אם כבר עברו שנים מאז הפעם האחרונה שניקיתם את משטח הגרנוליט שלכם, ניקוי רגיל ככל הנראה כבר לא יספיק, ותצטרכו לעשות פוליש בעזרת מכונת ליטוש.
בין לבין, תוכלו לתחזק בעצמכם באמצעות שימוש בחומרי ניקוי חזקים יחסית, מטאטא גס וסבלנות. הדבר ישמור על מראה הגרנוליט לאורך זמן.
מה חשוב לדעת לפני שסוגרים עם חברת ניקיון, כדי לדעת שאתם מקבלים את התמורה לכסף שלכם? לפניכם הטיפים.

לפני הכל: באילו מקרים תוכלו לנקות בעצמכם

לא תמיד צריך למהר להזמין בעל מקצוע, ויש מקרים קלים שבהחלט תוכלו להתמודד איתם בעצמכם ולחסוך כסף.
אם כמות הלכלוך והכתמים קטנה יחסית, תוכלו להיעזר בחומר ניקוי על בסיס חומצתי, אשר נמכר בחנויות ניקיון מקצועיות.
שימו לב, שמדובר בחומרים מסוכנים בריכוזים גבוהים יותר מאשר אלו המיועדים לשימוש הצרכן הסופי.
לכן, חשוב מאוד להקפיד על הוראות היצרן, ולא לגרום נזק לעצמכם ולרכוש. לאחר מריחת החומר על משטח הגרנוליט תצטרכו לשפשף את המשטח בעזרת מטאטא כביש עם סיבים גסים.
בסיום, הקפידו לשטוף היטב את שאריות החומר במים.

באילו מקרים ניקיון רגיל לא יספיק ויהיה צורך במכשור מתקדם?

מאחר שגרנוליט הוא חיפוי קרקע המורכב מחתיכות קטנות של אבנים המהודקות יחד, הרי שהן אינן משטח חלק וישר. במרווחים שבין האבנים הקטנות מצטברת כמות גדולה של אבק ולכלוך.
מאחר ומשטח זה מורכב ממרווחים רבים במיוחד (יותר מאלו של ריצוף פסיפס אפילו), הרי שכשהם מלוכלכים, כל המשטח נראה כהה. זאת, גם אם האבנים עצמן נקיות יחסית ממי הגשמים.
מומלץ לבצע ניקוי מקצועי אחת לשלוש שנים. בכדי להוזיל עלויות, תוכלו לתזמן הגעה של חברת ניקיון מקצועית אליכם, ולשלם רק תוספת עבור קרצוף הגרנוליט.
לרוב, אם חברת הניקיון ממילא מגיעה עם עובדים ועם מכשור מתקדם, התעריף שתקבלו יהיה נמוך יותר מאשר אם תזמינו אותם בנפרד רק לצורך זה.
אגב, אם אתם מתכננים למקם גריל, חנייה של רכב או כל דבר שיכול לבוא במגע עם שומנים כדרך קבע, אולי גרנוליט היא לא המשטח המתאים. תמיד תוכלו לתחום רק את אזור החנייה ואת אזור המנגל במשטח אחר, וליישם את הגרנוליט בעיקר באזורי מעבר כמו שבילים. אחרת, מראש דעו כי משטח זה יצריך מכם תחזוקה בתדירות גבוהה יותר מאחת לשלוש שנים, אם תרצו לשמור על מראה נקי ומעוצב.

כיצד מבצע ניקוי גרנוליט מקצועי?

ישנן שתי אפשרויות לניקוי ולקרצוף של משטחי גרנוליט.
האפשרות האחת, היא לנקות את משטח הגרנוליט באמצעות קיטור. שיטה זו עושה שימוש במים חמים המותזים בלחץ גבוה. שיטה זו פחות יסודית, שכן היא מאפשרת הסרה רק של השכבה העליונה של הלכלוך. כמו כן, היא לא משייפת את אבני הגרנוליט, דבר שמצריך מכונת פוליש.
האפשרות השנייה, והמומלצת יותר, היא לעשות שימוש בחומצת מלח במינון נמוך, בכדי לא להרוס את אבני הגרנוליט. לאחר פיזור החומצה, מברישים את המשטח בעזרת מברשת קורבון העשויה מסיבי פלסטיק, המחוברת אל מכונת פוליש.
מברשת זו מסייעת הן בניקוי של המרווחים שבין אבני הגרנוליט והן בשיוף קל שלהן, אשר גורם להן להיראות לא רק נקיות יותר, אלא גם בוהקות יותר.
עוד כתבות בנושא:

כמה זה עולה וממה מושפע המחיר?

תמחור משטח גרנוליט מתבצע לרוב לפי גודל המשטח, מידת הלכלוך והכתמים שהצטברו עליו והשאלה אם תזמינו את חברת הניקיון לבצע עבודות נוספות (ניקיון, ליטוש או קרצוף של ריצוף בתוך הבית, ניקוי חלונות וכן הלאה).
התמחור הנהוג בשוק הוא החל מ-15 שקל למ"ר, כשהוא יכול להגיע גם ל-40 שקל למ"ר. לרוב, ככל שהמשטח גדול יותר, כך התמחור למ"ר קטן.
כלומר, אם יש לכם משטח קטן במיוחד, סביר להניח שחברת הניקיון תגבה תעריף גלובלי מינימלי כולל מעצם הגעתם ליום עבודה עם מכשור ועובדים.
לכן, גם אם המשטח שלכם בגודל הקטן מ-30 מ"ר, סביר להניח שתשלמו עליו מחיר שהייתם משלמים עבור משטח בגודל זה.
כך גם משטח מלוכלך במיוחד, הכולל כמות גדולה של כתמי שמן (מטפטופי רכב שחונה על המשטח,
למשל), יגרמו למחיר גבוה יותר.