מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אבק אלחוטי של שארק מדגם Zero M Double Pro IZ251. טווח המחירים: 2,099-1,400 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
בדקנו: Shark Zero M Double Pro IZ251 שואבי אבק אלחוטי
בדקנו: Shark Zero M Double Pro IZ251 שואבי אבק אלחוטי
בדקנו: Shark Zero M Double Pro IZ251
(צילום: יח"צ)
ה-Zero M Double Pro הוא שואב אבק חזק מאוד עם טכנולוגיה שנועדה לשמור על ראש השואב, כך שמדובר במוצר מעולה לבעלי חיות, אבל לא רק. במברשת אשר בראש השואב המרכזי יש מסרקים המונעים את הסתבכות השערות ופרוות חיות המחמד, ומכאן שמו: Zero Maintenance, או Zero M בקיצור. מצד שני, חתיכת נייר גדולה מדי דווקא כן תקעה אותו קצת, אבל מדובר בחתיכה בגודל שרובנו לא היינו מנסים לשאוב.
השארק מגיע עם שתי מהירויות שאיבה: מהירה יותר, המיועדת לרצפות, ואיטית, המיועדת לשטיחים. ראש השואב מורכב משתי מברשות משולבות: מברשת ראש חובט לשאיבת לכלוך מעומק השטיח, ומברשת רכה ללכידת לכלוך וחלקיקי אבק קטנים מהרצפה. כאשר עוברים איתו על שטיח מגלים שהמסרק הנמצא בראש השואב מפריד את שערות השטיח ומאפשר שאיבה עמוקה יותר. בנוסף, ישנו הדק "טורבו", המגביר את עוצמת השאיבה בכל אחת מהמהירויות.
את הרצפות שאבנו מכל פירור שהיה עליהן גם מבלי להשתמש בכפתור הטורבו. ההפעלה של השואב כה קלה וזורמת, שחשנו רצון קל שיהיה אפילו עוד לכלוך כדי שנוכל לשאוב גם אותו.
בחלקו הקדמי של אביזר השאיבה המרכזי ישנן נורות אשר מאירות את השטח אותו מנקים. זהו רעיון קטן שהופך שאיבה באזורים חשוכים ליעילה הרבה יותר, ומפקסת את השאיבה גם באזורים מוארים.

חזק ונוח - אך לא זול

בנוסף, לשארק מקל מתקפל אשר מאפשר שאיבה גם מתחת לאזורים צרים כגון ספות, מיטות וכדומה. השליטה עליו גם כשהוא מקופל יעילה ואינטואיטיבית.
2 צפייה בגלריה
בדקנו: Shark Zero M Double Pro IZ251 שואבי אבק אלחוטי
בדקנו: Shark Zero M Double Pro IZ251 שואבי אבק אלחוטי
עומד רק כאשר מקופל. השארק
(צילום: יח"צ)
השואב מגיע עם שלושה עזרי שאיבה: צינור דק למקומות צרים, מברשת אנטי-אלרגנית לניקוי אבק וראש הדומה לראש הראשי רק קטן יותר, הנועד לניקוי ספות. על מנת לקבל שליטה טובה יותר בשימוש בעזרים אלה, ניתן לפרק את המוט המאריך את השואב ולחבר אותם ישירות לגוף השואב. איכות השאיבה לא נפגמה והשארק שאב פירורים שנלחמנו בהם כבר זמן רב.
בסיום העבודה, כפתור הקיפול מאפשר גם את קיפול השארק על עצמו כך שהוא עומד במקום ולא נופל, מה שגורם לו להראות כמו ג'ירפה במנוחה, שזה חמוד. יש לציין שאם לא מקפלים, השואב לא עומד ונדרש חיבור לקיר. מצד שני, אין סיבה לא לקפל אותו.
השארק מגיע עם שתי סוללות, שהן אלמנט יעיל וחשוב עד מאוד כי לא נתקעים באמצע שאיבה. כאשר עובדים עם אחת מטעינים את השנייה. הסוללות נטענות בתוך בית הטענה ייחודי, אך ניתן גם להטעין כשהן על השואב עצמו, כך שבסוף השאיבה ניתן להטעין סוללה שכרגע עבדה גם בלי להפרידה. כל סוללה, כשטעונה במלואה, מספיקה לכ-80 דקות של עבודה.
מיכל איסוף הלכלוך גדול יחסית, ויש בו הפרדה בין לכלוך קל לכבד, דבר שמסייע במניעת ירידה בעוצמת השאיבה. פתח איסוף הליכלוך קל לפתיחה ולניקוי. גם ניקוי הפילטרים פשוט, ואף ניקוי פסולת סוררת או גדולה יחסית, קלה ופשוטה. את המברשת ניתן לפרק, וכדי לנקות את החלק הפנימי של ראש השואב, מסובבים בקלות שלושה ברגים גדולים.
השואב מגיע עם פילטר HEPA אנטי-בקטריאלי, אשר לטענת החברה מסנן עד 99.9% מהאבק בשילוב עם טכנולוגיית אטימה המונעת מהאבק להסתובב בחדר כשהשארק שואב, ואכן - כאשר שאבנו לא חשנו את המחנק המוכר משואבים מסוימים אחרים.
המחיר של שארק דומה למחירים של שואבים אחרים הנחשבים לטובים בקטגוריית שואבים אלחוטיים, וככזה הוא שווה בהחלט את מחירו. עם זאת, הדגם בעל הסוללה האחת עולה משמעותית פחות וייתכן שיהיה פיתרון מספיק וזול יחסית עבור חלקנו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.