המזגן הפך בעשורים האחרונים למוצר חובה, אשר עוזר לנו לצלוח את הקיץ בשלום ולהעביר את החורף בנעימים. כדי להתאים את המזגן הנכון לצרכים שלכם, ריכזנו את השאלות הנפוצות בתחום המזגנים וביקשנו מחן בן דוד, מומחה המזגנים של Hisense, לעזור עם תשובות וטיפים לבחירת המזגן הנכון ביותר עבורכם. מהו מזגן אינוורטר? ואיך שומרים על המזגן כדי שישרת אתכם במשך שנים רבות?
מה ההבדל בין כוח סוס, BTU וטון קירור?
אלו שלושה מושגים שמדברים על אותו רעיון, שמתאר עוצמה של קירור.
החישוב הפשוט לבחירת מזן לחדר הוא BTU700-1,200 לכל מטר מרובע. חדר מוצל, באזור קריר, שלא נחשף להרבה חום, יזדקק ל-700 BTU למ"ר, לעומת זאת חדר שנמצא במקום חם מאוד, עם חשיפה ארוכה לארוכה למקורות חום ועם בידוד נמוך יזדקק ל-1,200 BTU למ"ר במקרה הקיצון.
מהו מזגן אינוורטר?
אחת השאלות הנפוצות ביתר בתחום. מזגן אינוורטר הוא מזגן שהמדחס שלו פועל במהירות משתנה.
בשונה ממזגנים רגילים, המכונים ON/OFF, שהמדחס שלהם עובד לסירוגין- פעם כבוי ופעם מופעל, מזגן האינוורטר הוא מזגן חכם שיודע להפחית את מהירות המדחס ולעבוד מצורה משתנה.
היתרונות הברורים של מזגן אינוורטר: הוא חסכוני יותר, זרימת האוויר שלו טובה יותר, והוא שקט הרבה יותר.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

מהו VRF?
VRF הוא ראשי תיבות של Variant Refrigerate Flow, מערכות מיזוג לדירות מגורים או לאפיונים מסחריים עם מנוע אינוורטר, שיודע להזרים אוויר קר באופן משתנה לכל אחד מהחללים, על פי הדרישה והצריכה בכל אזור.
התכנון של מערכות VRF מורכב יותר, אבל התוצאה טובה יותר וחסכונית בצורה משמעותית.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

איך שומרים על מזגן?
מזגן הוא מכשיר שמצריך תחזוקה שוטפת ושגרתית. התחזוקה הבסיסית ביותר היא ניקוי פילטרים - פעם בכמה שבועות יש לפתוח את המזגן, לשטוף את הפילטרים, לאפשר להם להתייבש ולהחזיר אותם בזהירות.
חשוב מאוד שפתחי היציאה והכניסה של האוויר יהיו חופשיים וששום דבר לא יפריע להם.
דבר נוסף הוא לדאוג שכאשר המזגן מופעל, החלונות והדלתות סגורים, על מנת לחסוך באנרגיה ולמנוע 'הזעת יתר' של המזגן.
מה לגבי אחריות?
הטיפול במזגן עשוי להיות מורכב מאוד, ולכן חשוב לבחור בנותן שירות ואחריות שהוא אמין, ישר ועם מערך תמיכה מקצועי, שיהיה זמין וישרת אתכם בכל פנייה ובעיה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

האם עדיף לקנות מזגן מחנות או ממתקין?
מזגן הוא מוצר מורכב שההתקנה שלו היא חלק בלתי נפרד מהמוצר, לכן, חשוב לרכוש את המזגן מאיש מקצוע, שיתכנן את מערכת המיזוג עפ"י הצרכים האישיים שלכם, ויציע פתרון מושלם שכולל את המזגן, את ההתקנה שלו ואחריות, זאת כדי שתוכלו לקבל מוצר מושלם שישרת אתכם לאורך שנים.


פורסם לראשונה: 13:39, 27.04.21