יש מי שעושה בינג' בנטפליקס כל הסופ"ש, יש מי שלא מפספס את הפרק החדש בבלוג הווידיאו המועדף עליו, ויש מי ששוקע בחוויית גיימינג למשך כל הלילה. הטלוויזיה של היום היא הרבה יותר מאמצעי לשידור ערוצים. כדי שתוכלו לקבל את החוויה המתאימה לכם, ריכזנו את השאלות הנפוצות וביקשנו מנירית כמרה, מומחית הטלוויזיות של LG, לשתף את הטיפים החשובים לפני שקונים טלוויזיה חדשה.
איך לבחור טלוויזיה חכמה? לאילו דברים יש לשים לב?
בטלוויזיה חכמה מה שהכי חשוב זו מערכת ההפעלה. זה מה שיעשה לנו את ההבדל בין חוויה גרועה, בינונית או חוויה מצוינת. חשוב לשים לב שאפשר להתקין על הטלוויזיה את כל האפליקציות שאנחנו הולכים לראות, כמו נטפליקס, אמאזון, יוטיוב, וגם האפליקציות המקומיות כמו סלקום tv, פרטנר, הוט וכו'.
כדאי לבחור בטלוויזיה המאפשרת חיפוש קולי, כדי שלא להסתבך עם הקלדת החיפוש באמצעות שלט הטלוויזיה. חפשו טלוויזיה שמאפשרת להגיד לה בעברית את מה שאנחנו מחפשים, ולתת לה למצוא את מה שאנחנו צריכים.
איזה טכנולוגיות קיימות היום בשוק הטלוויזיות?
מסכי NanoCell ו-QLED הם מסכי LED, המורכבים מפאנל LCD ותאורה אחורית. ישנן רמות שונות של Nanocell ו-QLED בהתאם לסדרות של מותגי הטלוויזיות.
הטכנולוגיה המתקדמת בעולם הטלוויזיות של ימינו היא OLED, בה כל פיקסל מואר באופן עצמאי. בטכנולוגיה מסוג זה אין תאורה אחורית, כל פיקסל דולק בנפרד. התוצאה היא תמונה בצבעוניות מדהימה, נראה את אותה תמונה מכל זווית אפשרית, נקבל ניגודיות אינסופית, ללא זליגות אור ונהנה מחוויית הצפייה הכי טובה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

מהי ההמלצה ללקוח חובב גיימינג?
אם הגרפיקה של המשחק זזה בצורה מאוד מהירה, יש טלוויזיות שלא יתמכו בכך, והתמונה תהיה רחוקה מאופטימלית. לכן, לדוגמה, בטלוויזיות OLED של LG יש תמיכה ב-G-Sync של NVIDIA, כך שאם יש במחשב האישי שלכם כרטיס מסך של NVIDIA אפשר לראות את כל הגרפיקה של המשחק בצורה חלקה, מהירה ומושלמת על גבי מסך הטלוויזיה.
האם כדאי להתקין את הטלוויזיה לבד?
התשובה חד משמעית: לא כדאי להתקין את הטלוויזיה לבד.
הטלוויזיות של ימינו הן דקות במיוחד, עם מסגרת מאוד דקה, וכל לחיצה על גבי הצג עלולה לגרום לנזק פיזי עליו אין אחריות, וזה כאב לב של ממש להשקיע כמה אלפי שקלים ובסוף הטלוויזיה עלולה להישבר ולא יהיה לכם מה לעשות בנידון. בעיקר אם אתם רוכשים טלוויזיה גדולה, עדיף שתתנו למתקינים מקצועיים לבצע את העבודה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

מהם החידושים של היום סביב נושא עיצוב המסכים?
כיום אפשר למצוא מסכים דקים שאפשר להצמיד לקיר, עם אפס מרחק מהקיר, מה שיוצר מראה ממש כמו גלריה במוזיאון. כל הכבלים נכנסים לחלל מובנה בגב המסך, מה שמאפשר לטלוויזיה להיות מוצמדת כולה לקיר עם אפס מרחק, כך שאפשר ליהנות ממראה חלק לחלוטין.
האם במוצר כמו טלוויזיות האחריות חשובה?
התשובה חד משמעית גם כאן: בוודאי ובוודאי שהאחריות חשובה. טלוויזיה היא מוצר אלקטרוני שעשוי להתקלקל. חשוב לבדוק איזו אחריות יש על הדגם שקנינו, האם יש אחריות של היבואן הרשמי, כמה שנות אחריות יש ומה כוללת האחריות.
חשוב לוודא שיש אחריות על הפאנל (הצג עצמו), כי הוא מהווה 75% מהטלוויזיה. אם אין אחריות על המרכיב הזה, למעשה אין אחריות על המסך. לדגמי LG יש 3 שנות אחריות מלאה על הפאנל, למשל.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

איך קובעים את גודל המסך המתאים?
בעבר הצרכנים היו חוששים מקנייה של מסך גדול, או לשבת יותר מידי קרוב מול המסך, כי התמונה היתה נראית מפוקסלת.
כיום, הטלוויזיות ברזולוציה מאוד גבוהה, 4K ואפילו 8K, וברגע שנשב קרוב, אפילו מטר מהטלוויזיה, לא נראה תמונה מפוקסלת, ולכן כל מה שצריך לוודא שהוא שאפשר לראות את כל התמונה בעיניים.
ואם אתם רוצים חישוב מדעי, הנוסחה היא כזו: לוקחים את גודל הטלוויזיה, מכפילים ב-4, וזה המרחק בס"מ שכדאי לנו לשבת מהמסך. למשל טלוויזיה של 75 אינטש X 4 = 300, כלומר כדאי לשבת 3 מטר מהמסך.
איך כדאי לנקות את מסך הטלוויזיה?
ההמלצה היא להשתמש במטליות הדומות למטליות לניקוי משקפיים, לעבור בעדינות רבה, לא להשתמש בחומר ניקוי, לא להרטיב את הטלוויזיה.
חשוב להקפיד על טלוויזיה ללא אבק, כדי לשמור על הרכיבים האלקטרוניים הרבה יותר טוב, כך שנוכל ליהנות מהטלוויזיה שלנו לאורך הרבה שנים.



פורסם לראשונה: 13:44, 27.04.21