אחרי שנים ארוכות של דשדוש, נראה שירושלים פורצת קדימה בכל הקשור לתכנון, בנייה והתחדשות עירונית. תוכניות רבות אושרו בשנים האחרונות וגם בביצוע בשטח ניכרת התקדמות. אריאל רחמים, סמנכ"ל כספים בחברת יהודה רחמים הפועלת בבירה, הגיע לאולפן ידיעות הנדל"ן כדי לספר איך הדברים נראים מהשטח.

"בעשר השנים האחרונות העיר ירושלים חווה תנופה של צמיחה ופיתוח כלכלי מואץ", כך רחמים. "בשנים האחרונות הפיתוח מתבטא בתשתיות נרחבות, גשרים ומנהרות שפעם היה הס מלחשוב עליהם בירושלים. היום זה דבר שבשגרה. בכל הקשור להתחדשות עירונית – היא קיימת היום בכל השכונות בירושלים". לדברי רחמים ההתפתחות של ירושלים בתחום ההתחדשות העירונית מתבקשת לאור המציאות בשטח: "אני חושב שחלק ניכר מההתפתחות של ירושלים חייב להיות בהתחדשות עירונית מאחר והשטחים הירוקים שסובבים את העיר יקרים לכולנו עבור הדורות הבאים. לכן אין לנו אלא להתכנס פנימה ויש בירושלים הרבה מבנים ישנים ותשתיות שזקוקות להתחדשות".
לחברה שורה של פרויקטים למגורים בירושלים, וגם פרויקטים בתחום המשרדים. מדובר בתחום נוסף שבשנים האחרונות תופס תאוצה. מכרזים רבים פורסמו בעיר, בין היתר במתחם הכניסה לעיר. רחמים מתייחס גם לנושא הזה: "אני יכול לספר על התחום מהיכרות אישית. לפני כחצי שנה סיימנו בנייה של פרויקט בשם מגדל רם בגבעת שאול בירושלים, ותוך שלושה חודשים אנחנו מתכוונים להתחיל פרויקט נוסף בשיתוף עם בסר ו-JTLV , פרויקט של 40 קומות משרדים בגשר המיתרים בכניסה לירושלים ואנחנו חווים ביקושים טובים. אומנם יש הרבה תוכניות למשרדים אבל דווקא לא בונים כל כך הרבה בניינים חדשים. העיר הזאת היא עיר מיוחדת ויש לה את המאפיינים שלה. חברות גדולות רואות את ההתפרצות של העיר, ההייטק הישראלי נטוע עמוק בתוך ירושלים ויש ביקושים גדולים למשרדים בירושלים".
בהמשך הריאיון התייחס רחמים לעתיד ההתחדשות העירונית בירושלים ולשאלה האם זה צפוי להיות הכיוון המרכזי של הבנייה בבירה בשנים הבאות ואמר: "כן, זה חייב להיות הכיוון. השטחים הירוקים הירושלמיים חשובים לכולנו, לא רק לתושבים אלא גם ליזמים ולדורות הבאים. ירושלים חייבת להתפתח פנימה. העירייה מקדמת תוכניות פינוי-בינוי וזה באמת המקום לומר 'שאפו' לעירייה, שהקימה שולחנות עגולים ומנסה לסייע ליזמים".