הונאה בחסות הקורונה: היום (ה') הותר לפרסום כי מנהל משרד שירותי הנהלת חשבונות וראיית חשבון מעפולה נעצר בחשד לקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות במסגרת תפקידו בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החשוד הובא ביום שני האחרון בפני בית משפט השלום בחיפה, בחשד לביצוע עבירות מס רבות במסגרת תפקידו, ביניהן קיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות והגשת דוחות כוזבים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. השופטת, מריה פיקוס בוגדאנוב, נעתרה לבקשת מחלקת חקירות מכס ומעמ חיפה והצפון והורתה על הארכת מעצרו עד היום. היום מעצרו הוארך פעם נוספת בחמישה ימים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מבקשת המעצר עולה כי במסגרת חקירה סמויה המתנהלת כנגד החשוד מזה חודשים רבים במחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה ובשיתוף מבקרי חשבונות ממשרד אזורי נצרת, עלה החשד כי יחד עם אחרים, החשוד מבצע עבירות מס רבות ושונות בהיקפי ענק של מאות מיליוני שקלים.
בין היתר, הוא חשוד בהגשת דו"חות כוזבים ומזויפים למע"מ, תוך שימוש בצ'קים ללא כיסוי ובהוצאה וכתיבה של חשבוניות מס פיקטיביות לצורכי הפצתן והכנסתן כתשומות בספרי חברות אותן הוא מנהל.
כל זאת נעשה בחברות בהן מנהל החשוד את ספרי הנהלת החשבונות, ובחברות אשר עסק במכירתן לעיתים אף ללא ידיעת בעליהן החוקיים. "באמצעות מעשים אלו סייע החשוד לאחרים להתחמק מתשלום מס בהיקפי ענק של מאות מיליוני שקלים", טוענת רשות המסים.
ביום שני האחרון, הפכה החקירה לגלויה ומחלקת חקירות מע"מ חיפה בסיוע עובדי מע"מ נצרת ערכו חיפושים בבתים ובמשרדים של החשוד ושל מעורבים נוספים בפרשה, שם נתפסו מסמכים, מחשבים וטלפונים ניידים והחשוד נעצר.
מאז מעצרו של החשוד התבררה תמונה המצביעה על כך שבתקופת הקורונה פעלו המעורבים ביתר שאת מתוך משרדו של החשוד להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים למגוון רב של לקוחות.