הסכסוך המשפטי בין עודד קטש, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, לבין איגוד הכדורסל שמינה אותו לתפקיד, מתחמם. כחודש לאחר שקטש הגיש לבית הדין לעבודה תביעה בסך 287 אלף שקל נגד האיגוד בטענה שגילה בדיעבד שהוציאו אותו לחל"ת בתקופת הקורונה, האיגוד הגיש בקשה לעיכוב הליכים והעברת הדיון למוסד לבוררות של האיגוד בהתאם להסכם ההעסקה בין הצדדים.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האיגוד טוען שיחד עם קטש הוצאו לחל"ת בשל הקורונה יותר מ-500 עובדים של האיגוד, וקטש הוחזר לעבודה בסוף מאי. "במהלך תקופת החל"ת מ-16 במרץ עד 27 במאי קטש לא ביצע עבודה עבור האיגוד, שכן כלל המסגרות בענף הכדורסל לא שבו לפעילות סדירה", טענו.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: ראובן שוורץ)
האיגוד אף מבקש באמצעות עו"ד מרדכי לוין לחייב את קטש בהוצאות משפט "נוכח חוסר תום ליבו עת הגיש את התביעה, תוך התעלמות מהוראות הסכם העבודה עליו הוא חתום".
עו"ד דפנה שמואלביץ, המייצגת את קטש, מסרה: "התביעה לא עוסקת בכדורסל, אלא בהפרת חוקי מגן - אי־תשלום שכר ואי העברת הפרשות לקרן פנסיה והשתלמות. במקרים כאלו הסמכות היא לבית הדין לעבודה. ניסיון האיגוד להרחיק את התביעה מאולם פתוח לדיון במחשכים מלמד על התכלית האמיתית והפסולה של הבקשה. גם בשנים קודמות, ללא קורונה, קטש היה זכאי לשכרו בתקופה בה אין פעילות נבחרת, משום שלפי ההסכם השכר משולם על בסיס שנתי".