מזל אדמה

הכוכב שליט הוא כוכב חמה (מרקורי). במיתולוגיה היוונית נוהגים לקשר את מזל בתולה לאלת הצדק אסטראה.

מילת המפתח של בני מזל בתולה:

מטרות. הם מציבים מטרה ויגיעו אליה, כשהשאיפה לשלמות מאפיינת אותם ומנחה אותם. כשנותנים להם משימה, לרוב הם יבצעו אותה על הצד הטוב ביותר. אלא שהאנליטיות שלהם והפרפקציוניזם, שמוביל אותם להתמקד בפרטים הקטנים, ביחד עם הטוטאליות שלהם, גורמים להם לפעמים להיות מרוחקים, ספקניים, עוקצניים וביקורתיים. בנוסף, השאיפה לשלמות עלולה לפגוע במערכת העיכול שלהם, ומכל אלו מומלץ להם לפתח מבט חיובי אל החיים, ולא להיות חרדתיים מדי.

4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
את בני המזל מאפיינת סקרנות, יכולת חדות וזיכרון טוב, לכן יש ביניהם הרבה מנהיגים ואמנים.

באהבה:

הם יודעים לתת אהבה, אבל מצפים לקבל באותה מידה.
זיווגים מתאימים ומומלצים: בתולה עם בתולה, עם מאזניים, קשת, דלי, תאומים, סרטן.
אפשר לנסות: בתולה עם עקרב, טלה, בתולה, אריה.
לא מומלץ: בתולה עם גדי, עם דגים, עם שור.

אבן המזל הבתולית: אמזונייט

לבני מזל בתולה מתאימה אבן האמזונייט, שעובדת על הרגש, ויכולה לתעל את האנליטיות והפרפקציוניזם שלהם להתפתחות רוחנית ורגשית, כי זו אבן שמסייעת לדברים לזרום, מרגיעה את הנפש, מסייעת בניקוי חסימות אנרגייה, ומאזנת את האנרגיות יין ויאנג. שימוש באמזונייט בצ'אקרת הלב יעזור וישפר את תחום האהבה. בנוסף היא מגבירה יכולת ביטוי, שמחת חיים ויצירתיות. אבנים נוספות מתאימות למזל: ענבר, סיטרין.

בתולות ובתולים שם וכאן:

מייקל ג'קסון, קיאנו ריבס, קמרון דיאז, אגאתה כריסטי, האם תרזה, יו גראנט, ניק קייב, סופיה לורן, ליאונרד ברנשטיין, סטיבן קינג, קווין קוסטנר, קלאודיה שיפר, ראקל וולש וריצ'ארד גיר.
אצלנו: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, השופט אהרון ברק, רון חולדאי, חיים טופול, דודו טופז, דיוויד ברוזה, שלום חנוך, שלומי שבן, שלומי שבת, ליאור ייני, שרית חדד.

4 צפייה בגלריה
קלאודיה שיפר
קלאודיה שיפר
קלאודיה שיפר
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ריצ'ארד גיר
ריצ'ארד גיר
ריצ'ארד גיר
(צילום: shutterstock)
מורי נבוכים לאלול
משבר הקורונה הביא ליוזמה נוספת: קואליציה (לא פוליטית) של כ־15 תיירנים ומורי דרך. אלו מציעים סיור סליחות בירושלים כמעט בכל יום ולילה, במסלולים שכוללים סיורים בשכונות, בבתי כנסת, וכן טעימות ומאכלים ירושלמיים מיוחדים. הסיורים מתקיימים בשלוש מסגרות, ועלותם החל מ־65 שקל לאדם. אפשר לבחור בין סיור בסמטאות הרובע היהודי, סיור הכולל את טיילת החומות הדרומית, או סיורים הכוללים ליווי שחקן/נגן וטעימות. אפשר, כמובן, לבחור בשלושתם. הטיולים מתקיימים לפי תקנות התו הסגול, בקבוצות קטנות ובהתאם להנחיות המשתנות.
תשרי: עשרת ימי תשובה, בריאת האדם
עשרת הימים הראשונים של תשרי הם הימים הנוראים: עשרת ימי תשובה, כשהמילה "נורא" באה לסמל את יראת הכבוד כלפי התהליך, שעוברים בימים אלו.
אלו מתווספים לתקופת אמירת הסליחות, שהחלה בחודש אלול, בהם באה לידי ביטוי עוצמה רוחנית, המתבטאת ביכולת השינוי של האדם את עצמו. זהו השלב המסכם של תהליך חשבון הנפש, צדקה, תשובה ובקשת סליחה וכפרה.

4 צפייה בגלריה
הכותל המערבי
הכותל המערבי
הכותל המערבי
(צילום: shutterstock)
ליל הסליחות החגיגי מתקיים במוצאי שבת שלפני ראש השנה. אחד הסיפורים הכרוכים במועד זה קשור למוצאי שבת, 13 בספטמבר 1947, כחודשיים לפני ההצבעה באו"ם על תוכנית החלוקה והקמת מדינת ישראל. באותו יום ערכו כ־200 מעפילי האונייה אקסודוס תפילה המונית של ליל הסליחות, לאור נרות ועם סידור יחיד על סיפון האונייה, מול נמל המבורג לקראת הורדתם הכפויה שם. הדיווחים התקשורתיים על מעמד זה היו בין המרכיבים המרכזיים בהשפעה על דעת קהל חיובית בעולם, ועל תוצאת ההצבעה החיובית באו"ם.
בראש השנה נהוג לקיים את מנהג ה"תשליך": טקס תפילה יהודי, שמתקיים ליד מקור מים, במהלכו משליכים המתפללים באופן סמלי את חטאיהם למקור מים זורמים.
תשרי מלא בימים ובמועדים חגיגיים ושמחים. על פי הגמרא, בא' בתשרי, פנה ה' למלאכים ואמר: "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו", לכן ראש השנה נקבע גם כיום בריאת האדם: "כי מן האדמה נוצר". ערב ראש השנה הוא ערב כבר ערב שמח וחגיגי, שנפתח בתפילת הפיוט המרגש "ונתנה תוקף": "וְכָל בָּאֵי עוֹלָם יַעַבְרוּן לְפָנֶיךָ כִּבְנֵי מָרוֹן". ראש השנה, סוכות ושמחת תורה, הם ימים משפחתיים ומעצימים, עם מנהגים מסורתיים מרתקים. וביניהם באמצע חל יום הכיפורים, בו מבקשים שה' או אנחנו בעצמנו נסלח לנו, חלק מהתיקון העצמי. לכן גם במהלך תשרי נוהגים לתקוע בשופר.
כל אלו מתכנסים לעובדה, שחגי תשרי מלמדים אותנו את החוכמה שבאפשרות לתקן את דרכנו, אבל גם להרגיש את שמחת השייכות למשפחה ולעם ישראל כולו.

"ובבוא אלול אלינו ריח סתיו עלה,
והתחלנו את שירנו מהתחלה" (נעמי שמר)

מימין לשמאל: ריצ'ארד גיר, קלאודיה שיפר וקיאנו ריבס צילומים: שאטרסטוק