לצרכנים בישראל אפשר למכור כל דבר: שוקולד מילקה ברשת AM:PM נמכר ב-8.90 שקלים ליחידה ובמבצע של 2 ב-12 שקל, אבל מי שיסתכל בצד האחורי של אריזת טבלת השוקולד יראה שהמוצרים מיובאים לה על-ידי שני יבואנים שונים - יבואן רשמי ויבואן מקביל. למרות שהיבוא המקביל נמכר לרשת במחיר נמוך יותר לכאורה - הרשת מגלגלת את הפער לכיסה והצרכן לא מרוויח כלום מהתחרות.
את מילקה מייבאת לארץ חברת דיפלומט. היא היבואן הרשמי של המותג הגרמני-שוויצרי המצליח, שנמצא בבעלות תאגיד מונדלייז. מחירי המותג עלו בשנתיים האחרונות, לכן טבעי שרשתות יחפשו יבוא מקביל שלו.
3 צפייה בגלריה
שוקולד שמיובא על ידי דיפלומט
שוקולד שמיובא על ידי דיפלומט
שוקולד שמיובא על ידי דיפלומט
3 צפייה בגלריה
שוקולד ביבוא מקביל
שוקולד ביבוא מקביל
שוקולד ביבוא מקביל
יבוא מקביל מגיע מיבואנים שרוכשים סחורה בעקיפין, שלא דרך היצרן. זוהי דרך לגיטימית לייבא סחורה לארץ והיא מסייעת להורדת מחירים. החיסרון בה הוא שלעיתים קרובות מדובר באספקה חד פעמית ולא סדירה וקבועה, לכן רוב הרשתות מסתמכות על יבוא רשמי. החיסרון בייבוא רשמי הוא שהיבואנים הרשמיים בישראל לעיתים קרובות מנצלים את חיבת הישראלים למותגים ומוכרים אותם פה במחירים גבוהים.
לכן טוב עשתה רשת AM:PM כשקנתה משלוח של מילקה מיבוא מקביל של חברת רויאלטי. רויאלטי מסרה כי מכרה את המכולה לחברת ההפצה מעיין נציגויות. ניתן להניח שרשת AM:PM רכשה את השוקולד בעלות נמוכה מעלות הייבוא הרשמי, שכן אין לה שום סיבה אחרת לקבל שוקולד מיבואן נוסף. לא קיים מחסור במילקה בישראל. לכן סביר להניח שהסיבה לייבוא המקביל שרכשה AM:PM היא עלות טובה יותר לרשת.
יבואן מקביל אחר אמר ל-ynet שבדרך כלל יבוא מקביל חוסך לרשת בין 10% ל-40%, "אבל ייתכן שהחיסכון לרשת היה נמוך יותר, שכן המחירים בעולם עלו בשנה האחרונה, גם ליבואנים המקבילים. מה שבטוח - AM:PM קנו מספק, הם לא עושים יבוא מקביל בעצמם, אז אם הם קנו כך סחורה, בהחלט ניתן להניח שהם קנו בזול. אגב השנה הזאת הייתה כמו רכבת הרים: עכשיו למשל, יש מחירי קנייה טובים".
כך או כך, לצרכן הייבוא המקביל לא חסך אפילו שקל. טבלאות השוקולד מייבוא ומייבוא מקביל ניצבות על המדפים אלה לצד אלה ובמקום להתחרות: הן נמכרות באותו מחיר בדיוק. וזה מחיר גבוה של 9 שקלים שקלים לחפיסה שבעבר נמכרה ב-8-6 שקלים ובמבצע 2 ב-10 שקלים. גם המבצע תקף לגבי שני היבואנים באותה מידה ואין הנחה כלשהי למוצר הייבוא המקביל. 
3 צפייה בגלריה
המבצע לצרכן. היבוא המקביל לא חסך
המבצע לצרכן. היבוא המקביל לא חסך
המבצע לצרכן. היבוא המקביל לא חסך
ב-AM:PM טוענים שהמחירים במבצע תחרותיים מול מחירי חנויות נוחות (שהם גבוהים). כלומר הרשת מעדיפה לתמחר גבוה ולא להוריד את המחיר מתחת לרמת המחירים השכיחה אצלם, גם אם הרשת הצליחה להוריד לעצמה את מחיר הקנייה לכאורה. 
מרשת AM:PM נמסר בתגובה: "איננו נוהגים לפרט שיקולים מסחריים ובוודאי שלא תנאי מסחר מול ספק כזה או אחר. עם זאת, למעלה מן הצורך ומבלי להתייחס למבצע מסוים כלשהו, נבהיר כי מבצעי הרשת מגובשים בשים לב למחירי השוק למול חנויות הנוחות האחרות הפועלות 24/7, תנאים מסחריים ושיקולים שיווקיים".