בשיתוף בנק הפועלים

דה רוקוקו, תעודת זהות

תחום פעילות: אופנה
היזמים: האחים רומי ושון ספקטור
שנת הקמה: 2018
מספר עובדים: 25
העסק בקצרה: מותג אופנה ישראלי שהתחיל כבלוג סטיילינג: משווקים אונליין ובשני סניפים בתל–אביב

מי אנחנו

"הקמנו את 'דה רוקוקו' ב־2018", מספרים האחים רומי (27) ושון ספקטור (30) מתל־אביב. מה שהתחיל כחשבון אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבות ושיתופי פעולה עם מותגים גדולים שבו רומי שיתפה בחייה האישיים ובטיפים על אופנה וסטיילינג, הצמיח סביבו קהילת נשים והפך בחלוף השנים לעסק משגשג.
"אחותי ואני שותפים בעסק כאשר רומי בעולמות העיצוב, ייצור וקריאייטיב ואני בפרפורמנס מרקטינג, בפיננסי ובלוגיסטי. אנחנו משלימים אחד את השנייה", מסביר שון אחיה הגדול של רומי. הם התחילו מחנות מקוונת ומשם התרחבו לשתי חנויות פיזיות: הראשונה בנוה צדק והשנייה נפתחה בקניון רמת אביב בנובמבר האחרון.
דה רוקוקו מתאפיינת בקו מינימיליסטי בדגש על גזרות נקיות ומדויקות ואיכות תפירה גבוהה. "אצלנו, עד שמוצר מגיע למדף הוא עובר תהליך ארוך של דיוק וסמאפלים - ללא פשרות", מסבירה רומי שבכלל למדה אדריכלות בלונדון, אך התשוקה לעולם האופנה גברה עליה. "הבדים, הגימורים, התפירה והדיטיילים הקטנים הם בחשיבות העליונה ביותר בכל פריט שיוצא בדה רוקוקו. השילוב בין עולם האופנה שמתחלף במהירות לבין הקלאסיות העל זמנית היא הנכונה בעיניי. בסוף בחורה רוצה לקנות פריט איכותי שישאר אצלה שנים בארון והיא תמיד תרצה לשלוף שוב ושוב".
1 צפייה בגלריה
דה רוקוקו
דה רוקוקו
דה רוקוקו
(צילום: מוטי קמחי)

מהאינסטגרם לקניון

אל פתיחת החנויות הפיזיות של "דה רוקוקו" הגיעו האחים משופשפים ובשלים, אחרי כשנתיים שבהן הפעילו את המותג האינטרנטי ולמדו להכיר את הלקוחות שלהם מקרוב. "המותג שלנו צמח מתוך קהילה. קהילה מאוד חזקה, של נשים איכותיות, ששותפה ומעורבת בכל מה שקורה אצלנו. הן חשופות לתהליך של בחירת הבד, לכישלונות ולהצלחות וזה תמיד מלווה בשיתוף על החיים האישיים שלי. יש לי קשר קרוב עם העוקבות והן ממש כאן איתי. עד השלב שהמוצר מגיע למדף העוקבות שותפות לתהליך וזה מושך אותן איתנו פנימה", מסבירה רומי.
"החיים האישיים שלי מאוד חשופים, הלב שלי על השולחן", מודה רומי, "וזה גם מה שמאפשר לי להיות מעורבת וקרובה בכל מה שקורה – וגם להן. הקשר שלי עם העוקבות, הלקוחות הוא מאוד אישי".

כל חמישי בשש

ואולי מעבר לכל, מה שמאפיין את המותג הצעיר הוא האהבה לקצב המהיר — ברשתות וגם בחיים האמיתיים. "המותג שלנו מתאפיין בדרופים מאוד מהירים, קולקציות חדשות בכל יום חמישי בשעה שש שעולות ונחטפות. אנחנו עובדים בקצב מאוד גבוה ודואגים כל הזמן שיהיה ללקוחות מעניין וחדש וזה מאוד מאתגר להוציא קולקציה בכל יום חמישי".
בימי השבוע, עד יום חמישי, העוקבות חשופות לסיפור שמאחורי הקולקציה שעתידה לצאת. "אני משתפת אותן איך הגענו אליה, על תהליך העיצוב, באיזה בדים בחרנו להשתמש ואיך נכון ללבוש את הפריטים", מסבירה רומי ומוסיפה: "חשוב לי הערך המוסף ללקוחות. לכן אני תמיד נותנת טיפים איך לשלב פריטים ועושה סטיילינג. תמיד כיף לי לראות את התגובות, יש לנו קהל אינטליגנטי, נשים שמבינות עניין".

האתגרים שלנו

"החלוקה כרגע היא 65% באונליין ו־35% לפיזי", מסביר שון, "המחזור שלנו ב־2022 עמד על כ־20 מיליון שקל, פתחנו חנות חדשה שמביאה איתה אתגרים ושכירות גבוהה, אבל צפי המכירה שלנו ל־2023 הוא 30 מיליון. הסיבה שפתחנו בקניון רמת אביב היא כדי לחשוף את המותג ללקוחות חדשות, אני כרגע לא מודד את ההצלחה לפי המחזור הכספי, אלא לפי מספר הלקוחות החדשות. באינטרנט הרבה יותר יקר להביא לקוחה חדשה כי עלויות השיווק מטורפות. ממוצע הרכישה אצלנו הוא 600 שקל, זה גבוה לעומת התעשייה, והבנו שהנשים רוצות לראות ולהרגיש את הבדים".

"אנחנו שואפים לפרוץ גם בחו"ל"

"כשאנחנו מדברים על החזון של העסק אנחנו רוצים שהוא יהיה מותג האופנה הישראלי שהכי הצליח בחו"ל", מכריזה רומי. שון מוסיף ומסביר שהגישה שלהם היא דבר ראשון לחדור דרך האונליין, למצוא את המקומות הנכונים שמתחברים לנישה שלהם דרך שיווק בשיתוף משפיעניות ואם יראו שיש קהל שאוהב אותם יפתחו גם חנות פיזית, למשל בניו יורק ופריז.
"האתגרים המרכזיים שלנו בכניסה לחו"ל הם לוגיסטיים, כמו עלויות השילוח הגבוהות, מתן שירות לקוחות בשעות הפוכות, טיפול בהחזרות למרכזים לוגיסטיים ומכסים משתנים" אומר שון.
בשיתוף בנק הפועלים