שוב עלייה במחירי הדלק, חודש חמישי ברציפות: בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי (31.03.2021-1.4.2021) יעלה המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) ל-6.04 שקלים לליטר, עלייה של 5 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.16 שקלים לליטר, עלייה של 4 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
ההתייקרות ה"קלה" יחסית של חמש אגורות בחודש אפריל מצטרפת למגמת העלייה של מחירי הדלק בחודשים דצמבר, ינואר, פברואר ומרץ, שהסתכמה ב-65 אגורות לליטר. מי שממלא מיכל אחד בשבוע מגלה כי בחישוב שנתי עלייה כזאת תסתכם בכ-145 שקל בחודש, ובכ-1,740 שקל בשנה שלמה. למי שנוסעים הרבה וממלאים 6 מיכלי דלק בחודש ההתייקרות השנתית מגיעה לכ-2,600 שקל בשנה, סכום לא מבוטל לעומת מחירי הדלק בחודש נובמבר האחרון.
ההתייקרות המתמשכת במחירי הדלק בישראל מכבידה מאוד על יותר משלושה מיליון בעלי מכוניות פרטיות, שמשלמים על הדלק ברכבם, ועל עוד עשרות אלפי מקומות עבודה המשלמים תמורת הדלק לעובדיהם.
החשש היה שהתמשכות סגירת תעלת סואץ בשל אוניית המכולות התקועה עוד שבועיים-שלושה הייתה גורמת לייקור הדלק באגן הים התיכון בכ-5% נוספים בחודש הבא. כעת ההערכה היא שלא תהיה התייקרות בשל סגירת התעלה לשישה ימים בלבד.
ישראל נמצאת בצמרת העולמית של מחירי הדלק, עם מחיר ממוצע של 1.816 דולר לליטר. בין המדינות הבודדות שם ליטר דלק יקר יותר מבישראל נמצאות מדינות כמו שוודיה, איטליה, פינלנד, יוון, דנמרק, נורווגיה, הולנד והרפובליקה של מרכז אפריקה. הונג-קונג נמצאת בראש דירוג המדינות היקרות בעלות הדלק לצרכן, שם המחיר מגיע ל-2.424 דולרים.
בתוך כך, ביותר מ-160 מדינות מחיר הדלק זול מאשר בישראל. כדאי במיוחד למלא ליטר דלק בארצות המפיקות נפט - ונצואלה עם מחיר של 0.02 דולר לליטר, איראן עם 1.061 דולר לליטר, ואחריהן אנגולה, אלג'יריה, כוויית, סודן, קזחסטן, קטאר, טורקמניסטן, ניגריה, אקוודור, איחוד האמירויות, קירגיסטן, מלזיה, עיראק, ערב-הסעודית, עומאן, בחריין, אתיופיה ומצרים.
פורסם לראשונה: 12:26, 30.03.21