"רשמנו ירידה במכירות של מכשירי פרמיום לטובת מכשירים זולים. הקהל של האייפונים חזר לטוס לניו יורק ולונדון". כך טוען אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה שבבעלות סלקום, שממפעילה 50 סניפים ברחבי הארץ, ועשויה אולי לצאת להנפקה בבורסה בקרוב.
למרות הירידה במכירת מכשירי הפרמיום, לא צריך לדאוג לדינמיקה ושאר חנויות הסלולר, הן ממשיכות להרוויח. "זה הזוי, אבל החשש הכי גדול שלנו היה שהקורונה תיגמר ונשוב לעולם רגיל ויהיה צינון בביקושים. בפועל, המכירות הגבוהות מהסגר המשיכו גם לתקופה הנוכחית", מוסיף אדדי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
חנות דינמיקה
חנות דינמיקה
חנות דינמיקה
"אפל למשל הגיעה לשיא של כל הזמנים. לאחרונה iDigital דיווחה על מחסור באייפונים בגלל הסגרים שחזרו לסין והשיבושים במערכת ההספקה. בשטח כשאומרים אין, כולם רוצים. הסלולר הפך בקורונה לעוד יותר חיוני לציבור. דרכו ביצענו את כל הקשר לעולם בזמן הסגרים. דיברנו, הזמנו, צרכנו תוכן. אנחנו, בניגוד ל-iDigital מוכרים גם סמסונג וגם אפל, גדלנו פי 3 בתקופת הקורונה, למרות המחסור בעובדים, העובדה שחלק מהסניפים היו סגורים והחוסר במכשירים. כשנסגרו הסניפים אפשרנו לאנשים שלא יודעים להזמין בדיגיטל לבצע הזמנות בשיחת טלפון למוקד, והעובדים היו השליחים עד לבית הלקוח. אני בעצמי ביצעתי שליחויות לתל אביב".
3 צפייה בגלריה
אלי אדדי
אלי אדדי
אלי אדדי
(צילום: רמי זרנגר)
עסקים רבים נמצאים בירידה ברווחים מאז סיום הקורונה, מה קורה אצלכם? "אנחנו מאז הקורונה צומחים ברציפות, גם השנה, זאת בניגוד לחברות המזון שפרחו בזמן המגפה וכעת בירידה. בשנתיים האחרונות התחלנו לפרסם בטלוויזיה, בזמן שבקורונה הרבה חברות חדלו לפרסם. ניצלנו את ההזדמנות וקנינו ברייקים זולים (זמני פרסום). הסיסמה שלנו 'הזמנתם נייד - נגיע מייד' עם אלי פיניש הפכה לסלוגן. ארץ נהדרת במערכון עם ליברמן על רקע פרשת פגסוס השתמשו בה עם המנגינה שלנו".
מה עוד עשיתם? "ניצלנו את הקורונה לשיפור מיקומים בקניונים. אין היום קניון חשוב שאנחנו לא נמצאים בו. באילת בקורונה שברנו שיאים במכירות. יש לנו חמישה סניפים בעיר. היו משפחות שרכשו סלולר לכל המשפחה ביותר מ-10,000 שקל. הייתה לנו פרסומת באילת 'דפקו אותך במחיר המלון? בוא תחסוך במחירי הסלולר'.
זה נכון שהורים קונים לילדים כבר בכיתה א' סלולר? "הגיל יורד. מה שבולט זה שהם רוצים את הדגם הכי הכי, ומדובר על הוצאה של אלפי שקלים. לשמחתי, הבן שלי בכיתה ב' והוא עדיין בלי סלולר. ממה שאני רואה כבר מכיתה ג' יש דרישה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בשוק נמכרים מכשירי סלולר בייבוא מקביל במחירים זולים יותר? גם אתם עושים יבוא מקביל? "אנחנו מקפידים להיות יבואן רשמי למרות הפיתוי להביא סטוק בזול. כיום סלולר הוא המכשיר שמבצעים בו הכי הרבה שימוש, מהבוקר עד הלילה. אנחנו עד כדי כך תלויים בו, שהטיפ שלי, בטח בנסיעה לחו"ל, הוא לנסוע עם מכשיר נוסף. הכל שם, המצלמה, אישורים לחיסונים, תוצאות בדיקת קורונה. אם הטלפון נגנב או אבד, אתם אבודים, ולכן גם האיכות חשובה. הייתה תקופה שהביאו אייפון בגרסה יפנית במחיר מוזל, והתברר שאין לו תמיכה בכל מיני גרסאות. לנו בראייה לטווח ארוך חשוב שהלקוח יקנה גם את הטלפון הבא אצלנו".
קם לכם מתחרה חדש - הראל ויזל, בשותפות עם הוט, שהשיק את רשת רד לממכר סלולר ואביזרים. "ומה? מדוחות סלקום ניתן ללמוד שמכירות ציוד קצה, שדינמיקה חלק גדול מהם, גדולות פי 4 מהוט והסתכמו בשנת 2021 ב-915 מיליון שקל, גידול של 30% לעומת 2020".
KSP אמרו לאחרונה שגם אם ישימו חמור באתר שלהם הוא יימכר, גם אתם מתכוונים להיכנס לקטגוריות אחרות, כמו למשל בשמים או צעצועים? "אין סיכוי שאשים לא חמור ולא שום דבר שאני לא יודע לתת עליו שרות ללקוח ביום שאחרי. אנחנו לא מעוניינים למכור הכל, אני מאמין במיקוד והתמקצעות. אני מאמין שבדוכן תותים מוכרים יותר תותים מהירקן. למיקוד ולשירות יש ערך מוסף ללקוח. כשאני רוצה לשתות מיץ אני אלך לתמרה למרות שיש על ידי המון מקומות שמוכרים גם מיץ. KSP נותנים חוויה של מחסן קדמי בלי חוויית קנייה או שירות. הפוך מאיתנו. אצלנו השירות במקום הראשון, גם אם קנית באילת תקבל שירות מאיתנו ליד הבית".
האם תצאו בקרוב להנפקה? "זה נשמע מעניין".