פרויקט שכירות ארוכת טווח למגזר החרדי: רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחברת דירה להשכיר פרסמו מכרז להקמת 220 דירות להשכרה לטווח ארוך בצפון בני ברק, בסמוך לפארק הירקון. מדובר בשכונה בעלת צביון חרדי הממוקמת בין פארק הירקון מצפון, דרך ששת הימים-אם המושבות מדרום, דרך 4 ממזרח ולאורך נחל הירקון לכיוון אצטדיון רמת גן ממערב. מכרז נוסף למגזר החרדי התפרסם ביישוב רכסים שבצפון הארץ.
המכרז בבני ברק הוא חלק מתוכנית גדולה יותר שאושרה על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) להקמת 2,100 דירות, מהן שווקו ליזמים עד כה 1,600 דירות. התוכנית פורסמה למתן תוקף ביוני 2018 והיא משתרעת על שטח של כ-790 דונם. היא כוללת מוסדות ומבני ציבור, שטחי מסחר בהיקף כ-120 אלף מ"ר, שירותים ציבוריים עירוניים, שטחים ציבוריים פתוחים וגשר גישה שצפוי לחבר את השטח הבנוי של בני ברק לפארק.
1 צפייה בגלריה
פרויקט דירה להשכיר בני ברק
פרויקט דירה להשכיר בני ברק
הדמיית פרויקט השכירות בני ברק
(הדמיה: מזור פירשט אדריכלים)
על פי מודל דירה להשכיר, רבע (25%) מהדירות המושכרות בפרויקטים מסובסדות ומושכרות בהנחה של 20%. במקרים שבהם הפרויקטים מאושרים על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), 50% מהדירות המושכרות מסובסדות. מאחר שמדובר בחלק מתוכנית שאושרה על ידי הותמ"ל, כ-50% מהדירות יושכר ובשכרה דירה מפוקח לזכאי משרד הבינוי והשיכון (קריטריונים לזכאות כמו של זכאי תוכנית למחיר למשתכן). שאר הדירות יושכרו במחירי השוק החופשי. הדירות יושכרו לתקופה של 15 שנים במחירים קבועים.
עו"ד יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מסר: "מדובר במכרז ששווק על ידי רמ"י בשכונה בצפון בני ברק, לאחר ששיווקנו בהצלחה 1,600 יחידות דיור להקמת השכונה בעלת הצביון המסורתי-דתי. המכרז הנוכחי, שמשווק בשיתוף חברת דירה להשכיר, מציע פתרון של דיור להשכרה ארוכת טווח, במסגרתו מחצית מהדירות במכרז מיועדות לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים. מחציתן השני יושכר בשוק החופשי".