שנת שיא להראל ויזל ופוקס. ב-2021 הכנסות הקבוצה גדלו ב-43% והסתכמו ב-3.4 מיליארד שקל. הרווח נקי זינק ב-80% ל-364 מיליון שקל. המכירות עלו גם בהשוואה לשנת 2019 טרום הקורונה.
פוקס תחלק דיבידנד בסך 163 מיליון שקל. שכרו של המנכ"ל ובעל השליטה, הראל ויזל, הסתכם ב-7.8 מיליון שקל בשנה החולפת, מהם מענק בהיקף של 6.2 מיליון שקל וכ-3 מיליון שקל בתשלום מבוסס מניות.
2 צפייה בגלריה
פוקס
פוקס
פוקס
(צילום: אלעד גרשגורן)
הרבעון האחרון של 2021 היה חזק במיוחד עבור החברה, ובמהלכו ההכנסות זינקו בקרוב ל-60% והסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-120 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של כ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. מדו"חות החברה עולה שנתוני המכירות בחנויות זהות בנטרול תקופות הסגר עלו בכ-17% ובמגזר הספורט זינקו בכ-33%.
המגזר היחידי שבו רשמה פוקס ירידה בהכנסות בשנה החולפת בהשוואה ל-2020 הוא תחום האופנה בחו"ל, שם צנחו המכירות ב-28%, ירידה של 8.5 מיליון שקל.
עלייה חדה במיוחד של 79% נרשמה בהכנסות בתחום הספורט ריטיילורס, שגדלו ב-8.508 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2021 הסתכם בכ-561 מיליון שקל ומהווה כ-13.4% מהמכירות.
2 צפייה בגלריה
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
(צילום: דימה טליאנסקי)
הרווח הנקי בנטרול תקן 16 IFRS זינק בכ-170% בהשוואה לשנת 2020 והסתכם ב-380 מיליון שקל (השערוכים המקוזזים הם בגין שערוך אופציה של לאומי פרטנרס לרכישת כ-10% ממניות חברת ריטיילורס, ובשנת 2020 רשמה רווחי שערוך חד פעמיים של 128 מיליון שקל לאחר שעלתה לשליטה בללין).
קבוצת האופנה פוקס מפעילה שורה ארוכה של מותגים בתחום ההלבשה, הלבשת הבית, הטיפוח והספורט תחת שורה ארוכה של מותגים, ובהם פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, מנגו, ללין, נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט. לקבוצה 855 חנויות ברחבי הארץ ובעולם. בחודש דצמבר 2021 דיווחה הקבוצה על סיכום עקרוני עם מנגו ספרד לפתיחת חנויות מנגו בקנדה שעתידות להיפתח השנה.
עוד פועלת הקבוצה לפתיחת חנויות פוקס הום בטורונטו. בינואר השנה נחתם הסכם עקרונות עם אמריקן איגל, ונבחנת פתיחת פעילות אונליין ואופליין במספר מדינות באירופה. בתחילת השנה הושקו שש חנויות של פליינג טייגר. עוד דווח כי החנות הראשונה של ג'מבו תיפתח לקראת סוף השנה. בתחילת החודש פורסם כי הושלמה עסקת הרכישה של רשת בגדי התינוקות מיננה על ידי חברת הבת שילב, לאחר קבלת אישור רשות התחרות לעסק.

ויזל: "מהמר שיהיה לנו פסח מצוין"

"אין קמעונאית בעולם שאנחנו מאמינים שיכולה לחולל שינוי בשוק הישראלי ואנחנו לא במגע איתה, ואין אף גוף קמעונאי גדול, ששוקל להיכנס לישראל ולא פנה אלינו. בחודש האחרון ארבעה גופים בינ"ל גדולים באו לבחון את ישראל, עם כולם ישבנו", כך אמר היום הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס, בכנס משקיעים בבורסה לניירות ערך בתל אביב לרגל פרסום הדוחות השנתיים של הקבוצה.
למרות הדוחות שהראו רווחי שיא, המניה ירדה היום בלמעלה מ-5%. משקיעים כנראה מפקפקים בסיכוי של החברה לשחזר את הצלחה גם ב-2022. ויזל התייחס לכך, ואמר: "מכיוון שאני מכיר את המדינה, הישראלים אוהבים לקנות בקניונים אבל יותר אוהבים לטוס. בשיא, לפני הקורונה, עברו בקיץ 2.8 מיליון נוסעים. לפי הדרישה כעת להגיע לנתב"ג ארבע שעות קודם, אני מעריך שכמות הנוסעים תחזור לממדי 2019 ותהיה ירידה מסוימת בקניות. למרות זאת אני מהמר שיהיה לנו פסח מצוין. אנחנו עם מנועי צמיחה כבירים ובמגעים עם המותגים הכי חזקים בעולם. עד היום האסטרטגיה שלנו הוכיחה עצמה, בסה"כ קראנו את המפה נכון כשהחלטנו לא להישען רק על פוקס ולהביא מותגים בינ"ל. לא רק אופנה גם ללין, שילב פוקס הום וכו'. ולפני חמש שנים סימנו את תחום ספורט שלא היה לנו בו שום פעילות, והיום אנחנו הכי גדולים בארץ. לא צפינו הצלחה כזאת למותג פליי טייגר שהכנסנו לארץ ואני צופה שגם ג'מבו, שקצת מתעכב, יהיה הצלחה. כשאני טס חזרה מיוון המטוס מלא ישראלים עם שקיות של ג'מבו. אנחנו יודעים לגדול כל הזמן. יכול להיות שבתקופה או זמנים מסוימים תהיה לנו פחות רווחיות, אבל אנחנו מתנהלים ברמה אחרת מהמתחרים. וגם את האינפלציה נדע להתנהל".