בשל חתימה על הסכם עם טעות חוזית בכבאות, בכיר יקבל ב-217 וחצי אלף שקלים: ראש לשכתו של נציב הכבאות, ניצב דדי שמחי, יקבל מהארגון יותר מ-200 אלף שקלים בגין טעות בחוזה העסקתו, כך נודע היום (חמישי) ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרל"ש, שהגיע לתפקיד לאחר שהנציב שמחי הביא אותו לתפקיד של משרת אמון, תבע לאחרונה משירותי הכבאות והצלה פיצוי על שעות נוספות שלא שולמו לו במשך מספר שנים. לאחרונה, אישר משרד האוצר את הסכם הפשרה בין המשרד לביטחון פנים והעובד שממשיך לתפקד כאיש החזק בלשכתו של שמחי. הפיצוי שיקבל הרל"ש מגיע דווקא בשנה שבה קוצצו שעות נוספות של כבאים בשירות והן ניתנות בקפדנות.
תחילת הסיפור לפני כשנתיים, אז מונה הרל"ש על ידי שמחי כראש לשכתו במשרת אמון. עם תחילת העסקתו הוחתם בטעות על חוזה עבודה סטנדרטי של הארגון, חוזה שכלל שכר נוסף על שעות עבודה נוספות כנהוג בכל הסכם. אלא שבכבאות והצלה הבינו מהר מאוד את הטעות, ומספר חודשים לאחר מכן ביקשו ממנו לחתום על חוזה חדש, בשכר גלובלי וללא שעות נוספות. הרל"ש חתם על ההסכם.
על פי מידע שהגיע לידי ynet, הרל"ש שהבין את הטעות והניסיון לצאת ממנה, לא חתם על החוזה החדש עד לאחרונה והחליט לתבוע את הכסף המגיע לו על שעות העבודה הנוספות שלא שולמו לו במשך כשנתיים.
לאחרונה הסכים משרד האוצר לשלם לרל"ש סכום פיצוי בסך 217 וחצי אלף שקלים בגין השעות שעבד בהן ולא שולם לו תשלום נוסף. במכתב שסיכם את תנאי הפשרה נכתב: "בבחינת עלות הפשרה ביחס לסיכונים הגלומים בתביעה, אנחנו מאשרים בזאת את סכום הפשרה המקסימאלי בתיק שיעמוד על 217,592 שקלים לכל היותר בגין תשלום הפרשי שכר".
מכבאות והצלה לישראל נמסר: "ככלל לא ברור לנו העניין הרב בתשלום שעות נוספות לעובד מדינה אותם ביצע בפועל. כבאות והצלה פועלת ע"פ דין ובכפוף לחוות דעת הממונה על הייעוץ המשפטי בנציבות שירות המדינה, החשב הכללי וועדת הפשרות במשרד האוצר המורים כי יש לשלם לקצין "שעות נוספות, בהתאם לאמור בחוזה.
"סכום הפשרה בו נקבתם מתייחס לתשלומים להם זכאי הקצין על פי דין מיום תחילת העסקתו במערך הכבאות בשנת 2017 ומסתכמים בכשלושת אלפים שקלים בחודש. ראוי להבהיר כי הקצין המצטיין הוחתם ע"י נציבות שרות המדינה על חוזה שכר כולל עם רכיב שעות נוספות על פי דיווח ובהתאם לכללי התקש"יר.
"ראש לשכת נציב כבאות והצלה לישראל, קצין ערכי וישר, החליט שלא לתבוע הלנת שכר ופיצויים ולהפחית בכך משמעותית את הסכום לו היה זכאי במטרה להסדיר את הנושא".