מחירי המשרדים היקרים בדרום קוריאה יצרו תופעה חדשה: עובדים מרחוק שהפכו את בתי הקפה למשרד הפרטי שלהם. עובדים רבים מביאים לבתי הקפה מחשבים נייחים, מדפסות ואביזרי משרד נוספים והופכים אותם למקום העבודה הקבוע שלהם.
לרשת בתי הקפה המובילה סטארבאקס נמאס מהתופעה, והיא הוציאה הודעה האוסרת להביא פריטים משרדיים לסניפים. דובר הרשת בדרום קוריאה אמר למגזין "פורצ'ן" כי "סטארבאקס קוריאה עדכנה את המדיניות שלה כך שכל הלקוחות יוכלו לקבל חוויית חנות נעימה ונגישה. בעוד שמחשבים ניידים ומכשירים אישיים קטנים יתקבלו בברכה, הלקוחות מתבקשים להימנע מלהביא מחשבים נייחים, מדפסות או פריטים גדולים אחרים שעלולים להגביל את הישיבה ולהשפיע על השטח המשותף".
רשת בתי הקפה נכנסה לראשונה לקוריאה בשנת 1999 עם פתיחת הסניף בסיאול. כיום יש במדינה 2,050 סניפים, יותר מיפן, למרות שיש לה פחות ממחצית מהאוכלוסייה.
בקוריאה התופעה של עבודה בסניפים כה נפוצה עד שנוצר עבורה מונח מיוחד - "קאגונג'וק" (cagongjok), שמתאר אנשים שמבלים זמן ממושך בעבודה בבתי קפה. התופעה התפשטה בעיקר עם עליית העבודה מרחוק בתקופה הקורונה ואחריה, כמו גם העלייה במשרות פרילנס ונוודים דיגיטליים.
"זה דרך די זולה לעבוד באמת", אמר ל"פורצ'ן" ג'ו אלפווינג-הוואנג, פרופסור לחברה ותרבות קוריאנית באוניברסיטת קרטין באוסטרליה. "אתה יכול פשוט ללכת ולשתות כוס קפה, לעבוד שם - אבל אנשים לוקחים את זה קצת לקיצוניות בימים האלה". כאמור, לא כל בעלי בתי הקפה אוהבים את תרבות העבודה המשתנה, והם קוראים לקאגונג'וק "גנבי חשמל", וטוענים שהלקוחות נשארים בבתי הקפה במשך שעות בזמן שהם שתו רק כוס קפה אחת בזמן הזה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו






