בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר לאחרונה הסדר פשרה אליו הגיעו חברת מלונות אסטרל וחברת אל שרד, בעלת רשת החנויות הידועה בשם פקטורי 54 (Factory 54). במסגרת הסדר הפשרה, תשלם אל שרד למלונות אסטרל כ-5.1 מיליון שקל ובכך יגיע לסיומו הסכסוך המשפטי בין הצדדיים. זאת, מבלי שאף צד יודה בטענות כנגדו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
פקטורי 54
פקטורי 54
פקטורי 54
(צילום: עמית גורן)
הפשרה הושגה לאחר שלפני כשנתיים וחצי הגישה חברת מלונות אסטרל, באמצעות עוה"ד ארז דר לולו וניר מנחם ממשרד ליפא מאיר ושות', תביעה בסך 9.7 מיליון שקל כנגד חברת אל שרד. זאת, בטענה ל"נזקים עצומים שנגרמו למלונות אסטרל עקב הפרות יסודיות של הסכמי השכירות".
התובעת טענה בתביעה שהשכירה לנתבעת נכס הצמוד לבית המלון אסטרל מאריס באילת ובו שתי קומות: קרקע ומסד. מטרת השכירות הייתה לטענתה הפעלת חנויות של מותגי אופנה. מלונות אסטרל טענה כי ב-2011 נכרתה תוספת להסכם השכירות ועל פיה שכירת קומת המסד הותנתה בתנאי מתלה, בעוד שכירת קומת הקרקע - שם פועלת פקטורי 54 - לא הייתה מותנית בדבר.
  צילום: אופיר אייב
"התנאי המתלה היה קבלת אישור עקרוני לתוכנית בניין עיר שהגישה מלונות אסטרל לשינוי ייעוד קומת המסד למסחרי עד 1.3.2012. נקבע שאם הוא לא יתקיים עד אז, תפקע זכות הנתבעת בקומת המסד; לא תתקיים עסקת שכירות בקשר עם קומת המסד; הקומה תוחזר לחזקת מלונות אסטרל ויתאפשר לה לבצע פתח גישה לקומה מחזית קומת הקרקע".
אולם, התובעת טענה כי "הנתבעים סירבו למסור את החזקה בקומת המסד למלונות אסטרל. הנתבעת גרמה לעיכוב ארוך מאוד ביכולת המימוש בקומת המסד כחנות מסחרית שניתן יהיה להשכיר לכל דורש".
מנגד, אל שרד הכחישה את טענות התובעת וטענה בכתב ההגנה כי לא הפרה את חיוביה החוזים ולא גרמה כול נזק לתובעת אלא ההפך הוא הנכון. בסופו של יום, לפני כשבועיים אישר השופט יעקב דנינו את הסכמות הצדדיים על תניותיהן והתיק נסגר.