קבוצת רנואר תשיק בקרוב מועדון לקוחות אינטראקטיבי שלא צובר נקודות, אלא מעניק הטבות ונגישות ראשונית לקולקציות חדשות. המועדון צפוי להציע הנחות להופעות, מלונות, טיסות ולכלול שיתופי פעולה רבים עם חברות גדולות בתחומים צרכניים משיקים. המטרה: להשתמש במספר הלקוחות הגדול של רשתות הקבוצה, כדי לתת להם הטבות דרך הקבוצה.
לקוחות המועדון יוכלו להשתתף בבחירת קולקציות, להוות מעין פאנל צרכנים, יוכלו לבקש דרך אתר האינטרנט, לשמור להם פריטים "בצד" בחנות כדי שיבואו למדוד ויקבלו הטבות אישיות למשל: מי שקונה הרבה ג'ינסים בקבוצה יוכל לקבל הטבה אישית של 50% הטבה לג'ינס.
3 צפייה בגלריה


לקוחות המועדון יוכלו להשתתף בבחירת קולקציות, להוות מעין פאנל צרכנים
(צילום: איתי בלומנטל)
"זה לא יהיה מועדון לקוחות זאת תהיה קהילה", אמר ל-ynet סרז' דרעי מנכ"ל הקבוצה. "ניתן לך אפשרות לעצב קולקציות ושיתופי פעולה שתהני מהם. זה לא בואי תצברי עכשיו נקודות ואחרי זה תבדקי כמה כסף מגיע לך. אנחנו מציעים שירות מוצר וחווית קנייה. אני מאמין שבן אדם לא קונה ברשת מסוימת בגלל הנקודות. על הדרך אם יש לו נקודות, הוא ישתמש בהן. אפשר יהיה להצטרף לקהילה דרך אפליקציה. כרגע אנחנו עובדים על זה טכנולוגית, זה לא פשוט, רוצים להוציא מוצר טוב ולא לפשל, עם הזדהות פשוטה וללא פגיעה בפרטיות".
קבוצת רנואר פועלת מ-1993. היא הוקמה על-ידי אלי ברקוביץ' ויוסי ברוש, כשב-1994 הצטרף אליהם סרג' דרעי המשמש כיום גם כמנכ"ל הקבוצה. סמנכ"לית השיווק היא יפעת פסטרנק. הקבוצה שותפה גם ביבוא נעלי On לישראל והיא לא חברה ציבורית.
הקבוצה ידועה בכך שאין לה מועדון לקוחות, למרות שהיא נחשבת אחת מרשתות האופנה המצליחות בישראל. היא לרוב לא משתפת פעולה עם גיפט קארדים וגם יצאה מ-Buyme למשל.
קופות שמזהות את הפריטים בלי לסרוק
במקביל, החברה תהיה מהרשתות הראשונות בישראל להשתמש בקופות בשירות עצמי מטעם חברת Priority, שמזהות את הפריטים בסל ללא צורך בסריקת ברקוד והורדת זמזם. זה מתאפשר בזכות RFID – תג שמזוהה על-ידי מערכת שידור בגלי רדיו ומשדר לקופה. הקבוצה החלה לפרוס בחנויות את המערכת שמזכירה קופות ביוניקלו וקופות דומות שנמצאות בשימוש בשני סניפים של זארה ישראל.
דרעי אמר ל-ynet: "לא הייתה לנו אפשרות להשתמש בתדרים, כיוון שמשרד התקשורת והביטחון לא אישרו. לכן במשך שלוש שנות פיתוח בנינו טכנולוגיה שכשאתה מגיע לצאת מהחנות, השער נדלק ובעצם רק בשניות האלה הוא קולט את התג, לכן אין צורך בזמזמים נגד גניבה.
"אנחנו הרשת הישראלית שמפעילה טכנולוגיה כזאת כרגע. זה לא יחליף קופאים. יש קופאית ויהיה גם קופאי בכל מקרה סביב לקופות האוטומטיות כדי לסייע. חברות מעדיפות תור בקופה בשביל הנראות, אותנו זה לא מעניין, אנחנו רוצים להקל על הלקוח. זה כרגע ברחובות ובב"ש אבל ייכנס לכל החנויות".
קידום מכירות דרך פופ אפ מאצ'ה
בנוסף, אחת מרשתות הקבוצה, טוונטי פור סבן, השיקה היום (ד') דוכן פופ אפ שיפעל שבועיים בשדרות רוטשילד 1 בת"א, עם משקאות וקינוחים על בסיס מאצ'ה, שכולל גם עוגיות וקינוחים לכלבים. הפופ אפ הוא בשותפות עם השף תומר טל והדוגמנית, השחקנית והמשפיענית מאיה קיי, שהמיזם נקרא על-שם הכלבה שלה מאצ'ה. קיי השיקה קולקציה עם החברה במחירי 259.90-39.90 שקל, שכוללת בין היתר מחזיק מפתחות צ'ארם של מאצ'ה הכלבה, טי שירט עם הדפס של מאצ'ה, חולצת משבצות אובר סייז גארנג' סטייל וז'קט וחצאית ג'ינס בהשראת גראנג' והיילי ביבר.
המטרה של הפופ אפ הזה, היא לפגוש את הלקוחות – גם מחוץ לחנויות. המיזם הזה דומה ליוזמות דומות של מותגי יוקרה באירופה. למשל סוורובסקי ש"השתלט" על מסעדה בפורטופינו – שהגישה מנות בכלי פורצלן של סוורובסקי בשת"פ שלו עם מותג הפורצלן רוזנטל, בעיצוב ג'ובנה אנגלברט. לדולצ'ה וגבאנה היו הקיץ שבעה פופ אפים בחופים בדרום אירופה, כולל אחד באיביזה, שם גם המותג ג'קומוס יצר לאונג' ברוח המותג.







