בעקבות משבר הקורונה - ארקיע נערכת לאפשרות של העמקת הקיצוצים והצמצומים בחברה. לדברי יו"ר ארקיע, אבי חורמרו, משבר הקורונה המשפיע ישירות על פעילות חברות התעופה יאלץ את ארקיע לנקוט בצעדים ולהרחיב את הקיצוצים כדי לאפשר את הבראתה.
יו"ר ארקיע מסר כי "ארקיע מיישמת בחודשים האחרונים תוכנית הבראה שגובשה בשיתוף העובדים, השותפים בחברה. תוכנית ההבראה נדרשה בעקבות השפעת סגירת שדה דב והשינוי בשוק התעופה ותוצאותיה היו אמורות לבוא לידי ביטוי כבר בתקופה הקרובה. משבר הקורונה המשפיע על שוק התעופה העולמי בכלל, וכמובן שגם על ארקיע, יאלץ אותנו לנקוט בצעדי התייעלות נוספים על מנת להבטיח את יציבותה של החברה".
1 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
(צילום: דני שדה)
גורם בחברת התעופה אמר כי מי שעדיין לא הזמין כרטיס טיסה לזמן הקרוב כנראה שלא יזמין עד שהמצב יתבהר. "אנשים החליטו להכניס את עצמם למצב של הולד", אמר. "אנחנו במילא בתוכנית הבראה, וכשיש עצירה בהזמנות זה מצטרף לכך".

חופשות כפויות

מוקדם יותר היום הודיעה חברת איסתא לעובדיה כי בעקבות התפשטות הנגיף, המוביל לירידה בדרישות לטיסות ולנופשים, יידרשו חלקם לצאת לחופשה ללא תשלום במהלך חודש מרץ.
מאימייל ששלח מנכ"ל חברת התעופה, אסף גורן, עולה כי אנשי המכירות עשויים לצאת לחופשה שתימשך כחודש - לפחות עד שענף התיירות הבינלאומית יוכל להתאושש. באיסתא מדגישים כי למרות המצב, החברה אינה מפטרת עובדים. בנוסף הודיע גורן כי בכירי החברה המנכ"ל והסמנכ"לים - ישאו בקיצוץ שכר בשיעור של עד 25%, וכי שכר העובדים לא יפגע. גורן אמר כי "אנו נחושים להיות ערוכים לתת ללקוחות איסתא את השירות והמענה לביקושים שיבואו".
בנוסף, אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי חברת ישראייר חייבה את כל 470 עובדיה לצאת לחופשה כפויה של שבעה ימים, אותה יצטרכו לקחת עד אפריל - זאת עקב ירידה חדה בהזמנות לפברואר-מרץ. בנוסף, החברה נערכת לפיטורי 5% מכוח האדם, שהם כ-25 עובדים, והקפיאה גיוס עובדים חדשים. החברה הודיעה כי תעבור לטיסות על בסיס סטנד ביי בהנחה ששיעורי התפוסה בטיסות נמוכים. בנוסף, החברה דוחה השקת יעדים חדשים שעליהם הכריזה, כגון סלובניה, ארמניה פלמה וסקופיה (מקדוניה). המטוסים צוידו במסכות ומגבוני אלכוהול, למקרה שיתגלה פאניקה בקרב הטסים, במקרה של נוסע שלא חש בטוב.