בעלי הבית החדשים של שופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר, ממשיכים בשינויים בהנהלת החברה ומצרפים שני חברי הנהלה חדשים ושני משנים למנכ"ל. כצפוי, ניצן גולדברג שהיה המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר והשיווק בשופרסל נאלץ לפרוש, לאחר שהאחים אותתו לו כבר עם כניסתם לרשת על השינוי הצפוי עם הבאתה של אלה ברין (53) למחלקת הסחר והשיווק לצידו, כשפועל שלומי אמיר וברין ניהלו את הסחר. ברין כיהנה בתפקידה האחרון כסמנכ"ל סחר בפרשמרקט, שהייתה בבעלות האחים. כעת מונתה רשמית לסמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
(צילומים: אביהו שפירא, מורג ביטן)
אשת אמון נוספת שהובאה מפרשמרקט היא רעות רפאלי כהן (39), ששימשה כסמנכ"ל משאבי אנוש בפרשמרקט, וכעת מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש של שופרסל ותשמש כחברת הנהלה. היא בעלת תואר BA במדעי החברה ותואר MBA במִנהל עסקים, עם התמחות בייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש במכללה למִנהל.
רו"ח אפרת בינשטוק (47) מונתה למשנה למנכ"ל ותשמש כחברת הנהלה. בינשטוק הייתה שותפה בכירה בפירמת הייעוץ והחשבונאות הגלובאלית Deloitte. היא בעלת ניסיון בליווי ובייעוץ לחברות הפועלות במגזר מוצרי הצריכה, לרבות חברות קמעונאות, תעשייה ושיווק והפצה.
עו"ד יצחק כהן-יהונתן (50) מונה למשנה למנכ"ל וישמש כחבר הנהלה. בתפקידו האחרון כיהן כשותף במשרד שבלת ושות', ועסק בתחום המשפט המסחרי, עסקאות מיזוג ורכישה, דיני תאגידים ודיני ניירות ערך. במסגרת זו ליווה דירקטוריונים וחברות ציבוריות בעניינים הקשורים לדיני חברות, ניירות ערך ושוק ההון. הוא בעל תואר LL.B במשפטים ותואר BA במִנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן.
שלומי ויוסי אמיר, מנכ"לים משותפים של קבוצת שופרסל, מסרו: "אנו שמחים להודיע על שורת מינויים של חברי הנהלה בעלי ניסיון רב והבנה מעמיקה בתחום הקמעונאות ושוק ההון. אנו משוכנעים שיהוו תרומה משמעותית בקידום היעדים העסקיים, במטרה להמשיך את צמיחת הקבוצה כמובילה בשוק הקמעונאות בישראל. אנו גאים ושמחים במיוחד על כך שמתוך ארבעה מינויים חדשים להנהלת החברה מונו שלוש נשים, ומאחלים לכולם הצלחה רבה בתפקידיהם החדשים".

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שופרסל

בתוך כך, לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית נגד האחים אמיר ונגד שופרסל. כך דיווחה היום שופרסל.
על פי הנטען בבקשה לאישור התביעה, רכשו האחים דבוקת שליטה ושליטה בחברה ללא ביצוע הצעת רכש כדין, זאת בניגוד לחוק החברות. כמו כן נטען כי המשיבים ניהלו את ענייניה של החברה תוך קיפוח בעלי המניות מהציבור, ותוך הפרת חובת תום הלב, וכי המשיבים התעשרו על חשבון חברי וחברות הקבוצה.
הקבוצה שייצוגה מבוקש במסגרת בקשת האישור הינה כל מחזיקי מניות החברה מהציבור, נכון ליום 6.2.2024, למעט המשיבים או מי מטעמם.
התובעים מבקשים מבית המשפט להוציא צו, המצהיר כי כלל המניות שרכשו האחים אמיר בחברה הן מניות רדומות. לצד זאת, מתבקש בית המשפט לתת כסעד נוסף את אחת משתי החלופות הבאות: להורות למשיבים לרכוש את מלוא מניות החברה המוחזקות על ידי בעלי מניות מהציבור, על בסיס הערכת שווי הוגן של מניות החברה (הכוונה לשווי הכולל פרמיית שליטה, שלטענת התובעים לא שולמה) או בדרך של הצעת רכש מלאה; או פסיקת פיצוי כספי לטובת חברי וחברות הקבוצה, בגין נזקיהם.
שופרסל דיווחה כי החברה לומדת את פרטי בקשת האישור, והיא אינה יכולה להעריך בשלב מוקדם זה את סיכוייה. חוות דעת שצורפה לתביעה מעריכה את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסך שנע בין 146 מיליון ל-232 מיליון שקל.
את התביעה הגיש חיים שלו, בעל מניות בשופרסל, באמצעות עורכי הדין עמית גנסין, חגי קלעי יעקב סבו ואוהד רוזן. לטענתם, "האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל בדרך מתחכמת, שתכליתה לפטור אותם מלשלם לציבור את מלוא פרמיית השליטה, ומבלי להיקלע לתחרות על השליטה בחברה. לשם כך הם פעלו לשיתוף פעולה מתואם עם כלל הגופים המוסדיים, שמכרו להם חלק מהמניות שהיו בבעלותם.
"פרות לא נוטשים": הרפתן שנשאר בקיבוץ - ראיון עם איתמר דגני, רפתן מיד מרדכי
(צילום: ליאור שרון, תומר שונם)
התובעים טוענים כי בין ההסכמות שהושגו עם המוסדיים: מינוי האחים אמיר ליו"ר ולמנכ"ל, ולאחר מכן למנכ"לים משותפים וכן רשימה מוסכמת מראש למצטרפים חדשים לדירקטוריון.
כזכור רכשו האחים רק 24.99% ממניות שופרסל, ולכן מבחינת חוק החברות הם אינם בעלי שליטה והינם פטורים ממחויבויות המוטלות על בעלי שליטה, כמו אישור האסיפה הכללית לעסקאות בעלי עניין, חובת הצעת רכש לציבור וכו' - בעוד בפועל, לטענת התובעים, האחים פועלים כבעלי שליטה. טענות אלו גררו בדיקה של רשות ניירות ערך, שבעקבותיה החליטו האחים אמיר בהסכמת הרשות לקחת על עצמם, באופן " וולונטרי", את כל המחויבויות של בעלי שליטה. ייתכן שהצעד של האחים יקשה על התביעה הייצוגית.