המיליארדר הישראלי-רוסי יורי מילנר הודיע כי אינו אזרח רוסי יותר, וכי ויתר על האזרחות שלו, זאת לאחר שעזב את המדינה ב-2014. מילנר דורג על ידי מגזין פורבס במקום העשירי ברשימת עשירי ישראל, עם הון אישי מוערך של כ-4.8 מיליארד דולר.
"משפחתי ואני עזבנו את רוסיה סופית ב-2014, לאחר הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים", כתב מילנר בציוץ אתמול (שני). "הקיץ הזה, סיימנו באופן רשמי את תהליך הוויתור על האזרחות הרוסית שלנו". מילנר לא פירט מה הסיבות מאחורי פרסום הציוץ, והדוברת שלו סירבה להגיב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מילנר, שקיבל אזרחות ישראלית ב-1999, הוא המייסד של חברת ההשקעות באינטרנט DST Global, ואת רוב ההון שלו הרוויח מהשקעות מוצלחות בחברות טכנולוגיה סיניות כמו פלטפורמות המסחר האלקטרוני עליבאבא ו-JD.com. ההשקעות של DST Global כללו גם את פייסבוק, הידועה כיום בשם מטא, טוויטר, סנאפצ'ט, אייר בי אן בי, שיאומי ועוד.
לפי "מסמכי פנמה" שפורסמו ב-2017, בעקבות חקירה פדרלית של התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, הבנק הממשלתי הרוסי "VTB", וחברות הקשורות לקרמלין השקיעו סכומי עתק בחברות טכנולוגיה בארצות הברית באמצעות מילנר והחברה שלו.

הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר הובילה לסנקציות נרחבות נגד מוסקבה ולנטישה של חברות מערביות רבות. ב-2018 נוסף מילנר ל"רשימת פוטין", רשימה שפרסמה מחלקת האוצר האמריקנית וכללה אנשים המקורבים לנשיא רוסיה. כמו כן הוטלו סנקציות על ההון שהשקיעו חברות ממשלתיות רוסיות ב-"DST Global", אך לא על מילנר אישית.
מילנר, שבעשור האחרון תרם למטרות פילנתרופיות רבות בישראל ובחו"ל, טוען כאמור כי עזב את רוסיה ב-2014, ולפי האתר של החברה שלו, "97% מהונו נוצר מחוץ לרוסיה, והוא לא נפגש מעולם עם פוטין".
בשבועות האחרונים כבשו הכוחות האוקראינים אלפי קילומטרים רבועים של שטח במזרח והתקדמו בדרום, ואתמול שני שוגרו טילים רוסיים לעבר קייב וערים אחרות באוקראינה בתגובה למתקפה המיוחסת לאוקראינה בסוף השבוע, שפגעה קשות בגשר המחבר את רוסיה לחצי האי קרים הכבושה.