בשיתוף בנק הפועלים

צלם: ירון שרון, במאי: אסף קוזין, מפיקה: אולגה רזניק, תחקיר: עומר חמווי, עורך: גיא פוקס

ספייסהאוס

תחום הפעילות: אתר אונליין לאספקת מארזי קוקטיילים מוכנים עד הבית
היזמים: גיא זילביגר (31) ויותם שילה (35) מתל אביב
שנת הקמה: 2014
תחום המסעדנות תמיד היה ענף קשוח ומאתגר שסובל מטלטלות ומחוסר יציבות, אבל שום דבר לא הכין אותו למשבר הקורונה. למעלה מ-3,500 בעלי מסעדות, ברים ובתי קפה בישראל, נכנעו למשבר וסגרו את דלתותיהם בשנה וחצי האחרונות.
ה"ספייסהאוס" היה יכול בקלות להיכנס לסטטיסטיקה העגומה הזו. בר הקוקטיילים ברוח שנות ה-30 הוקם לפני שבע שנים וחצי ברחוב דיזנגוף בתל אביב על חורבותיו של בית הקפה המיתולוגי "כסית", ותפס לעצמו מקום של כבוד בסצנה התל אביבית. "בחודש מרץ, ברגע שהגיעה הקורונה - נאלצנו לסגור", מספרים גיא זילביגר ויותם שילה, שבבעלותם גם בר ה"דאבל סטנדרט" בהמשך הרחוב. "היינו יכולים לשבת בבית ולבכות על מר גורלנו, אבל אנחנו לא טיפוסים כאלו. תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
3 צפייה בגלריה
 היזמים: גיא זילביגר (31) ויותם שילה (35) מתל אביב
 היזמים: גיא זילביגר (31) ויותם שילה (35) מתל אביב
היזמים: גיא זילביגר (31) ויותם שילה (35) מתל אביב
(צילום: אביגיל עוזי)

התשובה הגיעה מהר מאוד - משלוחי אלכוהול עד הבית. בהתחלה, מספרים השניים, הם מכרו לקהל הלקוחות הקבוע ולמכרים דרך הודעות ווטסאפ ופוסטים בפייסבוק, "עבדנו בשיטת הבוט סטראפ – פיתחנו תוויות ומארזים בהשקעה עצמית, ויצאנו בעצמנו לעשות משלוחים עם הקורקינט".
עד מהרה השמועה עברה מפה לאוזן, ותוך מספר שבועות שני השותפים כבר הרימו עסק חדש, שלקח את משלוחי האלכוהול - טרנד פופולרי בימי הסגר - צעד אחד קדימה. "הבנו שהמארזים יכולים להיות מתנה מושלמת לימי הולדת או לאנשים בבידוד, וככה הוספנו גם גלוית ברכה וקופסא".
3 צפייה בגלריה
 "תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
 "תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
"תוך יום או יומיים לתוך הסגר הראשון, כבר חשבנו על דרכים להפעיל את העסק".
(צילום: אביגיל עוזי)

אתר מיוחד הוקם עבור העסק החדש, דרכו ניתן לרכוש מארזים מהודרים הכוללים בקבוקוני קוקטיילים מעוצבים "סטייל מעבדת תרופות של פעם", כפי שהם מגדירים זאת. הסגנון הייחודי של הקוקטיילים המבוקבקים ממשיך את הקונספט של הבר, שמתפקד מאז הקמתו כמעין בית מרקחת של קוקטיילים, המתמחה בשילוב תבלינים ממזרח וממערב.
בזכות העסק החדש, מספרים זילביגר ושילה, הם צלחו את משבר הקורונה, ולפני חודשיים שני הברים בבעלותם, שהיו סגורים כמעט רצוף למעלה משנה, נפתחו שוב לקהל. "ההתאוששות מהקורונה היא די טובה. אנחנו רואים את זה גם אצל העסקים שמסביבנו. אנשים חיכו לחזור לבילויים, ויש עבודה. עכשיו כולם מכסים את ההוצאות של השנה האחרונה".
3 צפייה בגלריה
מה השלב הבא של העסק? "הכי גבוה שאפשר", מכריזים שני השותפים.
מה השלב הבא של העסק? "הכי גבוה שאפשר", מכריזים שני השותפים.
מה השלב הבא של העסק? "הכי גבוה שאפשר", מכריזים שני השותפים.
(צילום: אביגיל עוזי)
למרות שהברים נפתחו מחדש וחזרו לשגרה, מארזי הקוקטיילים הפכו לעיסוק העיקרי של השניים, והם מלאי מרץ להפיץ את הבשורה. "אנחנו עובדים הרבה עם חברות הייטק, מלונות, מעדניות ועסקים נוספים. בסילבסטר הגענו לשיא - היו הזמנות של עשרת אלפים מארזים".
בעקבות הביקוש למארזים, הם הרחיבו את העסק ושכרו מפעל קטן בראשון לציון, "שם מתבצע היום רוב הייצור. החזון שלנו הוא להכניס את הקוקטיילים לכל בית בישראל, כי כמה כבר אפשר לשבת עם החברים על בקבוק וודקה"?
ומה השלב הבא של העסק? "הכי גבוה שאפשר", מכריזים שני השותפים. "אנחנו רוצים לעשות שיתופי פעולה, להביא את הקונספט לחו"ל, ולהטמיע את העסק בכמה מדינות. אנחנו מתייחסים אל זה כאל סטארט אפ עם פוטנציאל מאוד גדול. בסופו של דבר, גם הצלנו את העסק שלנו וגם התרחבנו - זה כל כך מרגש".
פורסם לראשונה: 07:50, 18.06.21