מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: ‏טאבון גז כפול של אמגזית. מחיר: 1,500-2,000 שקל.
חורף הוא זמן מעולה לטאבון פיצה: ריח חמים של אוכל ממלא את החצר ובמקביל מי שיושב קרוב מרוויח חימום. התנור החדש של אמגזית מבטיח חימום שווה בכל חלקיו והוא גם דו קומתי. האם הוא גם דו מיטבי? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
טאבון ביתי של אמגזית
טאבון ביתי של אמגזית
טאבון ביתי של אמגזית
(צילום: יח"צ)
נתחיל במשהו שבדרך כלל פחות מתעסקים בו - ההרכבה. התנור פיצה של אמגזית הוא התנור המסובך ביותר להרכבה שנתקלנו בו. קודם כל כי עד כה לא נאלצתי להרכיב תנור. רוב התנורים מגיעים מוכנים ורק צריך לחבר אותם לבלון גז. לא התנור של אמגזית. בשלב הראשון תצטרכו לחבר את הרגליים. הברגים והדיסקיות המחזיקות את הברגים נמצאים בתוך קופסה מזן שתצטרכו סכין כדי לפתוח אותה.

בעזרת מברג פיליפס הרכבנו את הרגליים ואחר כך את הארובה. כן, יש ארובה. ידית הדלת הייתה החיבור המעצבן ביותר משום ששני החורים על הדלת לא ישבו ממש טוב עם החורים בידית. קצת לחיצה על הידית, כמה קללות על למה לעזאזל תנור צריך להיות קשה להתקנה כמו ארון של איקאה, והנה, התנור עומד. לא המון עבודה, אבל יותר מכמה שהיה בא לי להשקיע. אה רגע, צריך גם סוללת AA להכניס לתוך מצת התנור. עוד דבר שלא היה בתנורים קודמים שבחנו.
לתנור יש דלת שמסייעת להתחממות המהירה שלו - תוך 2 דקות הגענו ל-360 מעלות, והיא שומרת את החום בפנים, ויש ארובה כך שהעשן יכול לצאת. אבל כשעושים פיצה לא מומלץ לסגור את הדלת. עם פיצה צריך להתעסק והדלת הזו ממש לא מאפשרת התעסקות. הסגירה היעילה גורמת לפתיחה להיות קשה ברמה שזה מרגיש שתולשים את הדלת כדי לפתוח אותה.
ועכשיו לתנור עצמו. הלהבות שלו מפוזרות בצורת U, כלומר גם מהצדדים וגם מאחורה. לפי היצרנים זה מבטיח אפייה יעילה יותר. אכן המאפים (הפיצות) והירקות שקלינו בפנים יצאו נהדר, אבל הם גם יצאו נהדר בכל תנור אחר שניסינו.
השוס האמיתי מגיע בקטע הדו קומתי. מאוד כיף להכין פיצה למעלה ולמטה לקלות ירקות, או פיצה לילדים למעלה, ופיצה לגדולים עם חציל, למשל, במשטח התחתון. זה גם מאוד יעיל כשמארחים הרבה אנשים. עם זאת, פרט לירקות קלויים, פיצה היא דבר שמוכן בתנורים האלו בשלוש דקות, כך שגם בתנור שאינו דו קומתי קצב הכנות הפיצה די מהיר. מצד שלישי, המחיר של התנור הדו קומתי יקר רק בכ-500 שקל מתנורים זולים וטובים שבחנו, אז היותר מהירות ושימושיות לא ממש פוגע בכיס.
התנור גם מגיע עם כיסוי יעיל וחשוב לימי החורף הגשומים.
נקודה לכל התנורים האלו שעלתה בעקבות השימוש - התנורים האלה "אוכלים" גז. שימוש קבוע בהם יגרום להחלפת בלון כל שבועיים לערך. החלפת בלון לתנור גז הביתי היא משהו שבדרך כלל אנשי מקצוע עושים כדי לדאוג שהכל מחובר כראוי. לתנורים האלו האדם צריך לדאוג לבד לבלון ולחבר לבד, וכשנגמר להחליף לבד. אחרי שעשינו החלפה והחצר התמלאה ריח גז קלטנו שיש בעיה בזה. משהו בנו פתאום חשב אולי להשתמש מעתה רק בתנור הרגיל שלנו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.