מניית חברת מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד בע"מ (MASSIVIT), אשר מייצרת ומפתחת מדפסות תלת מימד גדולות, עלתה בשבוע האחרון ב-47.73% בבורסה המקומית בתל אביב. זאת, לאחר שמתחילת השנה דווקא ירדה המניה ב-27% אחוזים. כיום, החברה נסחרת לפי שווי שוק של כחצי מיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל מאסיבית, ארז צימרמן, בתוך מדפסת של החברה
מנכ"ל מאסיבית, ארז צימרמן, בתוך מדפסת של החברה
מנכ"ל מאסיבית, ארז צימרמן, בתוך מדפסת של החברה
(צילום: חברת מאסיבית)
אז מה גרם לקפיצה בשבוע האחרון? החברה פרסמה הבוקר (א') הערכה ראשונית של התוצאות לחציון הראשון של 2021, המלמדת על צמיחה: שמונה מדפסות נמכרו בחציון הראשון של השנה וההכנסות זינקו ב-62%, לשלושה מיליון דולר. בנוסף, יש לחברה הזמנות נוספות למדפסת חדשה.
לאחר שהחברה הודיעה שתפרסם את הדו"חות עד היום, המשקיעים ככל הנראה העריכו כי התוצאות תהיינה טובות ומיהרו לרכוש את המניה. זאת, לאחר שב-2020 נפגעה פעילות החברה עקב הקורונה. בנוסף, ענף הדפסות התלת מימד קיבל דחיפה לאחרונה בוול סטריט כשנחשף שיתוף פעולה בין שתי חברות בתחום, בהן אחת ישראלית, סביב פיתוח תוספת לשתלים שתודפס לטובת שיחזור שדיים לחולות סרטן שעברו כריתה.
מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על ידי גרשון מילר וכיום עוסקת בין היתר בייצור ובפיתוח של מדפסות תלת מימד לחברות בתחום הפרסום, הבידור ותעשיית הרכב, לטובת ייצור חלקי רכבים (מכסה מנוע, תושבות לפנסים וכד'), פאנלים ליאכטות, חרטומים לקטרי רכבת ואף ברגים. זאת, באמצעות טכנולוגיה המבוססת על הזרקת ג'ל פלסטי ייחודי שפיתחה החברה, המתקשה בחשיפה לאור אולטרה סגול ומאפשר להדפיס מוצרים חלולים ללא תמיכה נוספת. בנוסף למדפסות, היא גם מוכרת ללקוחותיה את הג'ל.
עם המשקיעים הבולטים של החברה נמנים דוד (דדי) פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא אינטל; צורי דבוש, בעלי חברת קליל; וסטרטסיס (Stratasys), יצרנית ישראלית של מדפסות תלת מימד הנסחרת בנאסד"ק.
החברה הונפקה בבורסה לניירת ערך בתל אביב בפברואר 2021 וגייסה 149 מיליון שקל, לפי שווי של כ-640 מיליון שקל. עם זאת, החברה עדיין אינה רווחית וסיימה את 2020 עם ירידה בהכנסות מ-11 מיליון דולר ל-4 מיליון דולר, והפסד כולל בסך 5.5 מיליון דולר.
מניות מובילות נוספות שבלטו השבוע בבורסה המקומית: אקסיליון עלתה ב-25.36%; קבוצת דלק ב-16.46%; פריון נטוורק וגבעות יהש בכ-16% כל אחת. לוינשטין הנדסה ירדה ב-14.87%, כלל ביוטכנו ב-12.93% וקוויק ב-10.27%.
הערה: שערי המניות המוצגים נמסרו ל-ynet באדיבות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר אינה מתחייבת לשלמותו, עדכניותו או נכונותו של המידע. התנודות מתייחסות רק למניות הנסחרות בסדרת מדדי הרימון, הכוללת את המדדים הבולטים בלבד, ולא לכל המניות בבורסה. אין לראות במידע או בחלק ממנו משום מצג, התחייבות, המלצה או עצמה לנהוג בדרך זו או אחרת.