בשיתוף Google
כבר שנים מספרים לנו שקניות ברשת הן "הדבר הבא", ושכל העסקים חייבים אתר מכירות באינטרנט. רוב בעלי העסקים התייחסו לשימוש בכלים דיגיטליים כאמצעי משלים, כזה שטוב שיש - אבל ממש לא קריטי לקיום העסק. אבל אז הגיעה מגפת הקורונה וטרפה את הקלפים.
4 צפייה בגלריה
  הקורונה טרפה את הקלפים. קניות ברשת
  הקורונה טרפה את הקלפים. קניות ברשת
הקורונה טרפה את הקלפים. קניות ברשת
(צילום: shutterstock)
פתאום, כל מה שחשבנו על עסקים ברשת והצורך במעבר למכירה דיגיטלית השתנה. בעידן הבידוד והקפסולות, נוכחות אונליין הפכה מהותית וחיונית לרוב העסקים בישראל ובעולם. למעשה, המשבר טומן בחובו הזדמנות של ממש לצמוח, לרענן ואפילו להמציא מחדש את העסק באמצעות כלים טכנולוגיים שזמינים לנו היום. הבעיה היא, שאנחנו לא תמיד יודעים איפה בכלל להתחיל את המסע הדיגיטלי של העסק שלנו - בדרך להצלחה. הנה חמישה צעדים שיעזרו לכם להתניע את התהליך.

צעד ראשון: השינוי מתחיל בכם

את חג הפסח וראש השנה חגגנו עם המשפחה בזום, את הסיור במוזיאון הפכנו לווירטואלי והביקור אצל הרופא עבר לשיחת טלפון או פגישה באפליקציה. למעשה, כמעט כל תחום יכול לעבור מהפך וליהנות משפע של כלים שיעזרו לנו לשפר את השיווק של העסק, השירות והניהול שלו באופן כללי.
4 צפייה בגלריה
1
1
בגלל הסגר והקפסולות. קניות ברשת
אך לפני שצוללים לתוך מהפך שכזה, חשוב לשמור על ראש פתוח וגמישות מחשבתית. במיוחד בימים אלו, קחו רגע כדי להבין את הצרכים המשתנים של הלקוחות שלכם ואיך אתם יכולים לעזור להם. חשבו ברצינות איזה פתרונות אתם יכולים להציע שמתאימים לקשיים והאתגרים היומיומיים שהמציאות החדשה כפתה עלינו.

צעד שני: סימון מטרות

המעבר לדיגיטל צריך להיעשות בצורה הדרגתית, ואיתו גם סימון יעדי ההצלחה שלכם. אל תציבו לעצמכם יעדים בלתי הגיוניים מהרגע שבו השקתם את האתר. ייקח לכם זמן להגיע למטרה הסופית של הגדלת מכירות או הכנסות מפרסום דיגיטלי, אך ישנם עוד מדדים שמסמלים הצלחה ברשת ששווה לעקוב אחריהם. למשל, הגדלת החשיפה ברשת, אזכורים של המותג ברשתות החברתיות, גידול בכמות הפניות לעסק, מעורבות גולשים ותגובות לתוכן שאתם מייצרים - כל אלה יכולים להוות מדדי ביניים שיעזרו לבנות את הדרך הנכונה לקידום העסק שלכם.
4 צפייה בגלריה
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות
(צילום: shutterstock)
נקודת התחלה טובה היא בניית עמוד חברה ברשת חברתית. בפלטפורמות האלה יש אפשרות לקבל תובנות על התנהגות הקהל והאינטראקציה עם העסק שלכם. בעמוד Page Insights או נתוני שימוש, תוכלו לגלות כמה צפו בדף העסקי שלכם, כמה לייקים חדשים קיבלתם, האם עלה או ירד מספר העוקבים ועוד.

צעד שלישי: להגיע לקהל

בניגוד לחנות פיזית, חשוב שהעסק שלכם יהיה נוכח במגוון פלטפורמות ברשת. הסיבה פשוטה, מספיק שינוי קל במדיניות של רשת חברתית ספציפית והעסק שבניתם עשוי להתפרק. אז איפה מתחילים? מהמקום בו הקהל שלכם מבלה הכי הרבה:
  • שום פלטפורמה אינה מיועדת רק עבור צעירים, נשים או אנשים מעל גיל הפנסיה. בכל מקום תמצאו שילוב, גם אם ישנה דמוגרפיה דומיננטית לרשת חברתית מסוימת. לכן חשוב תמיד להתנסות ולא לפסול מראש.
  • אל תסתכלו רק על כמות הזמן בו הקהל שלכם מבלה בפלטפורמה, אלא גם מה הוא עושה שם. לדוגמה, יכול להיות שקהל היעד שלכם מבלה שעות בגלילה באינסטגרם, אך המלצות על מוצרים הם דווקא מחפשים במפות גוגל או בקבוצה בפייסבוק.
לוקח זמן להכיר התנהגות לקוח ברשת, במיוחד לעסק חדש באינטרנט. ישנה אפשרות נהדרת ללמוד מהתנהגות הלקוחות של המתחרים שלנו. בעזרת Similar Web תוכלו לבחון מהם מקורות התנועה לאתרים אחרים ברשת, תוכלו לראות מה אחוז הכניסות לאתר מרשתות חברתיות לעומת מנועי החיפוש, ובנוסף תוכלו לגלות מהי הרשת החברתית המניבה את כמות הכניסות המרבית לאתר המתחרה אותו אתם בוחנים.

צעד רביעי: בניית זהות עסקית

עבדתם והקמתם נכסים דיגיטליים כמו אתר, דף עסקי ברשת חברתית או דף עסק ב-Google מפות, עכשיו מגיע הרגע שבו אתם צריכים לחשוב על מערכת היחסים שתפתחו עם הלקוחות שלכם. בניגוד לחנות פיזית, הגולשים מגיעים בכל שעה משעות היום ואתם צריכים לדאוג לטפח מערכת יחסים תוך שמירה על ערכי העסק ומטרותיו. שם המשחק כאן הוא התמדה ואיכות.
4 צפייה בגלריה
קורונה גם בפייסבוק
קורונה גם בפייסבוק
התמדה ואיכות - גם ברשתות החברתיות
(אילוסטרציה: Shutterstock)
תוכן טוב הוא תוכן שמעניק ללקוח ערך ומידע פרקטי, בונה אמון במותג ומוביל למכירה. ככל שהתוכן שלכם יהיה מעניין ומעורר מעורבות, כמו לייקים, תגובות ושיתופים, הוא ייחשב לאיכותי יותר ויגיע לתפוצה רחבה יותר. בדקו שהתוכן שלכם באמת כזה על ידי שתי שאלות:
  1. האם התוכן שייצרתי איכותי, מבדר או מועיל ויגרום לכך שאנשים ירצו לשתף אותו?
  2. האם התמונה או הסרטון שלי עוצרים את הגלילה האוטומטית ומזמינים לקריאה?
כדאי וחשוב לחזור לתוכן שהצליח, לפצח את סוד ההצלחה שלו ולנסות לשחזר אותה.

צעד חמישי: הסוד הוא בשילוב

כל שינוי משמעותי בעסק מלווה תמיד בחששות ותהייה האם זה בכלל יהיה שווה את ההשקעה. מרוב רצון להצליח במקום החדש, לעיתים במעבר לדיגיטל אנחנו נוטים להזניח את העסק הפיזי. הסוד כמו תמיד הוא באיזון, השילוב בין היחס האישי וההתאמה במעבר בין העולם הדיגיטלי לעולם הפיזי. חשבו על כל התהליך שעוברים הלקוחות, מרגע ההכרות עם המותג שלכם ועד לרכישה. ככל שהחוויה תהיה חיובית יותר, ברשת ומחוצה לה, כך תרוויחו לקוחות שהם גם ממליצים נלהבים שמפיצים את המסר שלכם ברחבי הרשת.
את הטיפים בכתבה ועוד עצות לתמיכה וליווי עסקים במעבר לדיגיטל אפשר למצוא באקדמיה של ShoppingIL שביוזמת Google. ללא עלות.

בשיתוף Google