פרשת שתלי הסיליקון ממשיכה להעסיק את בית המשפט. בקשה דחופה הוגשה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להורות לחברת אלרגן ישראל לממן לנשים שיחפצו בכך את החלפת המשתלים המחוספסים שהושתלו בחזן ונטען כי הם חשודים כמסרטנים. זאת, כפי שהציעה אלרגן לעשות ללקוחותיה בארצות הברית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבקשה הייחודית הוגשה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שעניינה בשתלי חזה מחוספסים של אלרגן. בבקשה נטען כי אותם שתלי חזה (מחוספסים) שווקו בישראל לקבוצה גדולה מאוד של נשים, שמספרה עומד על 21.5 אלף, ואשר רשויות שונות, ובכללן משרד הבריאות, ה-FDA ומקבילו האירופי, ה-CE, הורו לבצע ריקול בעניינם, לאחר שהתקבלו תוצאות המלמדות כי עלולים לגרום לסרטן.
1 צפייה בגלריה
שתלי סיליקון. אילוסטרציה
שתלי סיליקון. אילוסטרציה
שתלי סיליקון. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במסגרת הבקשה נטען, באמצעות עוה"ד ליאור להב, שמואל יקירביץ ויעקב דוידוביץ, כי מבדיקה שבוצעה, התברר בימים אלו כי אלרגן פרסמה באתר האינטרנט שלה הודעה לפיה ככל שאשה מבקשת להוציא מגופה משתל חזה מחוספס שבעניינו בוצע ריקול, אלרגן תממן את העלות של משתל חזה חדש וחלק. "חרף האמור לעיל, הודעה ברוח דברים אלו לא פורסמה בישראל", נטען.
עוד טוענות המבקשות כי במסגרת בקשת אישור התביעה הייצוגית ציינו כי הנשים אותן הן מבקשות לייצג "נושאות בגופן פצצה מתקתקת. אלא מאי - בישראל לא נעשה כל פרסום מסודר לדבר הריקול שבוצע למשתלים המסרטנים, נשים רבות אינן יודעות כי הן חשופות לסכנה קיומית, ורבות מאלו שכבר נודע להם כי כך הדבר, מתקשות לממן עלות הוצאת המשתלים או החלפתם".

הקורונה ושתלי החזה

במסגרת הבקשה נטען כי "עמדת באי כוח המבקשות היא כי שעה שבארצות הברית מציעה כבר אלרגן לממן לכל הפחות עלות משתלי חזה חדשים, ראוי שתעשה כן גם בישראל". עוד נטען, כי "ככל שאלרגן תסכים לממן בישראל עלות המשתלים, נימצא מצילים חיים של מספר מחברות הקבוצה, וממילא מורידים את מפלס החרדה בו הן נמצאות. אין כל סיבה של ממש מדוע נשים הנושאות משתלים מסרטנים כביכול של אלרגן בארצות הברית יקבלו מימון עלות משתלים חדשים ואלו בישראל לא יקבלו. דמן של לקוחות אלרגן בארצות הברית אינו סמוק מדמן של המטופלות הישראליות".
לבסוף, טוענים באי כוח המבקשות כי הם מקבלים פניות רבות מנשים מודאגות מאוד, המתייעצות עימם כיצד לפעול, ומשיחות רבות עולה תמונה דומה – "עלות הניתוח גבוהה מאוד וקשה לנשים לשאת בו, במיוחד בעת זו, שנגיף הקורונה הביא לכדי מצוקה כלכלית קשה מאוד בישראל. ראוי אפוא שאלרגן תיישר קו בישראל ותקל על לקוחותיה, כפי שעשתה בארצות הברית". את אלרגן מייצגים עורכי הדין שרון לובצקי הס ויניב הולצמן מעמית פולק מטלון.
מאיר כהן, יושב ראש אירגון המנתחים הפלסטיקאים בישראל ציין כי "בניגוד למה שנטען בתביעה, חברת אלרגן ישראל התנהגה בצורה אחראית וראויה לשבח. כבר היום כל מי שרוצה להחליף שתל מחוספס בשתל חלק (גם אם אין לה סימפטומים) יכולה לפנות לחברה ולקבל שתל חילופי".