חברת הטכנולוגיה אפלייד מטיריאלס, בהובלת נשיא ומנכ"ל החברה עופר גרינברגר, סוגרת את 2020 עם תרומות בסך כולל של 1.3 מיליון שקל. 650 אלף שקל נתרמו ע"י העובדים מתוך כספי הבונוסים האישיים שלהם, והסכום הזהה הושג באמצעות מאצ'ינג שביצעה אפלייד להכפלת סכום התרומה. כ-500 אלף שקל מהסכום נתרמו במסגרת פעילות, שהסתיימה בימים אלו, בשיתוף "מתן משקיעים בקהילה", וכ-170 אלף שקל נתרמו למתן במסגרת "הקרן הישראלית לערבות הדדית" במהלך השנה. החברה, שמעסיקה כ-1,700 עובדים בישראל, סייעה השנה בין היתר במימון מלגות לעשרות בני נוער, כדי למנוע את נשירתם מבתי ספר, תרמה 400 מחשבי לימוד, ורכשה תוצרת מחקלאים שנפגעו בקורונה והעבירה אותה למשפחות נזקקות.
8 צפייה בגלריה
עופר גרינברגר
עופר גרינברגר
עופר גרינברגר
(צילום: אפלייד מטיריאלס)

מירה אלטמן, פורשת מתפקיד מנכ"לית בנייני האומה ירושלים בתום 19 שנה

מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה ירושלים, פורשת מתפקידה בתום 19 שנה. בטקס פרידה מצומצם, שנערך בלשכת יו"ר הסוכנות היהודית, הוענק לה עותק ממגילת היסוד המקורית של בנייני האומה, עליה חתמו בשנת 1950 בין היתר, נשיא המדינה וראש הממשלה דאז. את השי העניקו לה עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה ירושלים, ויצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית (ומבעלי בנייני האומה). בהקדשה אישית צוין, שהיא ביססה את בנייני האומה כמרכז קונגרסים מוביל והניחה את אבן הפינה לבנייתו כהיכל בינלאומי לעתיד. לפני כ-14 שנה החלה אלטמן להוביל את פרויקט בנייני האומה 2030, בהשקעה כספית של קרוב ל-800 מיליון שקל.
8 צפייה בגלריה
יצחק (בוז'י) הרצוג, עו"ד דוד שמרון, מירה אלטמן
יצחק (בוז'י) הרצוג, עו"ד דוד שמרון, מירה אלטמן
יצחק (בוז'י) הרצוג, עו"ד דוד שמרון, מירה אלטמן
(צילום: גיא יחיאלי)

רב בריח תעניק חסות לגולשת קטי ספיצ'קוב

שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלים קבוצת רב בריח, קרא לתעשיינים הישראלים לתמוך ולסייע כלכלית לספורט האולימפי בישראל, "שאינו משופע בתקציבים", לדבריו. זאת במהלך המעמד בו הודיע על הענקת חסות רב שנתית של החברה לגולשת קטי ספיצ'קוב, שתייצג את ישראל בתחרות גלשני הרוח במשחקים האולימפיים בטוקיו. רב בריח תתמוך בספיצ'קוב גם בקמפיין לפריז 2024, בתמורה תשתתף ספיצ'קוב בקמפיינים של החברה, ובפעילויות למען הקהילה שהחברה מקדמת. לפני כחודש הודיע דורנשטיין על הארכת הסכם החסות עם המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, ועל הענקת חסות לטניסאית לינה גלושקו.
8 צפייה בגלריה
שמואל דורנשטיין וקטי ספיצ'קוב
שמואל דורנשטיין וקטי ספיצ'קוב
שמואל דורנשטיין וקטי ספיצ'קוב
(צילום: אביב חופי)

קאנבריד רוכשת שטח בסן דייגו לגידול קנאביס

חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד, שמפתחת ומשביחה זרעי קנאביס, הודיעה כי סיימה לפתח את זני מכלוא קנאביס, העמידים בפני מחלות. עדו מרגלית, מנכ"ל קאנבריד, יידע, כי בנוסף רכשה החברה חווה חקלאית באזור סן דייגו בקליפורניה בשטח של כ-14 דונם, בעלות מוערכת של כמיליון דולר. בחווה מתוכנן לקום מתקן לייצור זרעי HEMP יציבים המיועדים לשוק האמריקני.
8 צפייה בגלריה
עדו מרגלית
עדו מרגלית
עדו מרגלית
(צילום: תובל מרגלית)

רכישה אמנותית

קרן ברוך ורות רפפורט מגדילה השנה את התמיכה בקהילת האמנים בישראל ומשנה את מתווה הפרס בשל מגפת הקורונה. השנה תרכוש הקרן מאמנים בני כל גיל המתגוררים בישראל עבודות בסך 150 אלף דולר עבור אוסף האמנות הישראלי של הקרן במוזיאון תל אביב לאמנות.
8 צפייה בגלריה
טניה כהן עוזיאלי (מנכ"לית מוזיאון ת"א לאמנות) ורות רפפורט
טניה כהן עוזיאלי (מנכ"לית מוזיאון ת"א לאמנות) ורות רפפורט
טניה כהן עוזיאלי (מנכ"לית מוזיאון ת"א לאמנות) ועירית רפפורט
(צילום: יוסי מסה)

חגי מירום מנסה לחדש את השמאל הציוני

הח"כ לשעבר, עו"ד חגי מירום, נבחר לתפקיד יו"ר קרן ברל כצנלסון, קרן רעיונית חינוכית, ונכנס לתפקידו בתחילת החודש. הקרן, שפועלת להתחדשות השמאל הציוני בישראל באמצעות קידום רעיונות ומדיניות, והפעלת תוכניות מנהיגות, חולשת על מקרקעין ונכסים רבים באזור דרום השרון, מתחם בית ברל. "בעידן בו השיח הפוליטי והציבורי עוסק בעיקר בפרסונות וברכילות, הקרן תמשיך לבנות תשתית רעיונית לשמאל הציוני בישראל ולהכשיר את דור המנהיגות הבא", הכריז מירום. רשמנו.
8 צפייה בגלריה
חגי מירום
חגי מירום
חגי מירום
(צילום: מקבי מירום)

מנהלים חדשים במטריקס ובחברת SQream

חברת הטכנולוגיה מטריקס הודיעה על שני מינויים: דליה רובינסון מונתה למנהלת החטיבה הבינלאומית ונשיאת חטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על הפעילויות והפרויקטים של מטריקס בארה"ב ובאירופה בחברות הבנות ועל הסינרגיה עם הפעילות בישראל, וכן תפעל לקדם את שיווק מגוון הפתרונות של מטריקס בשוק האמריקני, בתחומי הסייבר, מניעת הונאות, והלבנת הון. אמיר שרי מונה למנהל חטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות בחברה, שבין היתר מובילה את פרויקט מאגר האשראי של בנק ישראל.
8 צפייה בגלריה
אמיר שרי ודליה רובינסון
אמיר שרי ודליה רובינסון
אמיר שרי ודליה רובינסון
(צילום: עידן גרוס)
מיכל שחרור מונתה לסגנית נשיא למוצרים בחברת הסטארט-אפ SQream, שמתמחה בהאצת האנליזה של נתונים בארגונים גדולים. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על כיווני ההתפתחות של פלטפורמת אנליזת הנתונים של החברה.
8 צפייה בגלריה
מיכל שחרור
מיכל שחרור
מיכל שחרור
(צילום: יח"צ)


בקצר

1. בכנס שנתי של משרד עורכי הדין מיתר, בנוכחות כ-600 עובדי המשרד, שהתקיים בזום, צורפו 9 שותפים חדשים לשורותיו, שמצטרפים ל-127 השותפים הקיימים. בין תשעת השותפים החדשים, נמצאת טלי לונגין, שמונתה לשותפה בתחום הייטק והון סיכון.
2. איגוד השיווק הישראלי בחר בשחר אורן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת דור אלון, לאיש השיווק של דצמבר 2020. זאת בזכות המהלך השיווקי של הפיכת דור אלון מחנות נוחות למיני סופר אלונית במתחמי התדלוק בארץ, בהשקעה כוללת של כ-11 מיליון שקל.
3. ארגון צמח מפעלים אזוריים ומשקי עמק הירדן פותח את 2021 עם מינוי של נעם גפני לתפקיד סמנכ"ל הכספים החדש של הארגון, במקומו של גור שחר, ששימש בתפקיד בחמש וחצי השנים האחרונות. גפני, בן 56, הוא חבר קיבוץ בית השיטה.
4. חברת אלוני תרמה עשרות ממחשבי החברה לילדי כפר הנוער מאיר שפיה, באמצעות מיזם מחברים את ילדי ישראל, שמטרתו לחבר נערות ונערים למחשבים.
5. חברת סינאל מיקנעם, שמתמחה בפתרונות טכנולוגיים מבוססי מיקום, תספק לבית חולים רמב"ם אלפי תגים מגנטיים לכל המתחסנים במקום, שעשויים לשמש "תג ירוק". היקף הפרויקט נאמד בעשרות אלפי שקלים. ארז בוגנים, משנה ומ"מ מנכ"ל סינאל ציין, כי המדובר בפרויקט ייחודי בהיבט הטכנולוגי, ובכוונת החברה להציע את השירות לכל המוסדות הרפואיים והמתחמים המחסנים בארץ.