KFC, רשת המזון המהיר שמוכרת גם בשמה המלא Kentucky Fried Chicken, עוזבת את המדינה שבה הכל התחיל. חברת האם של רשת העוף, Yum Brands, הודיעה השבוע כי המטה התאגידי של KFC עוזב את קנטקי לטקסס, וכי הוא יחבור למשרדי המותג פיצה האט, שגם הוא בשליטת Yum, בפרבר של דאלאס.
מדובר בשינוי משמעותי עבור החברה בת ה-95 שהחלה את דרכה במוטל בעיירה קטנה בקנטקי, והפכה את שם המדינה למזוהה עם אחת מרשתות המזון המהיר האייקוניות בעולם, שכיום מונה 30 אלף מסעדות ב-150 מדינות. כ-100 עובדי המטה יעברו לטקסס במהלך ששת החודשים הקרובים.
המעבר הוא חלק מתוכניות רחבות יותר של חברת האם לצמצם את משרדי החברה לשני מוקדים עיקריים - האחד בדאלאס והשני באירווין, קליפורניה. לפי הודעת החברה בנושא, איחוד משרדי KFC עם פיצה האט "יעודד שיתוף פעולה רב יותר בין המותגים והעובדים".
ההודעה על עזיבת קנטקי עוררה תגובות זועמות, בין היתר של מושל המדינה אנדי בשיר, שאמר ל-CNN כי הוא "מאוכזב מההחלטה". לדבריו, מייסד החברה קולונל סנדרס "היה מאוכזב גם כן. שם החברה הזו מתחיל בקנטקי, והיא שיווקה את המורשת והתרבות של המדינה שלנו במכירת המוצר שלה. אני מקווה שהחברה תשקול מחדש את העברת עובדיה מחוץ לקנטקי".
בשנים האחרונות מתמודדת הרשת עם שורת אתגרים, ואף דיווחה על ירידה של 5% במכירות בארה"ב. לאחרונה פתחה מסעדת קונספט המתמקדת ברצועות עוף וברטבים בתקווה לפתח רעיונות חדשים לרשת. Yum גם הודיעה לאחרונה כי נשיא Taco Bell, עוד אחת מרשתות הבת שלה, יעבור לשמש מנכ"ל ב-KFC החל מהחודש הבא.
KFC מצטרפת לשורה של חברות העוברות לטקסס הרפובליקנית. Chevron, Tesla, X ו-SpaceX עשו מעבר דומה לטקסס, ולדבריהן ההחלטה התקבלה בין היתר בשל הקלות מס ורגולציה ידידותית לעסקים.






