בשיתוף JGive
ישראלים רבים תרמו (ועדיין תורמים) ליוזמות חברתיות מבורכות המסייעות למי שנפגע בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת.
עם זאת, ישראלים רבים תורמים מבלי להתחשב בשיקולי מס. על פי סעיף 46 לפקודת מס ההכנסה, תרומות לארגונים המוכרים לצרכי מס מאפשרים לקבל זיכוי של 35% מסכום התרומה (לתורמים מעל 200 ₪ בשנה). לעומת זאת, תרומות שנעשו בצורה פרטית כמו בקבוצות פייבוקס או עמותות ללא האישור המתאים, אינן מאפשרות לתורמים לקבל הטבת מס.
רו"ח מירי יוסקוביץ, שותפה וראש נבחרת מלכ"רים ומוסדות ציבור ב-KPMG ישראל אשר מתמחה בליווי וייעוץ לארגונים ציבוריים ממגוון תחומים ושלבי צמיחה שונים, אומרת כי "הטבת המס מהווה תמריץ של המדינה להגדיל את היקפי הנתינה לטובת קידום מטרות ציבוריות שאושרו על ידה. עבור תורמים בעלי הכנסה חייבת במס וחברות רווחיות, התמריץ אפקטיבי במיוחד משום שהוא מקטין את חבות המס".
על מנת להקל על ניצול ההטבות באופן אופטימלי ולעודד את תרבות הנתינה, פלטפורמת JGive מציעה לתורמים לקבל זיכוי מס בקלות, הודות לשיתוף פעולה עם רשות המיסים ומציעה פתרון מתקדם שמקל על עובדים בתאגידים לתרום בנוחות ולקבל את זיכוי המס אוטומטית בתלוש השכר.
3 צפייה בגלריה
אורי בן שלמה
אורי בן שלמה
מנכ"ל JGive, אורי בן שלמה
(אריק סולטן)
במקום לאסוף קבלות: שיתוף הפעולה מאפשר העברה של הקבלות על התרומות דרך JGive ישירות לרשות המיסים
עד היום, על מנת לממש את הזכות לזיכוי במס, תורמים נאלצו לאסוף קבלות של תרומות שבוצעו לאורך השנה ולהגיש אותן לפקיד השומה יחד עם בקשה לתיאום מס, החזר מס או דיווח שנתי למס ההכנסה. לדברי רו"ח יוסקוביץ, "דרישות אלו מהוות נטל על התורמים ומשכך ישנם לא מעט מקרים בהם התורמים לא מנצלים את הטבת המס, מה שמפחית את התמריץ להגדלת היקף הנתינה".
על מנת להקל על התהליך, אומר בן שלמה, "רשות המיסים פיתחה מערכת דיגיטלית חדשנית המאפשרת לעמותות להעביר ישירות למאגרי המידע שלה פרטים על תרומות".
מתוך מטרה לסייע לישראלים לתרום באופן חכם יותר ולקבל זיכוי מס בקלות ובמהירות, JGive מציעה פתרון חדש הנובע משיתוף פעולה עם רשות המיסים, "כך שהקבלות על תרומות המבוצעות דרך JGive מועברות אוטומטית לאזור האישי של התורם ברשות המיסים ותהליך בקשת החזר המס הופך להיות פשוט הרבה יותר", אומר בן שלמה. "מעכשיו כבר לא צריך לאסוף קבלות ולהעביר אותן לרשות המיסים".
במבט לעתיד, אומרת רו"ח יוסקוביץ כי "האינטרס של כל אחד ואחת מאיתנו הוא להגדיל את היקפי התמיכה לטובת קידום מטרות שבסופו של דבר משפיעות על כולנו. עלינו להמשיך לפעול ולקדם הטבות מס, לבחון הגדלת תקרה מזכה, בחינת תמריצים גם לתאגידים שאינם בעלי הכנסה חייבת, לייעל ולפשט תהליכים, להגדיר מדדים פשוטים וברורים למדידת האימפקט של התרומה, ולהמשיך לפעול ליצירת מנגנונים המקדמים שורת רווח כפולה - הגדלת הכנסות וקידום מטרות ציבוריות".
3 צפייה בגלריה
רו"ח מירי יוסקוביץ, שותפה וראש נבחרת מלכ"רים ומוסדות ציבור ב-KPMG ישראל
רו"ח מירי יוסקוביץ, שותפה וראש נבחרת מלכ"רים ומוסדות ציבור ב-KPMG ישראל
רו"ח מירי יוסקוביץ, שותפה וראש נבחרת מלכ"רים ומוסדות ציבור ב-KPMG ישראל
(פרטי)
כך ניתן להעניק לעובדים אפשרות לקבל החזר מס באופן אוטומטי דרך תלוש השכר
אורי בן שלמה, מנכ"ל ומייסד JGive, פלטפורמת אונליין המציעה פתרונות לכל הצדדים הלוקחים חלק בעולם הפילנתרופיה, מסביר כי "באמצעות שירות התאגידים של JGive, עובדים בתאגיד יכולים לתרום דרך הפלטפורמה לכל עמותה בישראל המוכרת לצרכי מס ולקבל את החזר המס ישירות לתלושי השכר, הודות להוראת ביצוע של רשות המיסים המאפשרת לכל חברה בעלת 50 עובדים ומעלה לזכות במס את העובדים דרך תלושי השכר".
נכון להיום, אומר בן שלמה, הישראלים אינם מממשים את ההטבה באופן מיטבי, כתוצאה ממגוון סיבות: חוסר מודעות לאפשרות, פנייה לא נוחה לרשות המיסים, היעדר של קבלות על תרומות ועוד.
רו"ח יוסקוביץ מוסיפה כי "יש לא מעט מחקרים לפיהם הטבות מס מהוות תמריץ לעידוד תרומות ולכן מדינות רבות בעולם משתמשות בהטבות מס ככלי לקידום מטרות אסטרטגיות. אין ספק שהטבת מס על תרומה מהווה תמריץ להגדלת היקפי הנתינה לקידום והרחבות המטרות הציבוריות. לצערי היו מקרים בהם חוקקו חוקים והטבות שהביצוע שלהם היה מורכב וקשה מאוד ליישום, ולכן חשוב שהטבת המס תהיה קלה ליישום על מנת שאכן המטרה האסטרטגית של עידוד הנתינה תמומש".
3 צפייה בגלריה
תמונת עבודה מהבית
תמונת עבודה מהבית
בלי לצאת מהבית: החזר המס על התרומה נמצא בלחיצת כפתור
(צילום: Shutterstock)
העובד חוסך את הצורך לדרוש את החזר המס בעצמו, "מה שלרוב לא היה קורה בכלל", לדברי בן שלמה. מעבר לכך, העברת התרומה נעשית אונליין באופן קל ונוח.
מצד המעסיק, "הודות לשימוש בשירות זה, יחד עם עוד צעדים כמו הכפלה של תרומות העובדים המבוצעות דרך JGive נוצרת תרבות ארגונית שמעודדת נתינה, ממצה זכויות עובדים וממצבת את המעסיק בתור ארגון עם מודעות חברתית מפותחת ותרומה משמעותית לקהילה", אומר בן שלמה.
באופן כללי, "אנחנו רואים שעבור עובדים שממילא תורמים, יש משמעות רבה לעצם קבלת החזר המס בתלוש בצורה אוטומטית בכל חודש או רבעון", אומר בן שלמה. מעבר לכך, "ניכר שההטבה מעודדת לתרומה את העובדים שפחות תורמים בדרך כלל".
על רקע ההחלטה של KPMG לבחון ולקדם הצטרפות לשירות התאגידים של JGive, אומרת רו"ח יוסקוביץ כי "כפירמה שאחד מערכי הליבה שלה הוא התנדבות ומעורבות בקהילה, אנו רואים חשיבות רבה בהגדלת היקף הנתינה לטובת מטרות ציבוריות בישראל. הפתרון ש-JGive מספק מאפשר לתורם לתרום למטרות שהוא מתחבר אליהן, ובמקביל לקבל הטבות מס בצורה קלה ויעילה. אנחנו עושים זאת מתוך אמונה בכך שהיקף הנתינה יגדל". בעזרת הפלטפורמה, הדרך לקבלת החזר מס על התרומה מתקצרת - גם בשביל המעסיק וגם בשביל העובד שתורם, ללא צורך בבירוקרטיה וניירת.
בשיתוף JGive