בשיתוף JGive
מול המצב הבטחוני הקשה והמשבר האזרחי שחוותה ישראל בחודשיים האחרונים, רוח הנתינה והתרומה הגיעה לשיאים חסרי תקדים. אנשים פרטיים וקרנות מישראל ומכל העולם תרמו בנדיבות למגוון עצום של יוזמות חברתיות חשובות מאין כמותן.
עבור תורמים, במיוחד תורמים גדולים, חלק ממיקסום התרומה נובע מהקפדה על מימוש הטבות המס, אשר הופך רלוונטי מתמיד לקראת סוף השנה הקלנדרית.
מסלול JGive Platinum מאפשר הקמה של Donor-Advised Fund, קרן נתינה פרטית המספקת מענה חדשני לתורמים בסכומים המתחילים מ-50 אלף ₪ ומגיעים עד עשרות מיליוני שקלים. לקראת סוף שנת המס, JGive מציעה פתרון אופטימלי למיקסום האימפקט כספי התרומה של הקרנות.
תכנון אסטרטגי של התרומה, לצד ניצול מיטבי של הטבות המס
היתרון הגדול של JGive Platinum לקראת סוף השנה הוא היכולת להפקיד את כספי התרומה, לקבל קבלות באופן מיידי ולהעביר את התרומות ליעד שלהן בהמשך הדרך. באופן שכזה, קל יותר לגבש תכנית אסטרטגית ומסודרת. התרומה דרך JGive מאפשרת לקבל קבלה מוכרת לצרכי מס במספר מדינות: ארה"ב, קנדה, אנגליה וכמובן ישראל.
פיונה דרמון, יזמת הון סיכון, שותפה בקרן הון סיכון סאנווסט קפיטל וחברת הדירקטוריון החברתי של JGive, אומרת כי "תורמים המנהלים קרנות פרטיות דורשים מקצועיות, בהירות במידע, אוטומציה והתממשקות קלה לפלטפורמות אחרות, שקיפות באשר לשימוש בתרומה, ויעילות אישורי התרומה למטרות זיכוי המס". לדברי דרמון, "תורמים אלו, המגיעים עם ניסיון משמעותי, יכולים ליהנות מ-JGive Platinum בתור פלטפורמה טכנולוגית המשלבת מתן תרומה בקלות וליווי של צוות מקצועי".
3 צפייה בגלריה
פיונה רדמן - JGive
פיונה רדמן - JGive
פיונה דרמון - JGive
ימית טרגן נחמני, מנהלת הפילנתרופיה הישראלית של קרן אביב, שהוקמה ב-2016 בארצות הברית ומשקיעה בארגונים חברתיים רבים בישראל, אומרת כי "הקרן ממוקמת בארצות הברית, כך שהיינו צריכים למצוא פתרון שנותן לנו את הטבות המס בארצות הברית, פועל באופן חוקי בישראל וגם מאוד יעיל מבחינת תכנון וניהול".
קרן אביב עובדת במסלול Platinum של JGive מאז 2021, "להעברה של סכומים קטנים וגם סכומים גדולים ומתמשכים", אומרת טרגן נחמני. "היתרון של JGive הוא העובדה כי מדובר בפלטפורמה דיגיטלית מתקדמת, אשר מאפשרת לנו להעביר כסף בארצות הברית, לקבל הטבות מס באופן מיידי, ואז לנהל את הכסף דרך הפורטל אונליין באופן גמיש ואג'ילי. בין היתר, אנחנו מקבלים דיווח שהתרומה הגיעה לארגון, יכולים לצפות בהיסטוריה של התרומות ועוד".
דרמון מוסיפה כי "ההפרש בין שלב ההפקדה לשלב הנתינה מאפשר חשיבה מעמיקה תוך שימוש נבון בהטבת המס, בלי תרומה מיידית או 'אימפולסיבית', אלא ניהול נכון של מהלך התרומות לאורך שנים".
מעבר לכך, מנהלי הקרנות של JGive מלווים ותומכים במנהלי ה-Donor-Advised Fund באופן רציף וצמוד, "כך שיש לנו תמיד עם מי להתייעץ, עוזרים לנו לפתור בעיות, אם יש ארגון בלי סעיף 46א עוזרים לנו למצוא פתרון, וגם מוודאים שיש לשותפים שלנו את כל המסמכים הנדרשים ובתוקף, על מנת שהעמותה תקבל את התרומה ואנחנו את הטבת המס", אומרת טרגן נחמני.
3 צפייה בגלריה
ימית טרגן נחמני
ימית טרגן נחמני
ימית טרגן נחמני
(צילום: אריה שוורץ)
יצירת מורשת של נתינה משפחתית והשקעה חכמה להגדלת כספי התרומה
ערך מוסף חשוב נוסף של קרן פרטית מסוג Donor-Advised Fund "הוא נתינה בין דורית במשפחה", אומרת דרמון. "קרן משפחתית מאפשרת חינוך לנתינה והעברת מורשת הנתינה לדורות הבאים".
בנוסף, קרנות פרטיות מנוהלות מאפשרות מקסום של הנתינה בעקבות היכולת להשקיע את התרומה הלא מנוצלת. "כחלק מהתרומה החכמה והאסטרטגית ניתן להשקיע את הכספים, כאשר כל הרווחים עוברים בחזרה לקרן, ללא מס רווחי הון, וכך התרומה הסופית גבוהה יותר", אומרת דרמון. "אפשרות נוספת היא הפקדה של מניות, כאשר הרווח על המניה מופקד לקרן ללא תשלום של מס רווחי הון".
איך דואגים להגדלת האימפקט של הפילנתרופיה ועידוד תרבות הנתינה במבט קדימה?
JGive הוקמה בתור פלטפורמה דיגיטלית שמטרתה עידוד את תרבות הנתינה בישראל באמצעות חיבור ייחודי בין עמותות, תאגידים ותורמים. מגוון הכלים והפתרונות הטכנולוגיים של JGive מקלים על כל אחד מהגורמים במשוואה למקסם את פוטנציאל הקבלה והנתינה שלהם, וכך מגדילים את ההשפעה והתוצאות של היוזמות החברתיות.
המלחמה הביאה איתה רוח חסרת תקדים של נתינה. בשבועות האחרונים תורמים פילנתרופיים רבים מתכוננים ל'יום שאחרי המלחמה', מתוך הבנה של הצרכים בטווח הרחוק במגוון תחומים חברתיים חשובים כגון סיוע כספי, משפטי ונפשי.
דרמון אומרת כי "ראינו הירתמות רחבה של כלל האזרחים ורבים בעולם לסיוע, תחילה בתרומות מיידיות לצרכים הבסיסיים ביותר ולאחר מספר שבועות בתרומות אסטרטגיות ומנוהלות יותר". נכון להיום, הקרנות הפילנתרופיות מבינות את הצורך העתידי ומזרימות כספים רבים ליעדים ארוכי טווח.
3 צפייה בגלריה
פלטפורמת JGive
פלטפורמת JGive
פלטפורמת JGive
בקרנות ה-Platinum של JGive, אומרת דרמון, "אנחנו רואים תורמים שתרמו באופן מיידי מפקידים בימים אלו לקרנות שלהם כדי להבטיח שיוכלו ליהנות מהטבת מס על השנה הנוכחית ולהיערך לשנה הבאה, בה יהיה צורך במשאבים רבים לשיקום וחידוש".
טרגן נחמני מוסיפה כי "למי שרוצה לתרום, אני ממליצה למצוא את התחום שהוא הכי מתחבר אליו ולמצוא ארגונים שנותנים מענה ברמה גבוהה. חשוב להכיר מקרוב את הארגונים ולאו דווקא לבנות משהו חדש, אם הוא כבר קיים". דרמון ממליצה "להיכנס ל-JGive ולבחור תחום קרוב לליבכם ממגוון עצום של קמפיינים. הודות לטכנולוגיה, אפשר למצוא תיאורים, תמונות, סרטונים וסיפורים, לראות לאן התרומה הולכת ולהרגיש את הנתינה והסיפוק של התמיכה במטרה ראויה".
טרגן נחמני מדגישה כי "הרבה פעמים יש היענות גדולה מיד אחרי אירועים משמעותיים כמו מלחמה, אבל חשוב להבין שהצרכים ימשיכו גם בהמשך. לכן, מי שתורם עכשיו צריך להסתכל על מטרה שתעשה אימפקט גם בטווח הרחוק יותר".
בשיתוף JGive
פורסם לראשונה: 07:00, 15.12.23