קבוצת משקיעים שכוללת את אבי גבאי, שלמה רודב ושלושה גופים מוסדיים תרכוש את חברת התקשורת פרטנר מידי האצ'יסון הסינית תמורת 300 מיליון דולר. הצדדים חתמו היום (ד') על העסקה, אחרי שהגיעו להסכמות בתום משא ומתן מהיר במיוחד שנמשך פחות משבוע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העסקה כפופה לאישורים רגולטורים, ובראשם משרד התקשורת שיידרש להעניק היתר שליטה לגבאי ורודב בחברה. קרן אפולו, שניהלה משא ומתן מקביל, נסוגה מהרכישה בשעות האחרונות.
1 צפייה בגלריה
פרטנר אבי גבאי
פרטנר אבי גבאי
פרטנר ואבי גבאי
(צילום: יאיר שגיא ואלכס קולומויסקי)
העסקה שנחשפה בכלכליסט תעביר את השליטה בפרטנר לידיהם של רודב, גבאי, וארבעה גופים מוסדיים: הפניקס שהייתה הרוח החיה מאחורי העסקה, כלל ביטוח, מנורה וקבוצת ארקין של מורי ארקין.
הקבוצה תשלם 300 מיליון דולר, כשגבאי ורודב יחזיקו 10% מהמניות הנרכשות ויקבלו מימון מוסדי עבור 80%-90% מהתמורה.
בתחילת השבוע הודיע גבאי על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל סלקום. לאחר ההודעה לבורסה התייחס גבאי להתפטרות בהודעה לעיתונות: "סלקום היא חברה מצוינת ובעבודה מאומצת של כל חלקיה, העובדים, ההנהלה והדירקטוריון, הצלחנו לאחרונה להחזירה למסלול ההשקעות והרווחיות. כעת בשלה העת עבורי לפנות לאתגרים חדשים".
גבאי, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה והשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת כולנו, מונה לתפקיד מנכ"ל סלקום לפני כשנתיים. בעבר שימש גבאי מנכ"ל בזק בשנים 2008-2013 ולאחר פרישתו פנה כאמור לחיים הפוליטיים. אחרי שנחל מפלה בבחירות לפני שנתיים, עזב את הפוליטיקה.