הפסידו מיליארדים בגלל הקורונה: 500 האנשים העשירים בעולם איבדו אתמול (ב') סכום של 139 מיליארד דולר, עם התכווצותם של השווקים עקב החשש שנגיף הקורונה יפגע בכלכלה העולמית.
מדובר בירידת העושר הגדולה ביותר בקבוצה מאז שמדד המיליארדים של בלומברג החל לעקוב אחר הנתונים האלו, באוקטובר 2016. מדד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ירדו כל אחד ביותר מ-3% במהלך היום, הירידה החדה ביותר זה שנתיים.
1 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס לורן סאנצ'ז
ג'ף בזוס לורן סאנצ'ז
ג'ף בזוס לורן סאנצ'ז
(צילום: Gettyimages)
הובילו את הירידות ברנרד ארנו, יו"ר יצרנית מוצרי היוקרה LVMH ומייסד אמזון ג'ף בזוס, כאשר כל אחד מהם הפסיד יותר מ -4.8 מיליארד דולר. הונו של אמנצ'יו אורטגה, מנכ"ל Inditex SA, חברת האם של זארה, צנח ב-4 מיליארד דולר, והונם של שאר המיליארדרים המרכיבים את רשימת עשרת המובילים ירד ב-2.3 מיליארד דולר לפחות.
סין מהווה 40% מהשוק העולמי למוצרי יוקרה. LVMH המבוססת בפריז הגדילה את הנתח שלה באסיה (למעט ביפן) ל-30% בשנה שעברה לעומת 15% בשנת 2002.
הירידות בשוק פגעו במיוחד במניות מפעילי קווי השייט, עם ירידות של 9% ל-Carnival, Royal Caribbean ו- Norwegian Cruise Line.

השווי של יו"ר חברת קרניבל, מיקי אריסון, שבבעלותה ספינת התענוגות שהיתה נצורה בחופי יפן, צנח ב-406 מיליון דולר ל-10.6 מיליארד דולר. הספינה היתה נצורה עד לסוף השבוע שעבר ונמצאו בה מאות בני אדם שנדבקו בנגיף.