פעמים רבות בגלל שלא נשאר תקציב בסיום השיפוץ או הבנייה, דוחים את הקמת הגינה במספר שנים.
הבעיה: אם לא תכינו תשתית מתאימה מראש, כשתגיעו סוף כל סוף לשלב שתילת צמחים, תגלו שיהיה קשה מאוד לתחזק אותם או לתקן תקלות שיגלו בצנרת.
לכן, גם אם אתם בתקציב מאוד מוגבל, מאוד לא מומלץ לוותר על שלב הכנת התשתית לכל הפחות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ממש כמו שמעבירים צנרת מתחת לריצוף בתוך הבית, כך כדאי לעשות גם לפני שלב יציקת שבילי הבטון, ריצוף הגינה באריחים או הנחת דק.
במקרה של יציקת בטון, הרי שקשה מאוד לבצע תיקון בו, והמראה הסופי שיתקבל יכול להיראות מאוד מכוער. לגבי אריחי חוץ, הרי שבעוד מספר שנים לא בטוח שתוכלו למצוא אריחים זהים לאלו שתשברו לצורך התיקון. וגם אם כן, זה יראה כמו טלאי בולט ומכוער.
אמנם אם אתם מתכננים להניח ריצוף באבנים משתלבות, קל יחסית לפרק אותם במקרה של צורך בתיקון, אך גם זו פעולה מסורבלת ומיותרת.
אז מה עושים? פשוט מאוד. דואגים להוסיף מראש שרוולים לצורך השחלת צנרת עתידית.
לשם כך, כדאי לכל הפחות את הפונקציות השונות שתרצו שיהיו בגינה: היכן תמוקם פינת הישיבה, היכן המנגל והיכן הצמחים. גם אם תשתלו אותם רק מספר שנים מאוחר יותר, התשתית תחכה לכם מתחת לאדמה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מהם שרוולים ואיזה סוג כדאי להתקין?

שרוולים הם צינורות קשיחים בקוטר שגדול יותר מצנרת המים או כל צנרת אחרת שתרצו להעביר: למשל, צנרת חשמל לצורך הפעלת התאורה בגינה.
במקרה של תקלה באחד הצינורות, פשוט שולפים אותם ומחליפים. שימו לב, שיהיו מקרים שבהם לא תהיה ברירה אלא לפרק ריצוף, אך שרוול בהחלט מקטין את הסיכון שזה יקרה.
כדאי מאוד להקפיד על צנרת קשיחה, על מנת שהיא לא תיהרס על-ידי הפועלים במהלך עבודות השיפוצים ושלב יציקות הבטון או הריצוף.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מותרות, אך מהסוג שיתגלה כנוח במיוחד: שרוולים להשקיית עציצים

עזבו אתכם ממזלפים, ואם אתם כבר משקיעים בגינה מטופחת דאגו שההשקיה תהיה קלה. נהוג למקם עציצים בכניסה לבית, על אדן חלון או בפינה מסוימת בחלל מרוצף.
מדינת ישראל היא מדינה חמה, וגם במהלך החורף, כשיש שבועיים חמים, אתם יכולים לשכוח להשקות אותם מספר ימים, וזה יעלה לכם ביוקר.
לכן, כדי שההשקיה תהיה קלה, נוחה ואף ממוחשבת, כדאי לדאוג גם לשרוולים במיקומים שאתם יודעים שתניחו בהם עציצים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:
בשלב תכניות השרוולים, דאגו להוסיף שרוול מאזור הגינה אל הנקודות שבהן ימוקמו העציצים. אל תשאירו את התכנית על הנייר, וזכרו לוודא שהיא אכן מבוצעת בשלב שלפני יציקת הבטון או הריצוף.
בסיום, ולאחר שתתחילו למלא את הגינה בצמחים, תוכלו להשחיל צינור השקיה ולחבר אותו אל מערכת השקיה אוטומטית.
התוספת במחיר להוספת מספר שרוולים בודדים תהיה זניחה מבחינת התמחור, זה פשוט דבר שצריכים להיות מודעים אליו ולזכור ליישם אותו.