורה ואשר כל תכליתה לייצר באזז תקשורתי עבור טיק טוק. כל זאת לא מנע ממנה להתלונן כעת בציניות על הגשת תביעה "בזמן מלחמה" – וגם זאת, לאחר שסירבה לספק נתונים כלשהם ולא הותירה כל ברירה אחרת".