בשיתוף "המקצוענים"
לתלות מסך טלוויזיה זה לא דבר מסובך, ועדיין. כשמדובר במכשיר שעולה לא מעט כסף שאמור להיות בצורה בטוחה ולאפשר לכם צפייה נוחה, לא כדאי לזלזל בחשיבות ההתקנה הנכונה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איך לבחור את מתקן הטלוויזיה?

לפני שאתם ממהרים לחנות יש כמה דברים שכדאי לכם לבדוק.
סוג המתקן והמשקל שהוא אמור לשאת: מרבית מתקני הטלוויזיה כיום הם צמודי קיר. בעבר, היה נהוג לתלות מסכים עם מתקן זרוע, אך אלו כבר אינם בשימוש, למעט מקרים שבהם יהיה צורך לשנות את זווית הטלוויזיה לעתים קרובות.
שימו לב, שמתקן זרוע תוכלו לתלות אך ורק על קיר מבטון או מבלוקים. הסיבה: קיר גבס לא מספיק חזק על מנת להחזיק מתקן זרוע.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם בכל זאת אתם מעוניינים לעשות זאת, יהיה עליכם להכין תשתית מאחורי קיר הגבס מראש (לפני השיפוץ), ולהניח שם קונסטרוקציה ממתכת שתתמוך במשקל הכבד.
בכל יתר המקרים, הפתרון המומלץ הוא לתלות את המסך עם מתקן צמוד קיר, כשהיא מקבילה לקיר (ולא בפינה).
יש לבחור תחילה את מסך הטלוויזיה ורק אז להתאים לו את סוג המתקן. הסיבה: המתקן אמור להתאים למשקל המסך, לאורך ולרוחב שלו.
זה מסוג הדברים שבהחלט תוכלו לרכוש בעצמכם ברשתות השונות למוצרים לבית, ואין סיבה לרכוש דרך מתקין הטלוויזיה. כך, תוכלו לעקוב אחרי מבצעים, ולהשיג דיל טוב.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
באיזה גובה כדאי לתלות את מסך הטלוויזיה?
לא מדובר בהחלטה סתמית, ולכן כדאי להתייחס אליה ברצינות, שכן זה בדיוק יעשה את ההבדל בין חווית צפייה נוחה לאורך שנים לבין כאבי גב וצוואר.
הגובה המומלץ ביותר לתליית מסך בסלון הוא גובה של 80-90 ס"מ מהרצפה. בכדי לוודא שהצפייה נוחה לכם, שבו על הספה, והתבוננו במסך. אם העיניים שלכם בגובה מרכז המסך (או טיפה מתחת לכך), הגובה מתאים לכם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הגובה המומלץ ביותר לתליית מסך בחדרי שינה היא גובה של 120-150 ס"מ מהרצפה. גם במקרה זה, כדאי לסמן על הקיר את מיקום התלייה, לשכב במיטה בתנוחה בה אתם נוהגים לצפות ולראות שאכן זווית הצפייה נוחה לכם.
תליית מסך בסמוך לתקרה, או הנחתה על שידה נמוכה מדי הם רעיון גרוע למדי שיתברר לכם כטעות בשל כאבי גוף מיותרים לאורך זמן. גם זווית הצפייה חשובה. לכן, תכננו את מיקום הרהיטים כך שיהיה מקום פנוי בקיר הממוקם מול רגלי המיטה. תלייה שלו באלכסון, יכולה להיות מאוד לא נוחה לאורך זמן, בייחוד אם אתם חולקים את המיטה עם אדם נוסף.
איך לדאוג שהיא תהיה ישרה ובגובה שהתכוונתם?
ראשית, שימו לב שהקדיחה היא לא בקו הטלוויזיה אלא במיקום הברגים של המתלה. שנית, השתמשו בפלס ואל תסמכו על העיניים שלכם או של מי שמכוון אתכם. שלישית, התאימו את כלי העבודה לסוג הקיר. אם מדובר בקר גבס, השתמשו בדיבלים המתאימים לקיר (לא בהכרח באלו המגיעים עם האריזה המקורית של הטלוויזיה). אם מדובר בקיר בלוקים או בקיר בטון, תצטרכו להשתמש בפטישון או במקדחה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ממה חשוב להיזהר בכדי לא להרוס תשתית חשמל?
אחת הסיבות הנפוצות לתקלות בתשתית החשמל היא קדיחה בקירות ללא חשיבה מוקדמת. קווי החשמל נמתחים בקו אופקי לשקע החשמל שבאותו הקיר ובקו האנכי שמתחתיו (בצורת האות T ממיקום השקע).
לכן, הימנעו מקדיחה באזור זה. הקפידו על קדיחה איטית ביותר, כך שאם אתם מבחינים בסימנים המעידים על מגע של המקדחה עם חוט חשמל, הפסיקו מיד. הקפידו לכבות את המתג הראשי של לוח החשמל בזמן הקדיחה בקירות הבית. אם אין לכם מקדחה נטענת ואתם מוכרחים לחבר אותה לחשמל, השתמשו בכבל מאריך וכבו לפחות את צנרת החשמל המובילה אל החלל בו אתם עובדים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
על מה חשוב להקפיד כשמתקינים טלוויזיה על קיר גבס?
גם כשאתם מתקינים את המסך על קיר גבס עם דיבלים, הרי שיש לדאוג שהמתלה יהיה מחובר לניצבי המתכת (או שמחברים את לוחות הגבס זה לזה). קל לאתר אותם אם משתמשים במגנט חזק או בעזרת אפליקציה המזהה מתכות (תתפלאו, אבל יש דבר כזה).
כמה אמורה לעלות ההתקנה ומה מחיר מתקן התלייה?
טווח המחיר הנהוג בתחום זה הוא בין 50 ל-200 שקל עבור מתקן תלייה למסך. עלות ההתקנה עצמה היא 200-250 שקל.
כדאי להזמין טכנאי טלוויזיה ולא הנדימן, שכן לרוב יש לו מיומנות גבוהה יותר וידע בבחירת מיקום, בעיגון המסך, במיקום הממירים כך שלא יגרמו לתקלות לאורך זמן.
למשל, אחת הטעויות הנפוצות היא לא להשאיר פתח אוורור מתחת לממיר, או להניח ממיר על מכשיר חשמלי אחר (מה שיכול להרוס את שניהם לאורך זמן).
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מה יכול לייקר את עלות ההתקנה?
תליית טלוויזיה במיקום מורכב יחסית, בהחלט יכולה לייקר את עלות ההתקנה. למשל, אם המסך תלוי בגובה גבוה יחסית, אם הגישה להתקנה לא נוחה, אם הנישה קטנה מדי או אם היא אמורה להיות ממוקמת על קיר עם חיפוי מיוחד או בתוך ספרייה. כל אלו, בהחלט יגררו תוספת מחיר.
יהיו מקרים שתצטרכו גם להזמין חשמלאי (אשר לרוב גם יבצע את שירות ההתקנה באותה ההזדמנות), לצורך החלפת שקע, הוספת שקע או תיקון שקע קיים.
אם מדובר בתלייה על קיר בטון, יש לציין זאת מראש ולוודא שיש לבעל המקצוע כלי עבודה מתאימים לשם כך. אם יש צורך בתשתית מאחורי קיר גבס, הדבר ייקר משמעותית את העבודה (שכן מדובר בפירוק נקודתי של הגבס והוספת קונסטרוקציה מתאימה.
גם תליית טלוויזיה מהתקרה, על עמוד או בכל דרך יצירתית אחרת, יגררו עלויות גבוהות יותר.