אחרי פסח – גל התייקרויות חדש: חברת פרונרי ישראל, שמחזיקה בגלידות נסטלה הודיעה לקמעונאים כי תייקר את מוצריה בשיעור של עד עד 7.55%. במקביל, חברת יחיעם הודיעה לקמעונאים שבכוונתה לייקר את כל מוצריה ב-9%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין המוצרים שפרונרי תייקר יהיו שלגוני ומאגדת גומיגם, שלגון אבטיח, שלגוני קראנץ', מאגדת מיני קראנץ', פיינט אוריאו ומילקה, טילון אקסטרים ענק ורגיל, טילון אוריאו, סנדוויץ' אוריאו, קוקילידה, שלגוני מילקה וסופר רולר. כלומר, החברה שיצרה בהלה לקראנץ' פיסטוק וקראנץ' קורנפלקס, לא מסתפקת בעלייה במכירות ומעלה מחירים. הסיבה? "עקב עליות משמעותיות במחירי חלק מחומרי הגלם והתשומות, עם דגש על עלייה קיצונית במחירי הקקאו, אנו נאלצים להעלות את מחירם של כרבע ממוצרינו, בשיעור ממוצע של 6.3%. המחירון החדש לקמעונאים יכנס לתוקף לאחר חג הפסח ב-1 במאי. חשוב לצין כי עדכון זה מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה במחירי חומרי הגלם והתשומות כאשר אנו ממשיכים לספוג חלק ניכר מהעלויות".
2 צפייה בגלריה
קרחון נסטלה
קרחון נסטלה
קרחון נסטלה
(צילום: מירב קריסטל)
למרות העלייה הדרמטית במחירי הקקאו בעולם – חלק מהמוצרים שגלידות נסטלה מייקרת כלל לא מכילים קקאו.
מיחיעם נמסר כי "מאז נובמבר 2023 חלה עלייה חדה של מעל ל-30% במחירי הגלם שאנו רוכשים – בקר והודו. לצערנו, המחירים ממשיכים לעלות בחדות ללא התמתנות באופק. אם אנחנו רוצים להוסיף לשמר ולפתח את מעדני יחיעם כעסק חי, תוסס, משקיע, מחדש ומפרנס על גבול הצפון - אין מנוס מביצוע עליית מחיר. לאור האמור, מעדני יחיעם תעדכן את מחירי המכירה בשיעור של כ-9% לאחר חג הפסח. יש לציין שגם עדכון זה אין בו כדי לפצות על עליות המחיר החדות של חומרי הגלם לצד המשך עליית מחירי התשומות השונות (אנרגיה, שכר המינימום, רגולציה ופיקוח וכו')".
2 צפייה בגלריה
המפעל ביחיעם
המפעל ביחיעם
המפעל ביחיעם
(צילום: אלעד גרשגורן)
כאמור, משרד הכלכלה ורשות התחרות הזהירו את יצרניות ויבואניות המזון מפני תיאום מחירים והעלאות מחירים בזמן מלחמה – אך הן לא מורתעות. גם רשתות השיווק משתפות פעולה עם ההתייקרויות האלה. לשתי החברות יש תחליפים. כך למשל לגלידות נסטלה יש מתחרות כמו גלידות פלדמן שמוכרת מוצרי גלידה במחירים נמוכים יותר בדרך כלל ואף הוציאה לאחרונה מארזים מוקטנים של שלגונים במחירים נוחים. יחיעם לעומת זאת, נחשבת לחברת הנקניקים עם המחירים הנוחים ביותר בשוק. היא גם מייצרת עבור המותג הפרטי של שופרסל. גם לה יש מתחרות אך הן בדרך כלל יקרות יותר, אם כי אפשר תמיד לקנות במבצעים.