דויטשה בנק הודיע כי לא יעשה עסקים עם נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, או עם החברות שלו, זאת בעקבות אירוע המתקפה של תומכיו ב-6 בינואר על הקפיטול, כך דווח בניו יורק טיימס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דויטשה נחשב למלווה החשוב ביותר של טראמפ. הבנק העביר לקבוצת טראמפ, שנמצאת תחת ניהולם של שני בניו, כ-340 מיליון דולר בהלוואות.
כריסטיאנה ריילי, ראש פעולות הבנק בארה"ב, גינתה בשבוע שעבר את המתקפה האלימה בפוסט בלינקדאין. "אנו גאים בחוקה שלנו ועומדים לצד אלה המבקשים לקיים אותה כדי להבטיח את מימוש רצון העם והעברת השלטון", כתבה.
בנובמבר 2020, לאחר הבחירות בארה"ב, דווח ברויטרס כי בדויטשה בנק חיפשו דרכים לסיים את הקשרים העסקיים עם טראמפ בשל יחסי הציבור השליליים הנלווים אליהם.
מדויטשה בנק לא נמסרה תגובה. כמו כן, לא התקבלו תגובות מקבוצת טראמפ ומלשכת העיתונות של הבית הלבן.

פייפאל חסמה אתר שגייס הון לפולשי הקפיטול

פייפאל הודיעה כי היא חסמה אתר גיוס המונים נוצרי בשם GiveSendGo, לאחר שסייע בגיוס כספים עבור משתתפי אירוע המתקפה בשבוע שעבר, בו תומכי דונלד טראמפ הסתערו על הקפיטול. החברה אישרה לרויטרס כי היא סגרה את חשבונו של עלי אלכסנדר, שהיה אחד מהמארגנים.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ: תחילה שיבח את תומכיו אולם בהמשך גינה את האלימות
(צילום: gettyimages)
פלטפורמות מקוונות ורשתות חברתיות מרחיקות עצמן מגורמים שלקחו חלק או עודדו את המאורע האלים, ואף נוקטות בצעדים כנגדם. טוויטר, למשל, הודיעה כי מאז יום שישי השביתה למעלה מ-70 אלף חשבונות שעסקו בשיתוף תכנים לאחר המתקפה על הקפיטול.
מספר חברות גדולות, כמו AT&T ואמריקן אקספרס, הודיעו כי יפסיקו את התרומות לרפובליקנים שסירבו להכיר בנצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב.
טראמפ, אשר ערער ללא כל ראיות על תקפות זכייתו של ביידן, שיבח בהתחלה את תומכיו אך בהמשך גינה את האלימות.
בבלומברג דווח לאחרונה כי פייפאל סגרה את החשבון של Joy In Liberty, אחת מהקבוצות שמימנו את נסיעת תומכיו של טראמפ לוושינגטון.
מ-GiveSendGo לא נמסרה תגובה.