רגיעה כללית נרשמת בשווקים הבוקר (ד') למרות האיום להחרפת המהלכים הצבאיים של רוסיה באוקראינה. בשוק המט"ח בארץ הדולר עולה בשיעור של 0.2% ליותר מ-3.22 שקל והאירו נסחר בעלייה מזערית של 0.1%, סביב 3.65 שקל.
בשוק הנפט העולמי נרשמה ירידה משמעותית מהשיא בן שבע השנים שהושג אתמול של 99.5 דולר לחבית. הנפט נסחר כעת בין 92 ל-93 דולר, תוך המתנה לאופי של פעילות רוסיה בגבולות אוקראינה ולסוג הסנקציות שיטיל המערב על רוסיה אם תפלוש בכוחות גדולים לתוך אוקראינה.
1 צפייה בגלריה
שדה נפט
שדה נפט
שדה נפט
(צילום: shutterstock)
בדרום מזרח אסיה נרשמו הבוקר עליות קלות בבורסות של הונג קונג וקוריאה. בבורסה של יפן, בשל חג לאומי, לא מתקיים מסחר היום. מחוזים ראשונים לקראת המסחר בוול סטריט ניכרת יציבות שערים, לאחר הטלטלות של הימים האחרונים. גם מחיר הזהב נותר יציב הבוקר על כ-1,910 דולר לאונקייה, לאחר עליות קלות בימים האחרונים.
ההערכות של האנליסטים הן שכניסה מסיבית של כוחות צבא רוסיה לתוך אוקראינה וגם לכיוון הבירה קייב יטלטלו שוב את השווקים ובעיקר יגרמו לירידות שערים מחודשות באירופה ובוול סטריט, ונראה שגם בתל אביב - שם נרשמות עליות שערים קלות הבוקר - ולעלייה משמעותית מחודשת במחירי הנפט בעולם. מחירים אלה ישפיעו כמובן על החישוב של משרד האנרגיה שיקבע מה יהיה מחיר ליטר דלק מיום שני בחצות.
את מחיר הדלק מחשבים לפי חמשת הימים שלפני שני ימי העסקים האחרונים של החודש, כך שהימים הרלוונטיים לחישוב מחירי הדלק בישראל בחודש מרץ הם מיום שני השבוע ועד יום שישי. לפי שעה המחיר מתקרב לשבעה שקלים, אך לא חוצה אותו, בשל ירידת מחירי הנפט בעולם אתמול באופן משמעותי. ליטר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי עולה כיום לכל היותר 6.71 שקל ובשירות מלא 6.92 שקל.