25 משפחות מקיבוץ סופה יקלטו באופן זמני באופקים, כך סיכמו בתום פגישה משותפת שנערכה בתחילת השבוע ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ויו"ר הקיבוץ, נתנאל כהן. יתר חברי הקיבוץ יעברו לשכונת קרית קרינצי ברמת גן. בשני המקרים מדובר בבניינים חדשים שטרם אוכלסו, ומינהלת תקומה תשלם את שכר הדירה.
במקביל, תושבי קיבוץ חולית יעברו לקיבוץ רביבים שבמועצה האיזורית רמת נגב. הדבר צפוי לקרות בסוף שנת הלימודים הקרובה. "בשלב הזה מדובר על 70 משפחות", אמר ראש מועצת רמת נגב, ערן דורון, בישיבת המועצה האחרונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים
ההרס בעוטף עזה
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
עוד אמר דורון: "קיבוץ רביבים הצביע כמעט פה אחד על קליטתם. בסופו של דבר זה יהיה אירוע מכונן לרביבים, חולית ולמועצה שלנו. היום בתי הספר שלנו הגיעו למקסימום יכולת הקיבולת. כיתה עם 40 ילדים זה כבר מחסן. אין כיתות פנויות".
במועצה האיזורית אשכול מתכננים לפתוח בית ספר עורפי, אליו יילכו ללמוד תלמידי המועצה עצמה. זאת כיוון שבתי הספר באשכול קרובים יותר מדי לעזה.
המשפחות מסופה, ביניהן 28 נערים וילדים, ישתכנו בשכונת נוח החדשה, ויקבלו מעיריית אופקים את המעטפת לה יזדקקו עד שובן הביתה - חינוך בלתי פורמלי, חוגים, פעילויות קהילתיות, אירוח בקאנטרי קלאב העירוני ועוד.
"אופקים, המועצה האזורית אשכול בכלל, וקיבוץ סופה בפרט, ספגו ב-7 באוקטובר מהלומה קשה מאוד, אבל הקשר הטוב בין הרשויות והיישובים רק יתעצם ויתחזק", אמר דנינו. "אני מאחל לתושבי סופה שהות נעימה, ושיוכלו לשוב כמה שיותר מהר לביתם. אנחנו כאן בשבילם. מתושבי אופקים היקרים אני מבקש לפתוח את הלב הגדול שלהם כמו שרק הם יודעים ולסייע לחברים שלנו להרגיש כמו בבית".
ראש מועצת אשכול ירקוני ציין כי "שלב המגורים הזמניים הוא חלק חשוב ומתבקש בתהליך השיקום, שבסיומו יחזרו כל הקהילות והיישובים ויתאחדו שוב בביתם באשכול. צוותי המועצה ימשיכו ללוות את קהילת סופה יחד עם עיריית אופקים בזמן המגורים הזמניים כדי להבטיח מענים מיטביים".
"השהות במלון לאורך זמן היא בלתי אפשרית בלשון המעטה", סיכם יו"ר הקיבוץ, נתנאל כהן. "לכן פנינו לפתרון ביניים עד שתהיה אפשרות לחזור לקיבוץ. אני מודה לעיריית אופקים, למועצה האזורית אשכול ולמנהלת תקומה על הסיוע והנכונות לפתרון ביניים תוך זמן קצר. החיבוק של עיריית אופקים, מחמם את הלב ולא מובן מאליו".
ב-7 באוקטובר הסתערו על קיבוץ סופה במתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס עשרות מחבלים, ורצחו שלושה מחבריו. רק בזכות חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ נמנע אסון כבד עוד יותר. תושבי הקיבוץ נאלצו להסתתר במשך שעות בממ"דים, עד שלאחר שעות ארוכות הצליחו כוחות הביטחון להגיע ליישוב, לחסל כ-20 מחבלים וללכוד עוד כ-10.