הגברת התחרות בשוק האינטרנט הקווי: משרד התקשורת פרסם אתמול (ג') שימוע לחברות התקשורת, אשר נועד להרחיב את התחרות בשוק האינטרנט הקווי - ולהעניק רישיונות מיוחדים עם חסמים נמוכים לחברות קטנות. כיום לחברות הגדולות יש רישיון כללי.
לנוכח העובדה שהליך קבלת רישיון כללי הוא מורכב, במשרד התקשורת סבורים שיש מקום להנמיך את חסמי הכניסה ואת דרישות הסף הפורמליות למפעילים חדשים, המבקשים לספק שירות תשתית אינטרנט.
1 צפייה בגלריה
סיבים אופטיים
סיבים אופטיים
סיבים אופטיים
(צילום: בזק)
כיום מוחזק השוק בידי החברות בזק, HOT, פרטנר ו-IBC שבשליטת סלקום. משרד התקשורת מציע בשימוע מִדרג אסדרתי, כך שמי שמבקש לספק את השירות - יוכל לעשות זאת בשלב ראשון במתכונת של רישיון מיוחד, ולא יחויב ברישיון כללי. השירות יכול להינתן באמצעות סיבים אופטיים או גלים מילמטריים.
עם זאת, מגביל המשרד את החברות החדשות, כך שמספר המינויים הפרטיים יוגבל ל-5,000 בלבד, ומספר המינויים העסקיים יוגבל ל-750. כמו כן, תוקף הרישיון יוגבל לשלוש שנים. בנוסף, מבקש הרישיון יעמיד ערבות בנקאית של חצי מיליון שקל, זאת לעומת חמישה מיליון שקל ברישיון כללי.
הבוקר דיווחה בזק לבורסה בתל אביב כי "החברה לומדת את מסמכי השימוע. יחד עם זאת, על פני הדברים, החברה סבורה כי בנסיבות מסוימות עקרונות השימוע עלולים להביא לפגיעה אפשרית בעסקי החברה, בהיקפים אשר החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה".